avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 877 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES PREMIUM

UPDATE Licitația pentru sistemul SAF-T, care va permite schimbul electronic de date cu companiile, a fost prelungită până-n ianuarie

SAF-T ajută la identificarea mai precisă a riscurilor fiscale și la prevenirea erorilor în raportare. Acest lucru este important pentru departamentul care se asigură că există controale interne eficiente și că riscurile companiei sunt bine gestionate.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Decembrie 2019 | 4613 | Timp de citire: 3 min.

Licitația pentru sistemul ce va permite introducerea fișierului standard de audit de taxe (supranumit SAF-T) pentru contribuabili, ce a fost lansată în noiembrie 2019, de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), trebuia să se încheie marți, însă a fost prelungită până-n ianuarie 2020. SAF-T va ajuta, conform specialiștilor, la îmbunătățirea declarării și colectării taxelor și impozitelor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De ce un deficit bugetar sub 3% ar fi periculos pentru România. Explicația șefului Finanțelor

Discuțiile despre stabilitatea economică, deficitul bugetar și potențialele 'frâne' economice ajută la identificarea riscurilor macroeconomice care pot influența stabilitatea și performanța companiei.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
18 Decembrie 2019 | 587 | Timp de citire: 1 min.

Promisiunea Guvernului faţă de Comisia Europeană este că România va reveni în 2022 la un deficit de sub 3% din PIB, însă acest procent de deficit asumat pentru prezent ar reprezenta o frână mult prea puternică pentru economia românească, a declarat miercuri ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu, după şedinţa de Guvern. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Studiu de caz Folosirea semnăturii electronice la distanță îți reduce cu peste 60% costurile cu documentele

Prin arhivarea electronică sigură și standardizarea proceselor de semnare, articolul contribuie la o mai bună gestionare a documentelor esențiale și la reducerea riscurilor operaționale.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
18 Decembrie 2019 | 2565 | Timp de citire: 2 min.

Firmele care aleg să folosească semnătura electronică la distanță pot face economii bănești substanțiale, pentru simplul fapt că renunță la varianta tipărită a documentelor. Specialiștii estimează că cheltuielile legate de documentele clasice (resurse umane alocate, tipărire și uneori transmitere) pot fi reduse cu aproximativ 64% prin trecerea la semnătura electronică la distanță, care permite semnarea documentelor fără a fi necesară achiziționarea unui certificat calificat pe termen lung. Pe deasupra, există și posibilitatea arhivării electronice a documentelor astfel semnate, care contribuie, de asemenea, la scăderea costurilor asociate (dosare, cutii, depozitare etc.), ambele instrumente fiind cât se poate de sigure și având o acoperire legală deplină. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

BNR: Gradul de îndatorare a firmelor din România este cel mai ridicat la nivel european

Acest departament are nevoie să înțeleagă riscurile financiare generale din economie, cum ar fi gradul mare de îndatorare, pentru a proteja compania de eventualele probleme ce pot apărea.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
18 Decembrie 2019 | 522 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din 2020, relația cu Fiscul va fi puțin mai previzibilă, dacă liberele suplimentare ale bugetarilor se vor stabili în avans

Ajută la identificarea și prevenirea riscurilor legate de nerespectarea termenelor fiscale, contribuind la o mai bună siguranță a operațiunilor companiei.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Decembrie 2019 | 1 | 5711 | Timp de citire: 2 min.

Guvernul este obligat, din 2020, să stabilească în avans ce libere suplimentare acordă bugetarilor, pentru tot anul, în preajma liberelor legale. Asta înseamnă că firmele și persoanele fizice vor cunoaște în avans termenele fiscale care se vor amâna și vor ști dacă au timp în plus pentru depunerea declarațiilor și plata taxelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cazul taxei majorate de 80 de ori

Ce taxe locale sunt plafonate de Codul fiscal

Ajută la identificarea și evaluarea riscurilor financiare legate de o posibilă creștere nejustificată a taxelor locale, contribuind la protejarea resurselor companiei.

Alexandros Bakos în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
17 Decembrie 2019 | 3146 | Timp de citire: 4 min.

Chiar dacă au un anumit grad de autonomie în stabilirea taxelor locale, autoritățile sunt ținute, uneori, de anumite plafoane stabilite de Codul fiscal. Acest lucru este important, întrucât consiliile locale pot avea tendința să adopte taxe exorbitante, așa cum a fost cazul recent cu autoritățile constănțene, care au mărit taxa pentru acordarea unui aviz de funcționare, de la 100 la 8.000 de lei (e adevărat că nu exista un plafon pentru această taxă specifică, însă practica aceasta arată că pot exista tendințe de stabilire, în mod arbitar, a taxelor și impozitelor locale, lucru care justifică stabilirea acelui plafon). Citește articolul

ACCES PREMIUM

GDPR: Firmele care nu cooperează cu ANSPDCP încep să fie sancționate. Trei amenzi, aplicate recent

Acest departament identifică și gestionează pericolele pentru firmă. Refuzul de a colabora cu Autoritatea și amenzile pot aduce riscuri financiare și de imagine, așa că trebuie să fie la curent.

Alexandros Bakos în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor, avocatnet.ro
17 Decembrie 2019 | 3469 | Timp de citire: 2 min.

Firmele care nu cooperează cu Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) riscă amenzi foarte mari, de până la 3.000 de lei, pe zi de întârziere (peste ceea ce trece dincolo de termenul stabilit de Autoritate, pentru furnizarea de documente sau informații). Și, după cum arată practica recentă a ANSPDCP, aceasta chiar se folosește de acest instrument de determinare a conformării: doar într-o săptămână, firme românești au primit trei amenzi pentru necooperare, fiecare de mii de euro.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Tarif zilieri 2020: De anul viitor, lucrătorii sezonieri trebuie plătiți mai mult de firme și PFA-uri

Acest departament se asigură că firma nu riscă amenzi sau probleme legale dacă nu plătește corect zilierii sau nu achită taxele la timp.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Decembrie 2019 | 2 | 16167 | Timp de citire: 1 min.

Creșterea salariului minim brut pe țară din 2020 va implica automat și o majorare a remunerației zilierilor, pe care trebuie să le-o achite angajatorii lor. În esență, firmele, persoanele fizice autorizate (PFA) și anumite entități publice pot folosi lucrători sezonieri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Codul etic internațional pentru contabili, accesibil gratuit și în limba română

Acest departament monitorizează riscurile operaționale și financiare ale companiei. Respectarea unui cod etic de către contabili reduce riscul de erori, fraude sau nereguli, contribuind la un control intern mai bun.

Dragoș Niculescu în Contabil și fiscal
Redactor coordonator, avocatnet.ro
17 Decembrie 2019 | 1439 | Timp de citire: 1 min.

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) anunță că, de-acum, cei interesați pot accesa gratuit versiunea în limba română a Codului etic internațional pentru profesioniștii contabili, document emis de Consiliul pentru Standarde Internaționale de Etică pentru Contabili și susținut de Federaţia Internaţională a Contabililor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Indemnizație internship 2020: Crește suma minimă ce trebuie plătită internilor

Articolul evidențiază riscurile financiare (amenzi) și legale pe care le poate întâmpina o companie dacă nu respectă reglementările privind internshipul. Acest departament este interesat să identifice și să prevină astfel de riscuri.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
17 Decembrie 2019 | 4241 | Timp de citire: 1 min.

Cei care lucrează cu interni sunt obligați prin lege să-i plătească. Fiecare contract de internship trebuie să respecte prevederile referitoare la indemnizația minimă de acest fel și, cum modul ei de calcul depinde de salariul minim, din 2020, indemnizația minimă de internship va fi și ea, automat, puțin mai mare. Citește articolul