Acest departament este responsabil cu transportul, depozitarea și gestionarea stocurilor de produse, iar noile reguli legate de risipa alimentară pot influența modul în care sunt organizate aceste operațiuni pentru a reduce pierderile.
Printr-o lege aplicabilă de astăzi, s-au impus noi obligații pentru operatorii din industria alimentară. Mai exact, toți operatorii din sectorul agroalimentar, persoane fizice și juridice deopotrivă, au acum obligația de a aplica măsurile prevăzute de lege pentru prevenirea și diminuarea risipei alimentare. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu transportul și depozitarea mărfurilor, deci trebuie să știe că toate bunurile trebuie să aibă acte de proveniență pe întreg parcursul, altfel pot apărea probleme grave, inclusiv suspendarea activității.
De la finalul lui 2023, persoanele fizice și juridice care folosesc bunuri fără documente de proveniență în activitatea de producție, comerț sau prestări riscă amendarea, confiscarea bunurilor și, în caz de recidivă, chiar suspendarea activității. Pentru a pune în aplicare sancțiunea suspendării activității contravenienților recidiviști, autoritățile au oficializat recent un ordin cu regulile pe care trebuie să le folosească inspectorii de stat. Citește articolul
Acest departament gestionează fluxul produselor din momentul producției până la vânzare și va trebui să adapteze modul în care sunt transportate și depozitate produsele pentru a reduce risipa și a le direcționa corect.
„Diminuarea risipei alimentare este un obiectiv urmărit de toţi operatorii economici din sectorul agroalimentar”, prevede de câțiva ani Legea nr. 217/2016 privind diminuarea risipei alimentare. Doar că măsurile pentru diminuarea risipei nu au fost niciodată până acum impuse, ci doar recomandate. Din 21 martie însă, diminuarea risipei alimentare este un obiectiv impus tuturor operatorilor din sectorul agroalimentar pentru că măsurile cuprinse în Legea nr. 217/2016, modificată începând de joi, vor deveni obligatorii. Citește articolul
Companiile care au flote mari de vehicule sau transportă mărfuri trebuie să fie la curent cu regulile rutiere și cu modul în care se fac cercetările la accidente, pentru a-și proteja șoferii și bunurile.
Polițiștii care cercetează locul în care a avut loc un accident din care a rezultat decesul sau rănirea unei persoane vor trebui să consemneze în actele de constatare dacă există sau nu elemente de semnalizare rutieră (indicatoare, marcaje etc.) și care e starea lor, potrivit unei legi ce a fost oficializată marți. În cazul accidentelor fără victime, consemnarea eventualelor probleme existente în legătură cu semnalizarea rutieră se va face doar la cerere. Citește articolul
Acest departament gestionează fluxul de produse de la producție până la consumator și trebuie să adapteze procesele de depozitare, distribuție și gestionare a stocurilor pentru a minimiza risipa alimentară.
Operatorii din industria ospitalității vor avea, începând de joi, de implementat în mod obligatoriu măsuri pentru diminuarea risipei alimentare, potrivit unei legi publicate luni în Monitorul Oficial. Alături de ierarhia de măsuri impuse prin lege, legiuitorul a stabilit în sarcina operatorilor din industria ospitalității și o obligație specifică ce presupune completarea meniurilor cu privire la dreptul clienților de a lua mâncarea rămasă la pachet. Citește articolul
Planifică și coordonează modernizarea flotei de mașini a companiei, esențială pentru transportul și livrările firmei.
Prima etapă de înscriere în programele Rabla Clasic și Rabla Plus începe la data de 19 martie 2024, conform Administrației Fondului pentru Mediu (AFM). Astfel, persoanele juridice și PFA-urile interesate să acceseze schemele de minimis aferente pot începe să-și depună dosarele pentru obținerea de fonduri pentru mașini noi de până la 300.000 euro. Citește articolul
Reducerea tarifelor suplimentare pentru transporturile agabaritice este o veste importantă pentru companiile care mută mărfuri mari sau speciale. Afectează costurile și planificarea operațiunilor de livrare și transport.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 11 - 17 martie 2024. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Pentru companiile care au flote mari de vehicule (camioane, mașini de livrare etc.), acest departament trebuie să fie la curent cu documentele obligatorii ale vehiculelor pentru a asigura buna desfășurare a operațiunilor de transport și respectarea legii.
Un ordin al ministrului Transporturilor, publicat ieri în Monitorul Oficial, stabilește conținutul noilor cărți de identitate ale vehiculelor, în care nu va mai fi menționat numele proprietarilor anteriori și nici al celui curent. Totuși, vechile documente de acest tip își vor păstra valabilitatea. Citește articolul
Articolul se referă la operațiunile de transport, livrare, încărcare și descărcare de colete, care sunt activități de bază în logistică și în lanțul de aprovizionare al unei companii.
Pe lista de acțiuni desfășurate anul acesta de Inspecția Muncii se regăsește și o acțiune privind respectarea prevederilor legale de SSM în activitatea de manipulare manuală / mecanizată a coletelor și corespondenței, acțiune necesară, spune Inspecția, ca urmare a dezvoltării activității de curierat rapid. Acțiunea are ca scop diminuarea riscului de accidentare în timpul activităților de manipulare coletărie și corespondență. Controalele au demarat în martie și se vor desfășura până în noiembrie, aflăm din comunicarea realizată de inspectorate. O problemă însă în cazul celor cărora, în sens larg, le spunem doar „curieri” este că uneori fie sunt încadrați doar ca șoferi, fie muncesc mult peste norma de lucru stabilită în contract. Citește articolul
Companiile cu multe autovehicule folosite în logistică pot folosi aceste programe pentru a-și moderniza și face mai eficiente mașinile, reducând costurile și impactul asupra mediului.
Prin intermediul a două ordine publicate luni în Monitorul Oficial, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurii (MMAP) a stabilit modificarea ghidurilor de finanțare a programelor Rabla Clasic și Rabla Plus. Printre modificările apărute se numără stabilirea unui prag valoric pentru prețul mașinilor achiziționate prin Rabla Clasic și reducerea celui existent pentru cumpărarea unui autovehicul electric (Rabla Plus). În plus, pentru a ajuta la promovarea programelor amintite, pe toate mașinile cumpărate astfel se vor aplica autocolante, care vor trebui păstrate pe parcursul perioadei de monitorizare. Potrivit președintelui Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), programele Rabla vor fi lansate săptămâna viitoare. Citește articolul