Autoritățile europene au început să implementeze un sistem nou pentru informarea în avans despre importurile de produse venite din afara Uniunii Europene (inclusiv cele aflate doar în tranzit), care se numește ICS2, acesta urmând să înlocuiască actualul sistem ICS1. Până acum, ICS2 a vizat numai transportatorii aerieni, dar acesta va viza, din martie 2024, inclusiv transportatorii rutieri, feroviari și pe apă. Astfel, și România trebuie să folosească ICS2, un sistem al cărui scop este protejarea țărilor UE de riscurile de securitate. Citește articolul
De la începutul anului curent, autoritățile pot da amenzi firmelor și persoanelor fizice care nu raportează în e-Transport transporturile rutiere de bunuri riscante. Însă verificările încep efectiv la jumătatea lunii martie 2023, conform unor declarații recente ale șefului Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Recent, Poliția Română a primit acces la sistemul e-Transport, astfel că ofițerii și agenții de poliție pot și ei să controleze transporturile rutiere de bunuri riscante și să aplice amenzi de până la 100.000 de lei, conform informațiilor obținute de redacția noastră. Citește articolul
Prin sistemul e-Transport, autoritățile fiscale monitorizează, în prezent, numai transporturile rutiere de bunuri riscante, deși intenția inițială era de a monitoriza toate transporturile rutiere. Însă, având în vedere problemele de care s-a lovit Ungaria cu un sistem similar, specialiștii apreciază că sunt șanse mici ca România să extindă obligația de raportare către toate transporturile rutiere. Citește articolul
În condițiile în care autoritățile au ajustat, pe finalul anului trecut, regimul legal al e-Transport, specialiștii atrag atenția că sistemul are probleme în continuare. Sistemul este obligatoriu de mai multe luni, însă neraportarea transporturilor de bunuri riscante poate fi sancționată abia din ianuarie 2023. Citește articolul
Lovirea sau deteriorarea pasajelor existente pe drumurile publice din țara noastră, acțiuni apărute în urma nerespectării gabaritului de liberă trecere, poate aduce șoferilor cele mai mari amenzi ce se pot aplica, pentru nerespectarea Codului rutier, în cazul persoanelor fizice. Mai exact, amenzile riscate în aceste cazuri de șoferi pot ajunge până la 2.900 de lei. Aceleași sancțiuni se aplică și în cazul lovirii porților de gabarit existente la trecerea șinelor de tren. Citește articolul
Două reguli noi referitoare la transportul rutier al deșeurilor se vor aplica, cel puțin teoretic, din 12 ianuarie 2023, iar persoanele fizice și juridice care nu se conformează vor risca amenzi de până la 60.000 de lei. Citește articolul
Dincolo de proiectele de digitalizare anunțate de mai multă vreme de autorități, anul trecut a adus în prim-plan și un proiect apărut mai de curând pe agendă: sistemul e-Transport, prin care se raportează transporturile rutiere de bunuri riscante. După o perioadă scurtă de testare, s-a trecut direct la obligativitate, cu toate că mediul de afaceri a atras atenția că sistemul n-a fost gândit tocmai bine - ceea ce a dus recent la apariția mai multor ajustări semnificative la legislația primară și secundară. Din moment ce perioada „de acomodare” s-a încheiat, operatorii economici care nu se conformează riscă să fie amendați, de la 1 ianuarie 2023, cu sume de până la 100.000 de lei. Citește articolul
Noi tipuri de transporturi de bunuri riscante au fost scutite de la obligația de raportare în sistemul e-Transport, conform unui ordin oficializat joi de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Deși a fost stabilită abia acum câteva luni, procedura inițială de folosire a sistemului e-Transport a fost înlocuită joi cu una complet nouă. Cu toate că majoritatea prevederilor au fost păstrate mai departe, există și unele schimbări importante pe care trebuie să le aibă în vedere companiile care vând sau cumpără bunuri riscante transportate pe căile rutiere. Citește articolul