Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament ar fi interesat de problemele tehnice ale sistemelor online guvernamentale, inclusiv accesul la certificate digitale și impactul asupra securității datelor sau integrării sistemelor informatice ale companiei.
De la începutul lunii, site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) le face probleme contribuabililor și contabililor. Deși s-a amânat depunerea declarației unice, motivul principal pentru care Spațiul Privat Virtual (SPV) nu mai funcționa decât la miezul nopții la începutul acestei luni, serverele ANAF nu se simt prea bine nici în prezent. În fapt, de câteva zile, contabilii se plâng că nu pot depune deloc declarații, că certificatele digitale nu le sunt recunoscute ș.a.m.d. Citește articolul
Din cauza posibilelor schimbări în regulile de transfer al datelor personale între UE și Marea Britanie, care ar putea afecta conformitatea cu legile de protecție a datelor.
Cu opt zile rămase până la Brexit, Theresa May a aruncat miercuri seară mingea în terenul Parlamentului. Şefa Guvernului şi-a exprimat solidaritatea cu „britanicii obosiţi de lupte şi jocuri politice”. Citește articolul
Deoarece declarația de impozit pe profit trebuie depusă exclusiv online, acest departament poate fi implicat în asigurarea securității și funcționalității sistemelor informatice necesare pentru depunerea electronică, precum și în gestionarea investițiilor în programe informatice care pot beneficia de scutiri fiscale.
Companiile cu afaceri de la un milion de euro în sus trebuie să raporteze impozitul pe profit pentru anul 2018 până luni, prin intermediul formularului 101, conform legislației fiscale în vigoare. De asemenea, tot luni este și termenul pentru plata acestui impozit. În acest context, sintetizăm azi principalele informații de reținut înainte de a transmite declarația 101. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu achiziția de echipamente IT, software și crearea unui site web, toate fiind cheltuieli eligibile prin program.
Antreprenorii din București vor avea în curând posibilitatea de a accesa fonduri nerambursabile pentru lansarea unor afaceri noi, accesând programul anunțat de Primăria Municipiului București (PMB), respectiv Bucharest Start-up City. Ajutorul financiar maxim ce poate fi primit de o afacere este de până la 50.000 de euro, iar antreprenorii trebuie să contribuie cu cel puțin 10% din valoarea proiectului. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de achiziția de calculatoare, echipamente periferice și programe informatice, iar o reducere de impozit poate oferi mai multe resurse pentru modernizarea infrastructurii IT.
Companiile care aleg să reinvestească profitul în echipamente tehnologice, calculatoare electronice sau în programe informatice, printre altele, sunt scutite de plata impozitului în anul 2019, conform legislației în vigoare. În esență, profitul trebuie reinvestit în vederea desfășurării afacerilor, pentru a scăpa de plata impozitului la stat. Citește articolul
Departamentul IT este interesat de evoluția și succesul companiilor din domeniul inteligenței artificiale, cum este UiPath, pentru a înțelege noile tendințe tehnologice și posibilele aplicații în cadrul firmei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Implementarea și securizarea noilor sisteme de plată digitală, care implică telefoane inteligente și transferuri de bani, sunt sarcini tehnice complexe și necesită măsuri de protecție a datelor și de securitate cibernetică pentru a preveni fraudele.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul IT și cel de Protecția Datelor (GDPR) este direct afectat de respectarea regulilor de protecție a datelor. Articolul arată că autoritatea română care supraveghează GDPR nu are fonduri și personal suficient, ceea ce poate influența strategia și eforturile companiei în conformitatea cu aceste reguli, știind că verificările sunt mai rare.
Cum de? Păi, pentru că Autoritatea Națională de Supraveghere nu are încă resursele necesare pentru a bate la cap îndeajuns de mult companiile, astfel încât acestea să se simtă (mai) responsabile să asigure o protecție adecvată a datelor persoanelor fizice. Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) se aplică de nouă luni, dar lumea de la noi a cam uitat deja de el. Citește articolul
Articolul menționează Regulamentul GDPR ca un exemplu de lege bine argumentată și explicată, ceea ce este esențial pentru acest departament pentru a înțelege și aplica corect normele de protecție a datelor și securitate cibernetică.
Într-un editorial recent apărut pe avocatnet, ați citit despre o criză a actului legislativ despre care prea puțină lume vorbește, dar care ar putea să vă afecteze mai puternic decât multe din așa-zisele „crize” intens mediatizate. Astfel de probleme demonstrează că există modalități subtile de a afecta un sistem, insuficient abordate, dar cu efecte extinse asupra cetățenilor. Citește articolul
Departamentul IT se asigură că aparatele de marcat îndeplinesc cerințele tehnice pentru securitatea datelor, criptare, funcționare autonomă și conectivitate cu serverele ANAF, protejând informațiile transmise.
Agenția Națională de Administrare Fiscală a anunțat că începe astăzi o campanie de controale „agresive” în privința caselor de marcat fiscale. Potrivit Fiscului, inspectorii antifraudă vor verifica atât firmele care nu și-au achiziționat încă aparate electronice de marcat, cât și pe cele care le-au cumpărat, dar nu le-au pus încă în funcțiune. ANAF a precizat că inspectorii vor impune termene scurte de conformare, acolo unde găsesc nereguli, și vor reveni în control să verifice implementarea măsurilor, urmând să dea amenzi dacă firmele nu s-au ținut de dealineuri-le impuse la verificări. Sancțiunile pot ajunge până la 10.000 de lei și pot fi corelate inclusiv cu suspendarea activității. Citește articolul