Echipa care se ocupă de transportul mărfurilor și de rutele de livrare trebuie să știe exact cum se plătește taxa de pod, mai ales dacă șoferii lor folosesc des acest drum important. Modificările monedelor acceptate influențează direct activitatea lor zilnică.
Printr-un ordin publicat la sfârșitul săptămânii trecute în Monitorul Oficial, Ministerul Transporturilor (MT) a eliminat posibilitatea ca șoferii să plătească taxa pentru trecerea podului Giurgiu-Ruse și în dolari americani. Astfel, șoferii vor mai putea achita tariful pentru trecerea Podului Prieteniei către Bulgaria doar în euro și lei. Citește articolul
Transportul și gestionarea materialelor necesare (beton, oțel, nisip, pietriș) către șantier, precum și organizarea fluxului de lucru, reprezintă o provocare logistică majoră. Acest departament planifică și optimizează aceste procese pentru ca totul să ajungă la timp și în stare bună.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Articolul schimbă modul în care sunt definite și reglementate anumite livrări (cum ar fi cele prin platformele de 'food delivery'), ceea ce afectează direct cum sunt colectate, transportate și gestionate produsele.
ANCOM propune un proiect de decizie pentru adaptarea regimului de autorizare generală a serviciilor poștale la schimbările aduse de comerțul online. Instituția își propune să includă o parte dintre activitățile prestate de platformele de "food delivery" și "ridesharing" în sfera serviciilor poștale, impunând obligații de notificare și autorizare pentru furnizori, atunci când aceștia livrează și alte tipuri de bunuri decât cele specifice domeniului lor principal de activitate. În plus, coletele peste 31,5 kg vor ieși din sfera de reglementare a serviciilor poștale intrând în cea a transportului de marfă. Furnizorii existenți au obligația ca până la 30 aprilie 2024 să transmită ANCOM informațiile generale actualizate referitoare la activitățile poștale pe care le desfășoară., procedura urmând să fie digitalizată complet. Citește articolul
Companiile de transport și logistică vor fi direct afectate de dezvoltarea rețelei de stații de încărcare pentru vehicule grele electrice, ceea ce le permite să își planifice rutele și operațiunile mai eficient și conform noilor cerințe.
Consiliul Uniunii Europene a adoptat Regulamentul privind infrastructura pentru combustibili alternativi (RICA), care se va aplica direct în toate statele membre, deci inclusiv în România. Printre altele, regulamentul impune ca, până în 2025, pe drumurile principale să fie amplasate stații de încărcare pentru autoturismele electrice la fiecare 60 km, iar până în 2030, pentru camioane. De asemenea, tot până în 2030, mașinile pe hidrogen ar trebui să aibă astfel de stații de încărcare la fiecare 200 de kilometri. Citește articolul
Este important pentru companiile care dețin flote de vehicule (pentru livrări, transport marfă sau servicii), explicând cum pot recupera costurile de reparație dacă mașinile lor sunt avariate din cauza drumurilor proaste, contribuind la eficiența operațională și la controlul costurilor.
Deseori, precaritatea infrastructurii rutiere poate provoaca avarii ale vehiculelor. În anumite situații, asiguratorul poate accepta decontarea cheltuielilor aferente reparării mașinii tale. De multe ori, însă, polița nu va acoperi aceste costuri. În această situație, dacă speri să obții recuperarea cheltuielilor, trebuie să acționezi în judecată administratorul drumului respectiv. Iată câțiva pași pe care, dacă îi urmezi, iți vor mări șansele de a obține despăgubiri din partea acestuia. Citește articolul
Acest departament este interesat de felul în care facturarea electronică influențează procesele de aprovizionare și logistică, pentru a se asigura că nu apar întârzieri sau blocaje.
În data de 27 iulie 2023, Consiliul Uniunii Europene a autorizat România să introducă facturarea electronică obligatorie pentru toate tipurile de tranzacţii B2B efectuate între societăţile stabilite în România. La aproape doi ani de la solicitarea acestei derogări din partea Consiliului UE, România intră în linie dreaptă din perspectiva autorizărilor necesare, astfel că va putea să adopte e-factura generalizată începând cu data de 1 ianuarie 2024. Citește articolul
Regulile noi afectează în mod special distribuitorii prin plafonarea cumulată a adaosului. Acest departament este responsabil de buna funcționare a lanțului de aprovizionare și distribuție și trebuie să înțeleagă impactul asupra partenerilor și operațiunilor.
Începând cu 30 iulie, OUG 67/2023 impune plafonarea adaosurilor comerciale pentru unele produse alimentare de bază. Adaosul producătorilor nu poate depăși 20%, iar distribuitorii pot avea maximum 5%, cumulat. Calculul adaosului și respectarea regulilor sunt complicate, iar distribuitorii riscă amenzi uriașe, dar și încălcarea legii concurenței. Citește articolul
Sistemele de colectare, sortare și transport ale ambalajelor pentru reciclare afectează operațiunile de logistică și lanțul de aprovizionare al unei companii, în special pentru cele care produc sau distribuie bunuri ambalate. Este important să înțeleagă cum se vor gestiona returul și transformarea deșeurilor în resurse.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Interesat de orice factor care poate afecta fluxul de mărfuri și operațiunile de transport și aprovizionare, în special cele transfrontaliere.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Costurile cu combustibilul influențează direct cheltuielile de transport. Aceste informații ajută la optimizarea rutelor de livrare, la negocierea cu furnizorii de servicii de transport și la eficientizarea întregului lanț de aprovizionare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul