Articolul menționează problemele legate de conectarea noilor case de marcat electronice la sistemul Fiscului, o sarcină tehnică ce necesită implicarea și expertiza departamentului IT.
Finalul verii se anunță torid pentru firmele din țară, potrivit unor declarații recente ale ministrului finanțelor. Echipe de inspectori din mai multe domenii, în special fiscal și de muncă, vor face controale pentru a găsi fapte de evaziune fiscală și muncă nedeclarată, iar cei care nu s-au dotat încă cu casele de marcat cu jurnal electronic sunt ținte sigure pentru sancțiunile care se anunță. Citește articolul
Este departamentul direct responsabil cu implementarea măsurilor de securitate cibernetică pentru aplicațiile și site-urile web, dar și cu respectarea regulilor de protecție a datelor (GDPR).
Companiile care au site-uri web - prin care își promovează produsele sau serviciile - au toate motivele să se asigure că acele site-uri oferă garanții de securitate suficientă. De exemplu, unul din aceste motive se referă la faptul că, prin site-urile respective, pot fi prelucrate date personale. Dacă o breșă de securitate are loc și datele respective sunt compromise, acele companii ar putea să fie sancționate de către Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), din cauza lipsei unor măsuri de securitate eficiente. În acest context, există o serie de măsuri de securitate care pot fi utilizate pentru a evita compromiterea sistemelor. Citește articolul
Departamentul IT este interesat de discuțiile despre votul electronic, securitatea sistemelor online și provocările digitale, chiar dacă e vorba de procese electorale, pentru a înțelege riscurile și soluțiile în implementarea tehnologiei.
Românii din afara țării ce doresc să voteze la alegerile prezidențiale care vor fi organizate spre finele acestui an nu vor mai fi nevoiți să se deplaseze neapărat la secția de votare, ci își vor putea exercita dreptul la vot și prin corespondență, potrivit unui act normativ ce a fost oficializat recent, prin publicarea în Monitorul Oficial. Suplimentar, prin acest act normativ, parlamentarii au modificat și perioada în care pot vota la urne cei aflați în străinătate, respectiv au prelungit-o la aproape trei zile. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de sistemele informatice și de securitatea datelor, inclusiv de cum sunt implementate tehnic cerințele de protecție a datelor (GDPR) și cum sunt prevenite atacurile cibernetice sau accesul neautorizat.
Comisia Europeană (CE) a publicat miercuri un raport privind impactul normelor Regulamentului general privind protecția datelor personale (GDPR) și modul în care punerea în aplicare a acestuia poate fi îmbunătățită în continuare. Potrivit Comisiei, majoritatea statelor membre ale Uniunii și-au însușit cadrul juridic necesar, iar noul sistem de consolidare a asigurării respectării normelor privind protecția datelor începe să dea rezultate. Citește articolul
Acest departament se ocupă de sistemele informatice prin care se prelucrează datele personale și este direct responsabil de implementarea măsurilor tehnice pentru a proteja aceste date și a respecta cerințele GDPR. Articolul oferă exemple concrete de cum sunt folosite datele în sistemele IT.
O firmă se descurcă atât de bine pe cât sunt de dorite produsele sau serviciile acesteia. Astfel, este în interesul acesteia de a-și îmbunătăți constant produsul sau serviciul oferit. Pe de o parte, pentru a-și menține clienți pe care deja îi are și, pe de alta, pentru a obține clienți noi. Trăim într-o perioadă în care o firmă are mai multe informații decât niciodată pe care le poate folosi în astfel de scopuri. Un exemplu relevant este prelucrarea de date personale ale clienților, pentru a înțelege ce preferințe au aceștia și a modela produsul sau serviciul oferit în cosecință. Însă cum, în România, prelucrarea de date personale se poate face doar în acord cu Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), firmele sunt nevoite să respecte prevederile acestuia. Astfel, este important pentru o firmă să știe cum poate prelucra date în scopul de a oferi produse sau servicii cât mai bune și mai de calitate clienților. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru implementarea și menținerea măsurilor de securitate cibernetică, inclusiv autentificarea cu doi factori, conform noilor reglementări, pentru a proteja tranzacțiile și datele utilizatorilor.
O nouă directivă europeană va obliga companiile românești să adopte măsuri suplimentare de securitate în ceea ce privește tranzacțiile care depășesc 30 de euro. Deși astfel de măsuri vor aduce protecții sporite în vederea evitării fraudelor, întreprinderile mici și mijlocii (IMM) s-ar putea să fie puternic afectate de costurile ridicate legate de implementarea schimbărilor. În concret, e vorba de măsuri de autorizare care conțin elemente multiple, atunci când clienții vor dori să folosească servicii de plată pentru tranzacții de peste 30 de euro. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de implementarea GDPR și de protejarea datelor, așa că trebuie să cunoască orice noutăți sau decizii ale autorităților care pot influența modul în care compania gestionează informațiile personale și cum se apără de posibile încălcări ale legii.
După valul de amenzi din ultima vreme, GDPR (Regulamentul european privind protecția datelor personale) este readus în atenția publicului. Însă conform susținerilor Autorității Naționale Supraveghere a Prelucării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), nu trebuie să vă faceți probleme cu privire la aceste sancțiuni decât în cazul în care dețineți o firmă și prelucrați date în scop comercial. Citește articolul
Pentru a raporta corect și a gestiona siguranța datelor despre clienți și beneficiari reali, acest departament trebuie să se asigure că sistemele informatice sunt pregătite și protejate.
Avem, de puțină vreme, o nouă reglementare pentru prevenirea spălării banilor, iar una dintre noutățile cu care vine este obligația de a raporta la Oficiul Naţional de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB) tranzacțiile în numerar în lei sau valută și care sunt de cel puțin echivalentul în lei a sumei de 10.000 de euro. Practic, noua lege vine cu o obligație extinsă pentru entitățile raportoare, având în vedere că a coborât limita veche de 15.000 de euro. Citește articolul
Informațiile despre salarii sunt importante pentru acest departament pentru că ajută la înțelegerea dificultăților de a găsi și păstra specialiști IT, influențând planificarea echipei și bugetul.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul este responsabil cu securitatea datelor bancare și personale ale clienților și angajaților, precum și cu protejarea sistemelor companiei împotriva atacurilor cibernetice și a metodelor de fraudă descrise (skimming, bucla libaneză).
Poliția Română îi anunță pe români ce ar trebui să facă pentru a evita să devină victimele celor care clonează carduri prin modalități precum skimming sau bucla libaneză. Aceste atenționări și sfaturi vin în contextul în care, în perioada martie-mai, polțiștii au verificat la nivel național siguranța derulării operațiunilor cu numerar de la ATM-uri. Citește articolul