Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul menționează un deficit mare de angajați în domeniul IT. Directorii sau managerii din IT sunt direct interesați de această problemă pentru că le afectează capacitatea de a găsi și angaja personal calificat pentru proiectele și operațiunile departamentului lor, fiind nevoiți să concureze cu oferte foarte atractive din alte țări.
Giganţii din domeniul IT din Japonia sunt pe urmele românilor. Una dintre cele mai mari companii de recrutare nipone vine cu oferte de muncă mai mult decât atrăgătoare pentru studenţii din ultimul an. Citește articolul
Noutatea legată de posibilitatea primirii certificatului de urbanism prin email poate influența modul în care compania gestionează digital documentele și interacționează cu autoritățile.
De-acum, certificatul de urbanism poate fi emis și în format digital, potrivit unui act normativ care modifică legislația construcțiilor și care a fost publicat recent în Monitorul Oficial. Mai mult, conform noutăților, se micșorează și perioada în care certificatul de urbanism trebuie eliberat de autorități. Citește articolul
Articolul discută despre adoptarea noilor tehnologii precum Inteligența Artificială (AI), cloud computing, microservicii și gestionarea datelor, care sunt aspecte cheie de care se ocupă departamentul IT.
Un studiu Accenture a analizat peste 8.300 de organizații pentru a stabili corelaţia dintre adoptarea tehnologiei și creșterea afacerilor. Citește articolul
Deși nu este direct legat de securitate cibernetică sau protecția datelor, departamentul IT este interesat de modul în care angajații utilizează eficient instrumentele digitale. Aceste trucuri pot fi considerate sfaturi de productivitate care ajută la o mai bună gestionare a timpului petrecut pe platforme online, contribuind la o experiență de utilizare mai bună.
E posibil să te uiți zilnic la videoclipuri pe YouTube, însă să nu știi câteva trucuri pe care să le folosești atunci când intri pe platformă. Citește articolul
IT-ul se ocupă de documentația tehnică, de politicile de securitate (cum ar fi GDPR) și, uneori, ajută la rezolvarea problemelor de formatare din documente, caz în care funcții precum 'afișare caractere speciale' sunt foarte utile.
Paragrafele delimitează între ele diferite idei sau argumente. Această separație oferă un ritm expunerii și face documentul mai simplu de parcurs și de înțeles. Tehnic, paragrafele sunt delimitate prin apăsarea tastei Enter (se introduce un simbol “carriage return” ascuns în mod normal). Citește articolul
Departamentul IT este interesat de modul în care se realizează accesul electronic, cum este asigurată siguranța datelor confidențiale din dosare și ce cerințe tehnice sunt necesare pentru a folosi aplicația fără probleme.
De azi, poate fi cerut accesul la documentele din dosarele înregistrate la Curtea de Apel București (CAB) printr-o aplicație online a curții numită "Dosarul Electronic", în baza unei cereri speciale, de către orice parte din dosar sau reprezentant al acesteia în dosarul cu pricina. Aplicația permite accesul la tot ce se depune la dosar și, în cazul celor înregistrate la CAB înainte de 1 octombrie 2019, la documentele emise de instanțe. Citește articolul
Ajută la implementarea corectă a sistemelor și procedurilor pentru a proteja datele personale ale pacienților și a asigura securitatea informațiilor.
Cabinetele medicale (precum cele de pediatrie sau stomatologice, de exemplu), clinicile sau spitalele se află într-o situație specială când vine vorba de felul cum colectează și utilizează datele personale ale pacienților. Dincolo de faptul că cei care le gestionează trebuie să înțeleagă diferența dintre consimțământul pacientului dat pentru serviciul medical și cel dat pentru prelucrarea datelor, ei trebuie să mai ia și măsuri active de a asigura protecția și integritatea datelor personale ale pacienților cu care intră în contact. Citește articolul
Este responsabil pentru implementarea, securitatea și buna funcționare a sistemelor informatice utilizate în companie, inclusiv a softurilor noi precum cel prezentat, care gestionează date importante.
Munca unui manager de vânzări este de cele mai multe ori contracronometru. O ofertă aprobată cu întârziere înseamnă un client pierdut. Competitorii dumneavoastră sunt mulți și pregătiți cu contra-oferte atractive. Iar clientul, obișnuit să primească rapid un răspuns, acceptă prima ofertă fermă care corespunde cerințelor sale. Ca să fiți cu un pas înaintea competiției, aveți nevoie de aplicația CPQ StudioScope. Citește articolul
Acest departament gestionează sistemele informatice și securitatea datelor, fiind direct responsabil pentru respectarea GDPR și protejarea informațiilor personale, iar amenzile mari arată importanța acestei sarcini.
Poșta austriacă a fost amendată cu 18 milioane de euro, din cauză că a folosit datele personale ale clienților pentru a calcula probabilitatea de a susține anumite partide politice, vânzându-și ulterior rezultatele. Dincolo de faptul că amenda este uriașă, ea este relevantă din cauză că, atât în Austria, cât și în România se aplică același act normativ cu privire la prelucrarea de date personale: Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR). Citește articolul
Articolul menționează că firmele trebuie să-și adapteze sistemele informatice pentru a trimite datele în formatul SAF-T. Acest departament va fi implicat în setarea și modificarea sistemelor IT pentru a asigura schimbul electronic de date cu Fiscul.
Introducerea fișierului standard de audit de taxe (SAF-T), ce va permite schimbul electronic de date contabile de la contribuabili la Fisc, ar trebui să prevadă o perioadă de adaptare pentru marile firme. Așa sunt de părere specialiștii Deloitte România, care s-au referit la faptul că SAF-T va fi folosit prima oară, în sistem-pilot, pentru marii contribuabili. Între timp, începerea licitației pentru sistem întârzie. Citește articolul