Acest departament este direct responsabil de întocmirea, verificarea și depunerea situațiilor financiare ale companiei, iar articolul oferă detalii esențiale despre ce documente trebuie depuse, în funcție de mărimea firmei, și care este termenul limită.
Conținutul situațiilor financiare anuale pentru 2022 este stabilit, de la caz la caz, în funcție de mărimea unei companii. Astfel, firmele mai mici au mai puține informații de adunat pentru bilanțuri, față de firmele mijlocii sau mari. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum să răspundă notificărilor de la ANAF legate de taxe, impozite și venituri, pentru a se asigura că situația financiară a firmei este corectă și că se evită probleme cu Fiscul.
Pentru a stimula conformarea voluntară a contribuabililor și a le permite acestora să evite controalele fiscale, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) poate trimite periodic notificări de conformare. În acest instrument nou, autoritățile trebuie să detalieze exact ce probleme au identificat, pentru ca persoanele juridice și fizice să știe ce au de făcut în perioada de conformare de 30 de zile. Citește articolul
Se ocupă direct cu noile reguli despre cum trebuie raportate veniturile, profiturile și taxele companiei în fiecare țară, pentru a se asigura că totul e conform legii și că nu există probleme cu autoritățile fiscale.
La data de 1 septembrie 2022, s-a publicat Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 2.048/2022, care implementează Directiva UE privind raportarea țară cu țară (UE) 2.101/2021. Acesta aduce modificări semnificative pentru companiile care operează în România, deoarece obligă anumite multinaționale să furnizeze informații detaliate despre activitățile lor, profiturile obținute și impozitele plătite în fiecare țară în care operează. Citește articolul
Prețul motorinei și consumul de gaze influențează direct costurile de operare și bugetele companiei, fiind esențial pentru planificarea financiară și estimarea cheltuielilor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de toate aspectele legate de taxe, impozite și contabilitate. O notificare de conformare de la ANAF indică probleme potențiale în aceste domenii, pe care ei trebuie să le rezolve pentru a evita inspecții sau amenzi.
Deoarece notificarea de conformare, ce permite contribuabililor evitarea unui control fiscal, a fost implementată recent, este bine de știut că pot fi cerute informații suplimentare despre riscurile identificate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), atunci când se primește acest document. Citește articolul
Acest departament este interesat de evoluția prețurilor la carburanți și a inflației, deoarece acestea afectează direct costurile de operare, bugetul și previziunile financiare ale companiei, influențând profitabilitatea.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de gestionarea banilor companiei și a taxelor. Eșalonările la plată sunt esențiale pentru a-și planifica plățile către stat, iar modificările acestor reguli influențează direct modul în care pot beneficia de ele și cum își gestionează fluxul de numerar.
Atât în cazul eșalonărilor clasice la plată, cât și în cazul celor simplificate, Guvernul a limitat recent posibilitatea de a solicita modificări sau mențineri. Prevederile actualizate se aplică atât noilor cereri depuse de cei care au datorii fiscale de eșalonat, cât și majorității datornicilor care au în derulare eșalonări. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de taxele și banii firmei. Ei trebuie să știe când și de ce primesc notificări de la Fisc, pentru a pregăti firma de un control sau pentru a corecta la timp eventualele erori fiscale.
Notificarea de conformare, un instrument recent introdus pentru a încuraja conformarea voluntară a contribuabililor, nu se trimite în toate situațiile în care urmează un control fiscal. Astfel, sunt mai multe situații stabilite în mod expres în care persoanele juridice sau fizice pot fi selectate pentru inspecția fiscală sau verificarea situației fiscale personale fără a avea ocazia conformării voluntare. Citește articolul
Acest departament se ocupă de calculul și plata indemnizațiilor de concediu medical și trebuie să fie la curent cu regulile de eliberare a certificatelor pentru a le înregistra corect în contabilitate și a asigura rambursarea sumelor de la stat.
Pe 13 aprilie au fost aduse noi modificări la normele de aplicare ale ordonanței concediilor medicale. Între altele, s-au stabilit două noi situații în care certificatele de concediu medical se pot elibera şi la o dată ulterioară, precum și faptul că concediul de sarcină și lăuzie nu poate fi întrerupt. Citește articolul
Acest departament este interesat de articol pentru că se ocupă direct de gestionarea banilor firmei, de plata taxelor și de situația financiară. Articolul le arată cum pot cere amânări sau eșalonări la plată pentru taxele restante și ce implică aceste opțiuni din punct de vedere financiar.
Pentru că regulile de bază ale eșalonărilor la plată au fost modificate recent prin OUG, amintim companiilor că eșalonarea clasică este accesibilă, în condiții speciale, inclusiv pentru datoriile fiscale locale. Astfel, descriem astăzi succint care este procedura pentru obținerea eșalonării la plată a impozitelor și taxelor datorate de firme la bugetul local al unei unități administrativ-teritoriale. Citește articolul