Articolul menționează cum este organizat transportul și distribuția materialelor (hârtie pentru buletine de vot) la nivel național, ceea ce este relevant pentru cei care se ocupă de logistică în companie.
În contextul desfășurării, în 2024, a patru tipuri de scrutine, Guvernul a stabilit recent, prin intermediul unei ordonanțe, comasarea alegerilor europarlamentare cu cele locale. În plus, prin aceeași ordonanță, se stabilește și nivelul maxim al indemnizațiilor care vor fi acordate pentru cele două tipuri de scrutin celor ce-și vor desfășura, la alegerile din 9 iunie, activitatea în cadrul birourilor electorale și nu numai. Citește articolul
Este esențial pentru organizarea eficientă a transportului și depozitării mărfurilor care pleacă din țară, inclusiv posibilitatea de a le prezenta la vamă din alte locuri decât biroul vamal, simplificând operațiunile.
În cazul exporturilor, legislația vamală a Uniunii Europene permite celor care au statutul de operator economic autorizat să solicite, la Autoritatea Vamală Română (AVR), prezentarea mărfurilor în alte locuri decât birourile vamale. În acest sens, AVR a oficializat luni un ordin cu normele de aplicare necesare. Citește articolul
Departamentul de Logistică ar fi interesat, mai ales dacă firma are șoferi sau o flotă de vehicule. Articolul oferă detalii despre procedurile de testare obligatorii în caz de incidente rutiere, informații utile pentru a asigura conformitatea și siguranța operațiunilor de transport.
În cazul șoferilor implicați în evenimente rutiere, mostrele biologice prin care se stabilește dacă au consumat băuturi alcoolice sau droguri se pot recolta de-acum în spitalele care au și secție de urgență, instituțiile de medicină legală, dar și în ambulanțele Serviciului mobil de urgență, reanimare și descarcerare (SMURD) ce au în echipaj un medic, după cum apare într-un ordin al Ministerului Sănătății (MS) oficializat recent. Citește articolul
Informații vitale despre noile taxe de drum (roviniete) care afectează costurile de transport și despre noul sistem vamal (AES-RO) care va gestiona operațiunile de export, ambele având un impact direct asupra logisticilor și lanțului de aprovizionare.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Acest departament planifică și gestionează transportul mărfurilor sau al persoanelor. Taxele de drum sunt un cost direct pentru operațiunile lor și influențează deciziile privind rutele, tipul de transport sau bugetele alocate, fiind esențial să știe noile tarife.
Anumite schimbări importante referitoare la rovinietele pe care trebuie să le achite transportatorii rutieri de mărfuri și transportatorii rutieri de persoane se aplică din data de 11 martie 2024, conform unei ordonanțe recent oficializate de către Executiv. Citește articolul
Acest departament este direct afectat de costurile de transport, deoarece gestionează livrările și logistica. Noile taxe de drum influențează bugetul și planificarea rutelor și a parcului auto al companiei.
Perioadele de valabilitate a tarifelor de utilizare a drumurilor naționale (rovinieta), precum și excepțiile de la plata acestei taxe au fost modificate la începutul anului și intră în vigoare începând cu data de 11 martie. Conform modificărilor, pentru autoturismele mici si cele cu masa mai mică de 3,5 tone, dispare rovinieta cu valabilitate de șapte zile și cea de 90 de zile și este introdusă rovinieta cu valabilitate de o zi, cea cu valabilitate de 10 zile și cea cu valabilitate de 60 de zile. De la aceeași dată, și ambulanțele private sunt obligate să platească această taxă, scutirea urmând să rămână valabilă numai pentru cele publice. Citește articolul
Fluctuațiile în sectoarele industriale și de transport, precum și schimbările în volumele de producție, afectează direct planificarea transporturilor, depozitarea și întregul lanț de aprovizionare.
Economia României a suferit în ultimul deceniu unele dintre cele mai accentuate modificări structurale de la nivel european. Citește articolul
Acest departament se ocupă de mișcarea și stocarea bunurilor. O criză alimentară implică blocaje în lanțurile de aprovizionare, redirecționarea transporturilor și lipsuri la nivel regional, aspecte care afectează direct logistica și necesită planuri de urgență pentru a asigura livrările.
Guvernele din Uniunea Europeană se implică în crearea de scenarii și găsirea răspunsurilor posibile la o criză alimentară globală. Simulările iau în calcul o combinație de factori majori, precum războiul din Ucraina și efectele lui asupra aprovizionării cu cereale, evenimente meteorologice extreme ca El Nino și La Nina și impactul acestora asupra recoltelor de soia din America de Sud, protestele fermierilor din UE care au perturbat lanțurile de aprovizionare ale supermarketurilor, susțin oficialii europeni. Citește articolul
Informațiile despre volumele și tipurile de mărfuri importate și exportate, precum și despre țările implicate, sunt esențiale pentru planificarea rutelor de transport, a stocurilor și a întregului proces de aprovizionare și distribuție.
Uniunea Europeană a înregistrat în 2023 un deficit al balanţei comerciale în valoare de 291 miliarde de euro pe relaţia cu China, mai mic cu 106 miliarde de euro (27%) comparativ cu 2022, arată datele publicate luni de Eurostat. Citește articolul
Informațiile despre sistemul e-Transport și controalele la frontieră sunt cruciale pentru planificarea și desfășurarea transporturilor de mărfuri, asigurând fluiditatea operațiunilor.
Din declarațiile recente ale reprezentanților Ministerului Finanțelor (MF) și Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) reiese că anul 2024 va fi unul sărac în noutăți fiscale majore. Autoritățile spun că se vor concentra mai ales pe analizarea sistemului fiscal, pentru a vedea ce mai trebuie optimizat, însă modificări majore vom mai vedea abia după anul curent. Citește articolul