Este esențial pentru a se asigura că toate vehiculele din flota companiei sau cele folosite pentru livrări și transport sunt conforme cu regulile de drum, prevenind blocaje sau penalități.
Mai multe modificări recente ale legislației privind aplicarea tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România, taxă cunoscută sub numele de rovinietă, se regăsesc într-o ordonanță ce se aplică începând din 29 ianuarie. Una dintre prevederile noului act normativ clarifică procesul de control al acestei taxe, precum și modul în care se face monitorizarea traficului. Conform normei, camerele video din punctele de trecere a frontierei și din proximitatea acestora nu pot fi folosite pentru identificarea celor care nu au rovinietă, ci doar pentru monitorizarea traficului rutier din acele zone. Citește articolul
Este important pentru planificarea rutelor, optimizarea costurilor de transport și asigurarea că toate vehiculele din flotă, în special cele grele menționate, respectă noile reguli privind taxa de drum, evitând astfel amenzi sau întârzieri în livrări.
Guvernul a modificat, printr-o ordonanță oficializată în această săptămână, legislația privind rovinieta și a detaliat responsabilitățile și metodele de control a achitării ei, diferite pentru utilizatorii români și străini. Citește articolul
Acest departament gestionează transportul mărfurilor și trebuie să implementeze noile cerințe de monitorizare prin GPS și raportare în sistemul e-Transport, pentru a asigura livrările conform legii și a evita riscurile de amenzi.
Transporturile rutiere de bunuri vizate de sistemul e-Transport trebuie monitorizate, mai nou, în timp real prin dispozitive GPS. Totuși, transportatorii care nu respectă această obligație vor risca amendarea abia din iulie 2024. Citește articolul
Sunt solicitate informații despre lanțul de aprovizionare al companiei, inclusiv eforturile depuse pentru a obține date legate de sustenabilitate de la partenerii din acest lanț.
Reglementările contabile au fost modificate pentru a înlocui declarația nefinanciară cu o raportare privind durabilitatea, potrivit unui ordin oficializat recent de Ministerul Finanțelor (MF). Noua raportare vizează, însă, mai multe companii decât viza declarația nefinanciară. Citește articolul
Noile reguli privind rovinieta, cu introducerea de noi perioade de valabilitate și eliminarea altora, pot afecta planificarea și costurile de transport pentru flotele de livrare sau servicii.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 22 - 28 ianuarie 2024. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Creșterea investițiilor în construcții și infrastructură are un impact direct asupra nevoii de transport, depozitare și gestionare a materialelor, influențând planificarea lanțului de aprovizionare.
Anii de după pandemie sunt caracterizați de efortul economiilor de-a recupera căderea din 2020 si 2021, precum și de determinarea guvernelor de-a amortiza timpul pierdut și fondurile inghițite de criza sanitară. Citește articolul
Acest departament este direct afectat de noile reguli de transport, deoarece trebuie să organizeze livrările și să se asigure că toate documentele necesare, inclusiv codul UIT, sunt obținute la timp pentru a evita blocajele și amenzile.
Printre contribuabili circulă o idee eronată conform căreia transportatorii rutieri sunt cei obligați să raporteze în e-Transport. Ba mai mult, există contribuabili care riscă amendarea tocmai pentru că presupun că altcineva, nu ei, trebuie să raporteze transporturile vizate de sistem. Citește articolul
Acest departament răspunde direct de transportul mărfurilor și trebuie să înțeleagă cum noul sistem de monitorizare (e-Sigiliu) va afecta rutele, timpul de transport și modul în care șoferii își desfășoară activitatea.
Sistemul e-Sigiliu, care va fi implementat în 2024 de autoritățile fiscale, implică monitorizarea anumitor transporturi rutiere cu sigilii inteligente. Dacă aceste sigilii sunt deteriorate sau dispar, se vor aplica două sancțiuni - amendarea șoferilor și plata de despăgubiri de către transportatori. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu circulația produselor și a ambalajelor. Problemele legate de marcajele SGR care nu sunt scanabile afectează procesele de returnare a ambalajelor goale, gestionarea stocurilor și eficiența lanțului de aprovizionare, inclusiv logistica inversă necesară pentru colectarea ambalajelor.
Pe piață au început să apară tot mai multe ambalaje din plastic, aluminiu sau sticlă, care conțin apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin și spirtoase și care au aplicate marcajul SGR (Sistemul Garanție-Returnare). Marcajul SGR e cel care face diferența dintre ambalajele pentru care se cere garanția de 50 de bani și celelalte - la fel, în cazul returnării garanției. Tocmai de aceea, fără el nu putem vorbi de aplicarea SGR. În graba de a se conforma unor prevederi care, aparent, i-au luat prin surprindere, nu toți producătorii au fost atenți cu respectarea cerințelor legate de acest marcaj specific. Citește articolul
Se ocupă direct de organizarea transporturilor și trebuie să știe exact cum se declară mărfurile pentru a nu afecta livrările și a evita amenzile.
De puțin timp, în e-Transport trebuie raportate toate transporturile rutiere internaționale, nu doar cele ce implică bunuri cu risc fiscal ridicat. Totuși, dacă nu raportează transporturile de bunuri fără risc, contribuabilii riscă amendarea abia din iulie 2024, ceea ce înseamnă că au timp să se adapteze la noua obligație. Citește articolul