avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 846 soluții astăzi
Acasă Departament: Managementul Calității (QA/QC)

Departament: Managementul Calității (QA/QC)

ACCES PREMIUM

Reminder Minivacanța de 1 decembrie. Ce companii ar trebui să se aștepte la controale în acest weekend prelungit

Se asigură că produsele și serviciile oferite respectă standardele de calitate și igienă, mai ales când sunt controale sanitare.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Noiembrie 2017 | 1 | 8247 | Timp de citire: 2 min.

La fel ca în orice minivacanță pentru salariați, și cu ocazia Sfântului Andrei și a Zilei Naționale a României există premise pentru intensificarea controalelor desfășurate de autorități la firme. Cele două sărbători legale sunt chiar înainte de un weekend, astfel că salariații beneficiază de o minivacanță de patru zile, preconizându-se creșteri ale vânzării de bunuri și servicii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Studii superioare: Cei care nu-și vor publica lucrările vor risca să-și piardă titlurile de licențiat, masterat sau doctorat

Unul dintre scopurile propunerii legislative este îmbunătățirea calității lucrărilor științifice și prevenirea plagiatului. Departamentul de Managementul Calității ar putea fi interesat să vadă cum aceste măsuri contribuie la rigoarea și credibilitatea cercetării, afectând indirect calitatea personalului angajat sau a colaborărilor viitoare ale companiei.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
27 Noiembrie 2017 | 6 | 43238 | Timp de citire: 2 min.

Persoanele care nu vor da publicității conținutul lucrărilor pe baza cărora au fost evaluați și au finalizat cursuri de licență, masterat sau doctorat vor risca nerecunoașterea titlului obținut cu ajutorul respectivei lucrări științifice. Măsura este prezentă într-un proiect de act normativ înregistrat recent la Senat pentru dezbatere. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Proiecte cu finanțare nerambursabilă

Vrei să înființezi o firmă în 2018? Ce oameni îți trebuie ca să-ți pui afacerea pe picioare

Articolul menționează că managerul de proiect trebuie să atingă obiectivele la cele mai înalte standarde de calitate și că responsabilul tehnic urmărește implementarea în bune condiții, aspecte relevante pentru asigurarea calității.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
27 Noiembrie 2017 | 4 | 12250 | Timp de citire: 5 min.

Implementarea unui proiect în baza unei finanțări nerambursabile de la stat presupune parcurgerea unor activități complexe, pe o durată lungă de timp. De aceea, pentru a asigura bunul mers al afacerii, este necesară stabilirea unei echipe de proiect, formată din specialiști cu pregărire și experiență în domenii diferite de activitate. Descoperă în acest articol structura organizatorică a unei echipe ideale de proiect și principalele responsabilități ale fiecărui membru.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cei patru pași importanți în atingerea obiectivelor

Articolul este relevant pentru managementul calității, deoarece subliniază importanța definirii unor obiective concrete, a elaborării unei strategii și a adoptării unor obiceiuri care să sprijine îmbunătățirea continuă a proceselor și a standardelor de calitate.

Traininguri.ro în Weekend
25 Noiembrie 2017 | 2 | 13993 | Timp de citire: 5 min.

Cât de importante sunt obiectivele pentru o persoană? Răspunsul este evident: foarte importante. Însă, adevărata întrebare e cât de important este să avem obiective scrise și un plan clar pentru îndeplinirea lor? Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum testezi dacă ideea ta de afacere va funcționa? Șase soluții practice pentru a evita eșecul în afaceri

Articolul evidențiază importanța testării produsului sau serviciului cu clienți reali și colectarea feedback-ului obiectiv pentru a face ajustări finale și a asigura o calitate superioară înainte de lansarea pe piață.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
23 Noiembrie 2017 | 7102 | Timp de citire: 6 min.

Câteodată, eșecul este secretul succesului. Înveți din greșeli, iar data viitoare când lansezi o afacere este posibil să ai succes. Însă poți avea succes chiar de la prima încercare, dacă ești riguros și planifici în detaliu pașii pe care afacerea ta îi va face în viitor. Statisticile spun că majoritatea afacerilor eșuează în primii cinci ani de la lansare. Iată de ce este necesar să testezi mai întâi ideea, înainte de a lansa afacerea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Calendarul orientativ al finanțărilor din 2018: Pentru ce afaceri poți obține fonduri europene anul viitor?

Articolul specifică posibilitatea obținerii de fonduri pentru implementarea unor sisteme de management al calității, un aspect direct relevant pentru acest departament.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
22 Noiembrie 2017 | 6 | 33875 | Timp de citire: 3 min.

Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene (MDRAPFE) a publicat calendarul orientativ al liniilor de finanțare ce vor fi deschise până la finalul acestui an, dar și în cursul anului viitor, acoperind principalele domenii de activitate finanțate din fonduri europene. Astfel, întreprinderile mici și mijlocii (IMM), dar și organizațiile non-guvernamentale (ONG), precum și alte forme juridice eligibile pot cere sprijin financiar pentru dezvoltarea unor afaceri, susținerea antreprenoriatului în rândul tinerilor, activități de cercetare, dezvoltare și inovare, dar și pentru promovarea antreprenoriatului social. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Care e calea cea mai sigură în afaceri? Avantaje și dezavantaje la achiziția unei francize sau debutul pe cont propriu

Articolul subliniază importanța garantării calității serviciilor sau produselor și respectării standardelor de calitate impuse, aspecte gestionate direct de acest departament.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
20 Noiembrie 2017 | 8540 | Timp de citire: 4 min.

Dacă te-ai decis să faci primii pași ca antreprenor, poți alege între înființarea de la zero a unei afaceri și achiziția unei francize. În timp ce o franciză implică o anumită rigoare și acceptarea unor proceduri de lucru prestabilite, demararea unei afaceri pe cont propriu îți va permite să experimentezi totul: de la negocierea contractelor de achiziție până la alegerea celor mai potrivite metode de promovare. În acest caz, deși riscurile asumate sunt mai mari, succesul va fi savurat cu atât mai mult. Ambele variante prezintă avantaje și dezavantaje, iar alegerea soluției optime va putea fi făcută de fiecare persoană în parte. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum să eviți cele mai frecvente greșeli care îți conduc afacerea către faliment

Articolul vorbește despre compromisurile ce pot afecta calitatea produselor și serviciilor oferite din cauza lipsei capitalului, aspecte direct relevante pentru menținerea standardelor de calitate.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
17 Noiembrie 2017 | 1 | 7509 | Timp de citire: 7 min.

Toate afacerile sunt demarate de către antreprenori cu dorința de a reuși, astfel că posibilitatea unui eșec nu este aproape niciodată discutată și astfel nu beneficiază de o analiză amănunțită și de un plan de acțiune. În timp ce multe afaceri dau faliment din cauza unor probleme de organizare internă, alți factori sunt externi de voința antreprenorului, însă un singur lucru apropie falimentul afacerii mai mult decât orice: lipsa unei decizii. Citește articolul

ACCES GRATUIT
De Black Friday, fii informat!

Cum rezolvăm problemele cu comercianții români sau străini: Cui ne adresăm și în ce condiții

Pentru a folosi reclamațiile clienților ca o sursă importantă de informații pentru a îmbunătăți continuu calitatea produselor sau serviciilor oferite.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
16 Noiembrie 2017 | 2 | 2274 | Timp de citire: 2 min.

Dacă ne-am adresat deja comerciantului sau celui care ne prestează un serviciu și am primit o rezolvare nesatisfăcătoare sau chiar deloc, abia atunci ne putem adresa autorităților din domeniu: Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și Centrului European al Consumatorilor (ECC România), după caz. Cel mai important lucru este să însoțim plângerile noastre de copiile tuturor documentelor pe care ni le cer. În orice caz, indiferent de rezolvare, vom primi un răspuns de la aceste autorități într-o lună de zile. Citește articolul

ACCES GRATUIT
De Black Friday, fii informat!

Ce trebuie să știi când ți se livrează un produs cu defecte

Oferă o perspectivă asupra defectelor produselor din punctul de vedere al clientului, ajutând la îmbunătățirea proceselor de control al calității pentru a preveni non-conformitățile.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
13 Noiembrie 2017 | 1 | 5647 | Timp de citire: 3 min.

Vânzătorul e răspunzător față de cumpărător pentru orice neconformitate existentă la momentul când au fost livrate produsele, potrivit legislației din domeniu. Dar dincolo de defectele ascunse, cele care nu pot fi semnalate de noi la prima vedere, atunci când primim bunul, defectele vizibile trebuie să ne determine să refuzăm produsul la livrare. Dacă primim un produs cu defecte vizibile și apoi alegem să-l returnăm, s-ar putea să ne trezim cu o surpriză: să fim "acuzați" că noi am adus stricăciunile și să primim mai puțini bani înapoi. Citește articolul