Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este direct responsabil de respectarea regulilor de protecție a datelor (GDPR) și trebuie să cunoască puterile de investigație ale Autorității de Protecție a Datelor pentru a fi pregătit în cazul unui control.
Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) poate să intre în sediile firmelor și să desfășoare controale - chiar și inopinate. În cadrul acestor controale, ei pot verifica orice documente, fie că sunt tipărite sau în format electronic, să verifice orice mijloc de stocare a datelor personale sau să obțină copii după documentele relevante. Care este, totuși, baza unei astfel puteri extinse? Citește articolul
Se ocupă de implementarea și funcționarea sistemelor electronice, inclusiv a caselor de marcat cu jurnal electronic și conectarea lor la sistemele ANAF.
În condițiile în care achizițiile de noi case de marcat, dar și fiscalizarea și instalarea acestora sunt în scădere, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală au anunțat că încep mâine controale agresive la companiile care întârzie să respecte obligația înlocuirii vechilor aparate de marcat. Înlocuirea vechilor case de marcat este în plină desfășurare, deși firmele ar fi trebuit să se conformeze de anul trecut. Citește articolul
Acest departament este responsabil direct de securitatea datelor și de sistemele informaționale ale companiei. Articolul prezintă o soluție tehnologică ce ajută la monitorizarea, securizarea și gestionarea datelor personale, conform cerințelor GDPR, inclusiv aspecte legate de breșe de securitate.
În procesul de conformare la GDPR trebuie să ai grijă de datele pe care le colectezi, de motivele pentru care le colectezi, cine este responsabil, unde și cum sunt stocate. Citește articolul
Este esențial pentru acest departament să știe cum trebuie gestionate și protejate datele personale sensibile, cum ar fi cele medicale, mai ales în contextul GDPR, și ce măsuri tehnice sunt necesare.
Joi va intra în vigoare o lege care va oferi protecții sporite datelor medicale ale pacienților conținute în Dosarul electronic de sănătate (DES). Mai exact, fiind introduse într-un act normativ cum este legea, aceste modificări vor fi mai greu de modificat iar ele reflectă, în același timp, modificările aduse regimului protecției datelor personale de către Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR). Citește articolul
Acest departament se ocupă direct cu protecția datelor personale, inclusiv locația, și trebuie să se asigure că sistemele folosite respectă normele de confidențialitate și securitate cibernetică.
Printre multe alte soluții la care apelează pentru a te monetiza, Facebook face bani de pe urma locației tale. Dacă ai o problemă cu asta, poți dezactiva funcția respectivă. Citește articolul
Acest departament este responsabil direct de securitatea datelor, de raportarea incidentelor și de asigurarea că sistemele tehnice respectă regulile de protecție a datelor, aspecte esențiale abordate în articol.
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) a intrat în vigoare de peste nouă luni și a stârnit foarte multe întrebări și reacții. După foarte multe speculații, a venit momentul să facem și o analiză a practicii. Mai exact, să vedem câteva exemple de cazuri în care firmele au fost amendate pentru încălcarea GDPR sau a altor normele relevante din domeniul protecției datelor personale. Citește articolul
Proiectele de lege despre facturarea electronică, identificarea electronică și serviciile digitale de încredere, precum și schimbul de informații fiscale, implică dezvoltarea și securizarea sistemelor informatice ale companiei.
Printre planurile legislative pe care le are Guvernul pentru anul 2019 se numără numeroase măsuri ce țin de domeniul financiar-fiscal. Unele dintre ele fac referire la înăsprirea sancțiunilor pentru evaziunea fiscală și munca la negru, dar sunt pregătite și alte modificări la codurile fiscale pentru transpunerea unor directive europene. Citește articolul
Deși problema este la sistemul extern al ANAF, departamentul IT este interesat de stabilitatea și funcționalitatea platformelor guvernamentale cu care interacționează angajații, mai ales dacă trebuie să ofere suport tehnic intern sau să evalueze dependențele externe.
Termenul de depunere a declarației unice este vinerea viitoare, iar principalul mod de completare și depunere a acestui formular are deja probleme de funcționare. Site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), în fapt, când merge, când nu merge de două săptămâni încoace. Citește articolul
Chiar dacă problema este la ANAF, departamentul IT dintr-o companie poate fi interesat să înțeleagă cauzele tehnice ale acestor erori (suprasolicitare resurse TIC). De asemenea, dacă există sisteme integrate sau dependențe, aceste probleme pot afecta conexiunile sau fluxurile de date ale companiei și necesită monitorizare.
Site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) nu merge cum trebuie de câteva zile, perioadele în care funcționează alternând cu perioade în care nu funcționează deloc sau funcționează cu greutate. Citește articolul
Înțelegerea faptului că Generația Z este nativă digitală și dependentă de telefoane și instrumente electronice ajută la planificarea infrastructurii IT și a politicilor de securitate a datelor, atât pentru angajați, cât și pentru clienți.
Dacă abia v-ați obișnuit cu modul în care Millenials (Generația Y) se raportează la muncă, la relația cu colegii și la leadership, e momentul să vă familiarizați cu noua generația care își face simțită prezența în birouri: Generația Z (cei născuți după 1997). Citește articolul