Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament asigură că produsele, materialele și serviciile ajung la timp și la locul potrivit. Articolul îi ajută să înțeleagă cum pot justifica întârzierile sau chiar imposibilitatea de a livra sau de a primi mărfuri din cauze externe, protejând firma de reclamații sau de penalități legate de nerespectarea termenelor.
Având în vedere impactul și răspândirea coronavirus, multe firme ar putea fi puse în situația de a nu-și mai putea executa, în mod obiectiv, obligațiile contractuale pe care le au față de partenerii lor comerciali. În aceste cazuri, astfel de companii ar putea invoca forța majoră pentru a scăpa de efectele ce ar fi putut avea loc, în mod normal, din cauza neexecutării obligațiilor. Însă simpla invocare nu garantează faptul că, într-o situație concretă, o instanță ar accepta o asemenea justificare. De aceea, o soluție pentru companiile vizate este să obțină certificate de forță majoră, ce ar facilita dovedirea existenței unei asemenea situații. Citește articolul
Se vorbește direct despre 'impactul asupra lanțului de distribuție și întârzieri sau întreruperi în aprovizionare', aspecte fundamentale gestionate de departamentul de logistică și supply chain.
Evenimentele recente au multiple implicații în raportările financiare ale societăților, în mod special pentru cele care au legături economice cu zonele afectate. Societățile care se aprovizionează sau care au piață de desfacere în zonele afectate, cele care sunt finanțate sau finanțează societăți aflate în zone afectate se confruntă cu provocări multiple care țin de continuitatea activității, precum și de estimarea și reflectarea acestor potențiale efecte în situațiile financiare. Din punctul de vedere al situațiilor financiare, COVID-19 se consideră un eveniment ulterior semnificativ, care are potențialul de a impune ajustarea situațiilor financiare aferente anului 2019, în funcție de anumite criterii, detaliate în continuare. Citește articolul
Restricțiile de deplasare menționate pot afecta transporturile și livrările de mărfuri, precum și lanțurile de aprovizionare.
Ministrul Afacerilor de Interne, Marcel Vela, tocmai a susținut o conferință de presă prin care a clarificat câteva măsuri ce vor fi luate pe timpul stării de urgență. Momentan, ministrul nu a anunțat decât trei dintre măsurile care vor fi propuse Președintelui pentru a fi incluse în decretul de instituire a stării de urgență. Printre ele se numără izolarea obligatorie la domiciliu a tuturor persoanelor care vin din țări unde există cel puțin 500 de cazuri confirmate de infecție cu coronavirus, precum și interzicerea târgurilor de autoturisme până la finalul lunii martie. Citește articolul
Restricțiile de circulație (rutiere, aeriene, feroviare) și posibilele raționalizări de produse afectează direct modul în care compania își aprovizionează stocurile și livrează produsele către clienți.
Președintele Klaus Iohannis a anunțat, sâmbătă, că a decis să decreteze starea de urgență în România începând de săptămâna viitoare. Potrivit șefului statului, măsura va permite alocarea de resurse suplimentare pentru gestionarea mai eficientă a epidemiei de coronavirus. Conform normelor legale, starea de urgență poate fi instituită pentru cel mult 30 de zile, dar poate fi prelungită succesiv cu câte 30 de zile. Cei care nu vor respecta măsurile impuse riscă amenzi maxime de 5.000 de lei, dacă sunt persoane fizice, și 70.000 lei, dacă sunt persoane juridice. Citește articolul
Departamentul de logistică trebuie să fie informat despre cine este ministrul transporturilor, deoarece deciziile legate de infrastructură și comunicații afectează rutele, costurile și eficiența lanțului de aprovizionare.
Învestirea "Executivului Orban 3" s-a realizat azi în Parlament, cu votul majorității senatorilor și deputaților, printr-o procedură de audiere și vot excepțională. În această seară, tot în condiții deosebite, în contextul epidemiologic actual, membrii Guvernului vor depune jurământul la Cotroceni. Vorbim, practic, de un Guvern cu aceeași componență ca cel învestit în noiembrie 2019 și demis în februarie anul acesta. Citește articolul
Gestionează zilnic o flotă extinsă de vehicule și folosește aceste servicii online pentru a eficientiza operațiunile, plățile, verificările și pentru a asigura conformitatea și funcționalitatea vehiculelor.
În condițiile în care, în această perioadă, cele mai multe instituții din țara noastră au limitat sau chiar suspendat interacțiunea cu publicul, e bine de știut ce putem rezolva din fața calculatorului în relația cu acestea. Astfel, șoferii și proprietarii de mașini din țara noastră pot, de exemplu, să verifice, fără să mai fie nevoiți să se deplaseze la autorități, situația înmatriculării unei mașini, a emiterii unui permis auto sau certificat de înmatriculare, istoricul unei mașini ori să plătească rovinieta sau taxa de pod. Citește articolul
Demararea mai rapidă a șantierelor necesită o ajustare a planurilor logistice pentru a asigura livrarea la timp a materialelor și echipamentelor, sprijinind fluxul continuu de muncă.
Cei ce vor să construiască locuințe individuale și care, din cauza inexistenței unor planuri urbanistice zonale (PUZ), nu pot obține autorizații de construire ar putea obține aceste documente și în baza planului urbanistic general (PUG), prevede o propunere legislativă ce va ajunge curând la votul senatorilor, cu propunere de adoptare. Citește articolul
Departamentul de logistică trebuie să se asigure că transportul animalelor vii și al produselor alimentare respectă toate condițiile (temperatură, igienă, documente), pentru a garanta siguranța alimentară și conformitatea cu legile.
De la finalul lunii martie, inspectorii sanitari vor începe să desfășoare controale atât la firme, cât și în trafic, pentru a se asigura că alimentele sunt comercializate în condiții de siguranță, dar și pentru a preveni infectarea cu pesta porcină africană. Citește articolul
Blocarea șoferilor în tranzit și riscul afectării aprovizionării cu mărfuri sunt probleme directe de logistică și lanț de aprovizionare.
Transporturile și turismul din România se numără printre cele mai afectate sectoare ale economiei de răspândirea epidemiei de coronavirus. Patronatele estimează scăderi considerabile ale cifrelor de afaceri, dar și eventuale falimente în situația în care statul nu intervine pentru a sprijini companiile aflate în dificultate. Citește articolul
Analiza lanțului de aprovizionare și necesitatea de a identifica surse alternative pentru materii prime și produse critice, în contextul unor posibile întreruperi, sunt esențiale pentru asigurarea continuității operațiunilor de logistică și aprovizionare.
Măsurile impuse de evoluția riscurilor coronavirusului în România se reflectă în mod direct în activitatea companiilor din țară, din toate punctele de vedere: în primul rând, din perspectiva resursei umane, care fie trebuie protejată, fie este deja afectată; în al doilea rând, din perspectiva financiară, unde efectele sunt deja resimțite de unele companii. În cele ce urmează, am sintetizat discuțiile ultimelor zile referitoare la aspectele importante pentru firme în această perioadă: Citește articolul