Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Pentru companiile care transportă sau depozitează produse medicale, legalizarea unei noi substanțe controlate necesită ajustări în procesele logistice și de securitate.
Planta de canabis și substanțele și preparatele care conțin canabis ar putea fi legalizate în scop medical, pentru prima dată în România, potrivit unui proiect de lege înregistrat de curând pentru dezbatere la Senat. Astfel, persoanele care suferă de anumite boli sau simptome vor putea beneficia de tratament cu preparate pe bază de canabis, dar asta doar cu prescripție medicală. Citește articolul
Responsabil cu transportul mărfurilor și gestionarea flotei, acest departament trebuie să se asigure că toate vehiculele dețin o rovinietă valabilă pentru a evita întârzierile și amenzile care pot perturba lanțul de aprovizionare.
Începând de azi, au fost puse în funcțiune opt noi camere video prin care se verifică valabilitatea rovinietei, potrivit unui comunicat de presă transmis de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Astfel, numărul punctelor fixe de verificare a rovinietei a crescut la 82. Scopul acestor camere video este de a-i surprinde (în vederea sancționării) pe șoferii care circulă cu mașina pe rețeaua de drumuri din țară fără a deține o vinietă valabilă. Citește articolul
Orice companie care folosește servicii de transport alternativ pentru angajați sau pentru livrări este interesată să se asigure că furnizorii săi respectă noile reglementări, pentru a menține continuitatea și legalitatea operațiunilor.
Șoferii care lucrează acum pentru aplicații de ridesharing precum Uber sau Bolt vor putea continua să facă asta numai în anumite condiții ce vor fi reglementate curând prin ordonanță de urgență. În acest sens, un proiect de OUG privind ridesharing-ul, care este foarte asemănător cu un proiect de lege aflat deja în dezbaterile parlamentarilor, a fost adoptat marți de Executiv și urmează să apară în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu transportul și depozitarea produselor, iar controalele ANSVSA verifică dacă aceste procese se fac în condiții de igienă și siguranță alimentară.
Inspectorii sanitari veterinari și pentru siguranța alimentelor au început controalele la malul mării, potrivit unui comunicat de presă emis de Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA). Controalele se vor încheia pe 30 august, la finalul sezonului estival. Citește articolul
Departamentul de logistică este interesat de costurile transportului pentru a optimiza cheltuielile operaționale și a eficientiza lanțul de aprovizionare al companiei.
Țara noastră avea anul trecut cele mai mici prețuri la mâncare din toată Uniunea Europeană. Citește articolul
Calitatea infrastructurii (drumuri, transport) afectează în mod direct eficiența, costurile și termenele de livrare și aprovizionare, fiind o preocupare majoră pentru logistică.
Ultimele evoluții din economia și politica României i-au pus pe gânduri pe investitorii americani. Un sfert dintre companiile americane de la noi nu au în plan investiții anul acesta, iar două din cinci susțin că vor face investiții mici, sub un milion de euro. Citește articolul
Contextul locațiilor de producție și impactul măsurilor de protecție agricolă, relevante pentru lanțurile de aprovizionare și logistică.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu planificarea și desfășurarea transporturilor. E important să știe despre orice schimbare a taxelor rutiere sau a regulilor de drum din țările pe unde trec transporturile, pentru a calcula corect costurile, a optimiza rutele și a organiza eficient operațiunile.
Taxa de autostradă pe care deținătorii de mașini trebuiau să o plătească în Germania (sub forma unei viniete) a fost considerată discriminatorie, de către Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Discriminarea exista din cauză că, în fapt, deținătorilor de mașini înmatriculate în Germania le era rambursată taxă plătită, în timp ce celor din alte state membre ale Uniunii Europene (UE) nu. Astfel, firmele românești care, pentru transport de mărfuri sau prestări de servicii, trebuie să folosească autostrăzile germane s-ar putea să nu mai trebuiască să plătească taxa în cauza. Acest lucru nu este garantat, însă. S-ar putea la fel de simplu doar să scadă prețul unei astfel de taxe sau să rămână la fel. Doar că și germanii vor avea de plătit, de acum, o astfel de taxă, pentru a nu mai exista discriminare. Citește articolul
Costurile cu combustibilul sunt vitale pentru transportul mărfurilor și gestionarea lanțului de aprovizionare, iar o reducere poate optimiza cheltuielile logistice.
Prețul benzinei și motorinei s-ar putea reduce de anul viitor, odată cu reducerea valorii accizei pentru combustibili, măsură propusă într-un proiect legislativ ce a fost pus recent în dezbaterea senatorilor. Această măsură ar putea aduce ieftinirea benzinei și motorinei vândute la pompe, dar și a altor produse și servicii ale căror prețuri conțin cheltuieli de transport. Citește articolul
Departamentul de Logistică și Supply Chain ar putea fi interesat, mai ales dacă bunurile care trebuie recuperate sunt stocuri, echipamente de transport sau alte active mobile care fac parte din lanțul de aprovizionare al companiei și au ajuns în posesia unei alte părți.
Deseori, contractele încheiate între companii nu sunt respectate de una dintre părți, ceea ce conduce la declanșarea unor acțiuni în instanță. În această situație se regăsesc firmele care au înstrăinat printr-o modalitate sau alta un bun și nu îl mai pot recupera din cauza refuzului actualului posesor. Citește articolul