Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acesta este departamentul central pentru implementarea măsurilor de securitate cibernetică. Articolul descrie exact ce trebuie făcut: prevenirea atacurilor, gestionarea incidentelor, notificarea autorităților și menținerea continuității serviciilor digitale.
Companiile mari care funizează servicii digitale, cum sunt, de exemplu, magazinele online, au, din acest an, obligații noi pe partea de securitate cibernetică. Măsurile vin în contextul în care atacurile informatice produc tot mai des probleme majore atât firmelor, cât și populației. Astfel, este nevoie de aplicarea unui nivel minim de securitate pentru a evita daunele și pierderile de date, dar și pentru a evita amenzile de până la 5% din cifra de afaceri, ce pot fi aplicate de autorități. Citește articolul
Departamentul IT este responsabil cu securitatea informațiilor digitale ale companiei. Ei trebuie să ia măsuri tehnice pentru a preveni accesul neautorizat, copierea sau furtul electronic al secretelor comerciale, asigurându-se că sistemele sunt protejate.
De acum, firmele vor fi protejate mai bine de acțiuni care le afectează secretele comerciale, fără acordul lor. Practic, e vorba de intrarea recentă în vigoare a unui act normativ care interzice acțiuni de utilizare și divulgare a secretelor comerciale, dacă firma care deține secretele respective a luat măsuri suficiente de protecție a lor. Mai mult, inclusiv dobândirea secretului comercial este interzisă. În același timp, există și anumite excepții de la aceste reguli, majoritatea bazate pe interese publice. Citește articolul
Se ocupă de construirea și menținerea site-ului de vânzări online, asigurând funcționalitatea, securitatea datelor personale ale clienților (GDPR) și respectarea cerințelor tehnice și legale.
Farmaciile pot, în sfârșit, să ceară autorităților să fie autorizate pentru a vinde medicamente online, începând de astăzi, conform unui act normativ apărut recent în Monitorul Oficial. Posibilitatea de a vinde online medicamente care se dau fără prescripție a fost introdusă astă-vară, dar Ministerul Sănătății (MS) a oficializat abia de curând condițiile în care se poate face acest lucru. Citește articolul
Acest departament se preocupă de cum sunt stocate și protejate informațiile personale ale beneficiarilor reali, pentru a respecta regulile de confidențialitate și securitate a datelor.
Persoanele fizice care dețin controlul asupra companiilor din România vor figura pe viitor într-un registru special, conform unui proiect de act normativ al Ministerului Justiției. Practic, acțiunile la purtător o să dispară și o să avem un registru al beneficiarilor reali ai societăților, ce va fi gestionat de Registrul Comerțului. Citește articolul
Acest departament este implicat în dezvoltarea sau adaptarea sistemelor informatice necesare pentru înregistrarea electronică zilnică a muncitorilor zilieri și pentru a asigura protecția datelor acestora.
Obligarea zilierilor la plata contribuției sociale la pensii (CAS) la fel ca salariații ar putea să-i îndepărteze pe unii dintre cei care munceau până acum cu ziua de a mai lucra la fel sau i-ar putea aduce în situația în care să accepte mult mai ușor munca necalificată fără niciun fel de acte. Obligația este cuprinsă într-o ordonanță de urgență care a apărut de curând în Monitorul Oficial, alături de alte chestiuni care ar putea să aibă efecte negative în piața de muncă necalificată. Citește articolul
Deoarece registrul zilierilor devine electronic, acest departament va fi responsabil pentru buna funcționare a sistemului informatic, securitatea datelor transmise și suportul tehnic necesar utilizării lui.
În viitorul apropiat se va înființa un registru electronic pentru zilieri care va înlocui registrul fizic, potrivit unei ordonanțe de urgență publicată de curând în Monitorul Oficial. Aceasta aduce unele modificări la Legea zilierilor, printre care și acest registru electronic, menit să diminueze încălcarea legii în domeniul muncii cu ziua. Registrul va deveni operațional abia după ce va fi adoptată o metodologie pentru operarea acestuia și atunci când Inspecția Muncii va cumpăra sistemul informatic pentru acesta. Citește articolul
Introducerea de noi ocupații în domeniul IT, cum ar fi inginerul de dezvoltare software sau cel de aplicații web, este importantă pentru departament pentru a-și defini corect structura și rolurile personalului.
Primele modificări din 2019 la Clasificarea Ocupațiilor din România (COR) au fost operate de Ministerul Muncii după aproape patru luni de la trecerea în noul an. Conform unui act normativ apărut recent în Monitorul Oficial, avem noi ocupații în COR, dar și modificări la unele ocupații deja existente. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil cu securitatea informațiilor din companie și cu respectarea regulilor de protecție a datelor personale (GDPR). Articolul discută despre modul în care fișierele PDF protejează datele și riscurile utilizării platformelor online pentru conversia documentelor 'sensibile', aspecte de interes major pentru IT și Protecția Datelor.
Sunt multe motive pentru care ți-ai putea dori să înveți cum transformi un PDF în JPG și există soluții simple atât pentru Windows sau Mac, cât și online. Citește articolul
Articolul menționează că publicarea unor decizii administrative individuale ar putea intra în conflict cu regulile de protecție a datelor personale. Acest departament este interesat să înțeleagă cum noile legi ar putea afecta confidențialitatea informațiilor companiei sau ale angajaților, în contextul interacțiunii cu autoritățile publice.
Recent, a fost inițiată, în Camera Deputaților, o propunere de modificare a Legii contenciosului administrativ. Schimbările vizate ar putea duce la limitarea abuzurilor administrației și la evitarea formalismului excesiv, pe cât posibil. În acest context, una din modificări se referă la informarea prealabilă a persoanelor vizate de măsuri administrative individuale. Cu alte cuvinte, astfel de persoane ar putea ajunge să cunoască măsurile care le vizează înainte ca aceste măsuri să producă efecte. Citește articolul
Departamentul IT trebuie să se asigure că sistemele de semnătură electronică sunt sigure, funcționează corect și că datele personale sunt protejate, contribuind la digitalizarea proceselor interne.
Semnătura electronică poate fi folosită în mai multe feluri de către firmele și antreprenorii independenți, nu doar pentru semnarea declarațiilor transmise Fiscului. Concret, semnătura electronică poate fi un instrument foarte util în domeniul resurselor umane, în relația cu partenerii de afaceri sau în activitatea unei persoane fizice autorizate (PFA) sau a unei întreprinderi individuale ori familiale.
Citește articolul