Acest departament este direct afectat de noile taxe pentru vehicule, mai ales cele grele, deoarece trebuie să calculeze costurile de transport, să optimizeze rutele și să gestioneze eficient flota.
Legea care urmează să reglementeze, din 2026, noua taxare a folosirii drumurilor publice a fost oficializată recent. Vechea rovinietă se va aplica numai vehiculelor ușoare, de până la 3,5 tone, iar posesorii vor plăti mai mult, în funcție de categoria mașinii, clasa de poluare a acesteia și durata de folosire a drumurilor publice. Pentru vehiculele grele se va introduce un nou concept, TollRo, care presupune că taxarea se face prin înmulțirea numărului de kilometri parcurși cu valoarea unitară a TollRo, ce va fi stabilită ulterior. Citește articolul
Costurile de transport, de depozitare și prețurile materiilor prime sunt direct influențate de inflație, fiind important pentru planificarea și gestionarea lanțului de aprovizionare.
Eurostat a dat publicității marți raportul ”Cifrele esențiale ale UE”. Citește articolul
Restricțiile de circulație pe calea ferată, cauzate de caniculă, pot afecta transportul mărfurilor și, implicit, planificarea și respectarea termenelor de livrare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Companiile din domeniul agroalimentar (producători, depozitari, procesatori, comercianți) au obligația de a raporta stocurile de produse agricole și alimentare. Acest lucru impactează direct operațiunile de logistică și gestionarea lanțului de aprovizionare, forțând adaptarea la noile cerințe de raportare.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Modul în care produsele sunt ambalate, depozitate și transportate este afectat de cerințele SGR, la fel și gestionarea logisticii pentru colectarea și transportul ambalajelor goale returnate.
Pentru ca sistemul de garanție-returnare (SGR) pentru ambalaje primare nereutilizabile să se poată aplica din noiembrie, așa cum este stabilit, autoritățile pun la punct, în această perioadă, o serie de detalii. Astfel, printr-un ordin apărut luni, Ministerul Mediului a stabilit simbolul care indică apartenența unui produs la SGR și care va apărea pe ambalajul sau eticheta acestuia. Citește articolul
Gestionează flotele de mașini și șoferii; este esențial pentru ei să cunoască noile reguli pentru a evita amenzi, întârzieri și pentru a asigura buna desfășurare a transporturilor.
De la jumătatea lunii iunie, șoferii trebuie să folosească luminile de întâlnire sau luminile pentru circulația diurnă pe toate drumurile publice, nu doar pe autostrăzi, drumuri expres sau europene, așa cum stabilea Codul rutier anterior. Pentru că acum obligația se aplică pe toate categoriile de drumuri publice, faza scurtă sau luminile de zi trebuie folosite inclusiv în localități. Citește articolul
Acest departament este interesat să înțeleagă cum noile limite de prețuri influențează costurile și profitabilitatea pe întregul lanț de aprovizionare și distribuție, de la producător până la client.
Decizia Executivului de a plafona adaosul comercial pentru o serie de alimente ”de bază” va intra în vigoare începând cu data de 30 iulie. Ordonanța emisă în acest sens aduce, însă, o serie de neclarități atât în ceea ce privește textul normei, cât și în ceea ce privește aplicabilitatea sa. Astfel, birocrația va crește, pentru că firmele vizate vor fi nevoite să întocmescă mult mai multe documente contabile prin care să justifice modul în care și-au stabilit prețurile. Mai mult, unii distribuitori vor putea ajunge în situația în care nu vor putea adăuga niciun fel de adaos comercial. În plus, nici modul în care trebuie întocmite declarațiile în baza cărora firmele vor dovedi conformarea la noile prevederi nu este foarte clar. Citește articolul
Pentru a eticheta un produs ca 'autohton', acest departament trebuie să se asigure că întregul lanț de aprovizionare și producție, de la materii prime la produsul final, respectă criteriile de origine românească.
Etichetarea produselor alimentare se va face după o serie de reguli stricte, astfel încât consumatorii să poată identifica ușor originea ingredientelor ce intră în componența produsului, respectiv dacă ele provin exclusiv sau parţial din România sau dacă doar prelucrarea a avut loc în țara noastră, iar ingredientele sunt importate. Aceste reguli sunt cuprinse într-un proiect de lege aflat în dezbaterea senatorilor. Citește articolul
Prognoza meteo poate influența planificarea transporturilor, depozitarea mărfurilor și gestionarea lanțului de aprovizionare, mai ales dacă sunt condiții care afectează operatiunile.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este interesat să înțeleagă cum prețurile de transfer pot afecta costurile de aprovizionare și de distribuție a produselor în cadrul rețelei interne a companiilor din același grup.
Atenția la nivel mondial asupra prețurilor de transfer continuă, atât ca urmare a proiectului BEPS inițial, cât și a proiectului BEPS 2.0. La fel, administrațiile fiscale au în vizor tranzacțiile transfrontaliere cu persoane afiliate, iar coroborat cu preocuparea companiilor pe acest segment al activității lor, toate au ca rezultat o examinare extrem de atentă a domeniului prețurilor de transfer. Citește articolul