Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Vizează direct operațiunile de livrare și distribuție, indicând că anumite metode de servire (precum 'drive-in' sau livrarea la client) sunt permise, ceea ce necesită ajustări logistice.
Măsurile adoptate marți în contextul stării de urgență și care privesc industria servirii vor trimite numeroși angajați acasă din cauza interdicției totale a activității. Totuși, când s-a instituit starea de urgență, s-a decis și acordarea unor ajutoare pentru salariații afectați. Măsurile concrete ar trebui să le vedem astăzi, în urma ședinței de Guvern. Citește articolul
Articolul oferă informații esențiale despre cum trebuie organizat transportul de mărfuri în condiții speciale, inclusiv reguli privind traseele, echipamentele necesare și statutul șoferilor, aspecte vitale pentru buna desfășurare a livrărilor.
Conducătorii de autovehicule care transportă marfă cu greutate mai mare de 3,5 tone trebuie să prezinte la vamă documente prin care să facă dovada traseului pe care îl au de parcurs pâna la destinație, se arată într-o ordonanță militară dată de Ministerul Afacerilor Interne, publicată chiar astăzi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Responsabilii cu logistica și lanțul de aprovizionare trebuie să știe cum pot fi afectate livrările și termenele de evenimente neprevăzute. Înțelegerea acestor mecanisme îi ajută să gestioneze relațiile cu furnizorii și clienții și să limiteze perturbațiile.
În această perioadă, multe firme pot să se afle în dificultăți serioase de a-și executa obligațiile contractuale pe care le au (de exemplu, livrarea unui bun sau prestarea unui serviciu). Pentru ele există o serie de mecanisme ce ar putea fi invocate pentru a le ajuta să explice neexecutarea sau să obțină o ajustare care să facă situația mai tolerabilă. Voi prezenta, mai jos, cele mai importante trei mecanisme în acest sens, pornind de la cel mai accesibil și terminând cu cel mai greu de justificat. Citește articolul
Articolul menționează cum se raportează transportul de bunuri în regim de stocuri la dispoziția clientului. Deși nu completează declarațiile, departamentul de logistică gestionează mișcarea fizică a mărfurilor și ar trebui să știe ce informații noi sunt necesare (cum ar fi codurile de TVA ale clienților) pentru ca departamentul fiscal să poată face raportările corect.
Formularul 390 VIES, utilizat de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, care realizează operațiuni intracomunitare, a fost modificat de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), pentru a se alinia la modificările aduse în ultima perioadă Codului fiscal. Totodată, ANAF a modificat și modelul formularului 120, prin care se transmit informații privind sumele deduse în cursul anului din valoarea accizelor datorate, noile variante ale ambelor formulare fiind publicate recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
Măsurile referitoare la transportul de marfă și suspendarea zborurilor afectează direct lanțul de aprovizionare și logistică, necesitând ajustări pentru a asigura livrarea produselor și a serviciilor.
Activitatea de servire și consum a produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice este oficial interzisă în toată țara, ca urmare a adoptării unei ordonanțe militare cu măsuri urgente de imediată aplicabilitate. Cei care pot asigura comerțul fără ca acesta să presupună staționarea clientului în bar sau restaurant ori cei care pot livra la client sunt exceptați. Aceeași ordonanță prevede și restricții suplimentare pe zona transporturilor. Citește articolul
Pentru a înțelege și a se adapta la restricțiile de călătorie și la impactul asupra transportului internațional și a lanțurilor de aprovizionare.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Pentru acest departament, este vital ca producția să continue și bunurile să ajungă la destinație. Articolul accentuează necesitatea menținerii fluxului de producție la nivel global, lucru direct legat de operațiunile lor zilnice și de asigurarea lanțurilor de aprovizionare, mai ales în perioade de criză.
Principalele puteri ale lumii au anunțat investiții de mii de miliarde de euro pentru susținerea economiei, fără a mai aștepta să urmărească evoluția pandemiei de coronavirus. România încă analizează, de câteva zile, ce ar urma să aibă de făcut. Citește articolul
Dezbaterea despre restricțiile de circulație (rutieră, feroviară etc.) și carantinarea anumitor zone este esențială pentru planificarea transporturilor și a lanțului de aprovizionare.
Începând de luni, în România este decretată stare de urgență timp de 30 de zile, iar o parte dintre măsurile anunțate de șeful statului vizează în mod special angajatorii și salariații lor. Dacă unele măsuri sunt concrete, altele rămân la latitudinea Guvernului pentru eventuala implementare graduală, în funcție de cum evoluează numărul îmbolnăvirilor cu coronavirus. Citește articolul
Este cel mai direct afectat de informațiile despre libera circulație a mărfurilor și blocajele de la granițe, având nevoie să știe cum își poate planifica rutele de transport și livrările pentru a asigura continuitatea operațiunilor.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Companiile cu flote auto sau cele din transport și logistică ar fi interesate de programele care vizează achiziționarea de vehicule mai puțin poluante sau dezvoltarea infrastructurii pentru mașini electrice, pentru a-și eficientiza operațiunile și a reduce impactul asupra mediului.
Românii pot achiziționa mașini și electrocasnice sau își pot îmbunătăți locuințele, accesând mai multe programe pentru care deja au fost alocate fonduri, potrivit unei hotărâri publicate vineri în Monitorul Oficial. Unele dintre ele vin însă și cu câteva noutăți față de anii precedenți. Mai exact, prin Rabla Clasic se vor putea cumpăra inclusiv motociclete, iar vehiculele achiziționate prin Rabla Plus nu se vor putea vinde timp de un an de zile. Citește articolul