Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament organizează și gestionează transportul mărfurilor și are nevoie să cunoască în detaliu noile reguli pentru bunurile 'cu risc', vehiculele vizate, pragurile de greutate/valoare și responsabilitățile de raportare, pentru a asigura o desfășurare legală și eficientă a transporturilor.
Raportarea în sistemul e-Transport nu se aplică în toate cazurile în care se transportă bunuri riscante din punct de vedere fiscal. Pe lângă excepțiile pe care raportarea le are în mod explicit, pot fi deduse cele implicite, dacă ne raportăm la prevederea ce a stabilit exact transporturile vizate de sistem. Cadrul legal a fost completat recent de procedura de aplicare a sistemului, dată prin ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și al Autorității Vamale Române (AVR). Citește articolul
Articolul subliniază îngrijorările legate de problemele din lanțul de aprovizionare, informații cruciale pentru optimizarea modului în care produsele ajung la destinație.
Managerii din industriile auto și de petrol & gaze din România, Slovacia și Ungaria cred că existența a 96 de ocupații este expusă la risc din cauza revoluției digitale, potrivit unui studiu privind impactul tehnologiei realizat de KPMG și IPSOS și lansat de Confederația patronală Concordia. Citește articolul
Sistemul e-Transport afectează direct modul în care sunt organizate și raportate transporturile de mărfuri considerate riscante, necesitând adaptarea proceselor logistice și a lanțului de aprovizionare.
Procesul accelerat de digitalizare prin care trece, în prezent, relația firmelor și persoanelor fizice cu Fiscul are o bornă importantă la 1 iulie 2022. Concret, anumite categorii de contribuabili sunt obligate să facă noi raportări către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), folosind sistemele e-Factura, e-Transport și declarația SAF-T. Însă cât de pregătiți sunt contribuabilii pentru această schimbare majoră? Conform specialiștilor, lucrurile nu arată prea bine, cel puțin momentan. Citește articolul
Companiile cu flote mari de vehicule (transport, livrări) consumă mult carburant. Acestea sunt interesate de orice reducere de costuri și, mai ales, de regulile stricte privind utilizarea și revânzarea carburantului pentru a-și planifica operațiunile fără încălcări legale.
De azi, în benzinăriile din țară se pot practica reducere de câte 50 de bani pe litru la benzină și motorină, iar revânzarea carburantului cumpărat cu reducere este amendată cu până la jumătate de milion de lei, în cazul firmelor, dar amenzi mai mici se pot aplica și persoanelor fizice vinovate. Citește articolul
Costul carburantului este o cheltuială semnificativă în transport și logistică. O reducere de preț influențează direct bugetele operaționale și planificarea rutelor, iar acest departament trebuie să fie informat pentru a optimiza costurile.
Pentru a-i încuraja pe comercianții de carburant să ofere cumpărătorilor reduceri de 0,5 lei la fiecare litru de motorină sau benzină cumpărat în perioada iulie - septembrie anul acesta, Guvernul a adoptat joi o ordonanță de urgență cu un mecanism de compensare, documentul fiind oficializat în aceeași zi. Revânzarea carburanților cumpărați cu reducere va fi aspru sancționată, iar creșterile nejustificate a prețului la carburant în aceeași perioadă de referință vor fi considerate speculă și sancționate ca atare. Citește articolul
Este direct implicat în organizarea transporturilor și trebuie să se asigure că toate operațiunile de livrare respectă noile cerințe de raportare a mărfurilor.
La 1 iulie 2022 are loc trecerea de la opționalitate la obligativitate în privința raportării transporturilor rutiere de produse riscante din punct de vedere fiscal, prin sistemul e-Transport. Deoarece mediul de afaceri a cerut mai mult timp pentru adaptare, Guvernul a decis să păstreze termenul din 1 iulie, dar, printr-o ordonanță apărută aseară în Monitorul Oficial, a amânat cu trei luni intrarea în vigoare a regimului contravențional aferent e-Transport. Amenzile pentru neconformare vor putea fi aplicate de la 1 octombrie 2022. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de transportul mărfurilor și trebuie să știe exact ce bunuri sunt 'riscante', care sunt condițiile de transport și cum trebuie raportat totul pentru a evita amenzile și problemele la livrare.
Procedura pentru folosirea sistemului e-Transport a fost oficializată aseară de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și Autoritatea Vamală Română (AVR). Conform documentului, e-Transport este accesibil contribuabililor prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV), iar transporturile de bunuri riscante trebuie raportate, în anumite condiții, numai dacă sunt implicate vehicule de marfă care au cel puțin 3,5 tone. Sistemul este obligatoriu de la 1 iulie 2022, dar amenzile pentru neconformare se pot aplica abia din 1 octombrie 2022. Citește articolul
Informațiile despre dezvoltarea producției de semiconductori în România și securizarea lanțurilor de aprovizionare sunt cruciale pentru planificarea și optimizarea fluxurilor de materiale și componente necesare unei companii.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Companiile care produc, transportă sau depozitează alimente au nevoie de aceste date despre consum pentru a-și optimiza stocurile și rutele de livrare, asigurându-se că produsele ajung la timp și în cantitatea potrivită.
Deși vorbim tot mai des despre alimentația sănătoasă, pâinea și cartofii sunt de bază în viața reală. Citește articolul
Schimbările în reglementările auto (tipuri de motoare) sau în transportul feroviar (reduceri de viteză din cauza caniculei) afectează modul în care produsele sunt transportate și livrate, influențând planificarea și costurile lanțului de aprovizionare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul