Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Identifică riscurile legate de siguranța la locul de muncă și pune în aplicare controale pentru a preveni incidentele și erorile umane, asigurând conformitatea cu procedurile.
Anul 2019 înseamnă pentru inspectorii muncii, în special, verificarea respectării obligațiilor din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), precum și a relațiilor de muncă dintre angajator și angajat. Acestea vor fi principalele nereguli căutate de inspectorii muncii în acest an, tendință comunicată și regăsită în programele-cadru de acțiuni anuale elaborate de Inspecția Muncii. De exemplu, printre acțiunile pregătite în primul trimestru se află verificarea stadiului normalizării locurilor de muncă la angajatorii care au obținut reînnoirea avizului de încadrare a locurilor de muncă în condiții deosebite și monitorizarea riscurilor existente la locurile de muncă din microintrepinderi (până la nouă angajați). În baza acestora, echipa Eurofin face câteva recomandări esențiale și practice în 2019 pentru buna desfășurare a organizației din care faceți parte. Citește articolul
Acest departament identifică și reduce posibilele probleme financiare. Articolul evidențiază riscul de a plăti un impozit majorat dacă nu sunt respectate regulile (de exemplu, neactualizarea rapoartelor de evaluare). Cunoașterea acestor aspecte ajută la prevenirea riscurilor financiare și la implementarea unor controale interne eficiente pentru conformitatea fiscală.
Impozitarea imobilelor se face în funcție de destinația lor, fiind luate în considerare trei mari categorii și modurile aferente de impozitare. Potrivit legislației fiscale, dacă spațiul e nerezidențial, modul de calcul e relativ simplu. Altfel stă situația dacă e vorba de un spațiu mixt, în care spațiul de locuit e sau nu delimitat de cel aferent activității firmei sau persoanei fizice autorizate. Apoi, mai contează și cum se plătesc utilitățile la un astfel de spațiu mixt. Primul termen de plată pentru impozitul pe acest an e 1 aprilie. Citește articolul
Identifică și gestionează riscurile financiare și de reputație care decurg din apariția pe lista publică a datornicilor.
Indiferent dacă sunt persoane fizice sau persoane juridice, contribuabilii din România cu obligații fiscale restante peste o anumită valoare apar într-o listă publicată trimestrial online de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), ce mai este cunoscută și sub numele de “lista rușinii”. Totuși, așa după cum prevede un act normativ ce a modificat recent prevederile Codului de procedură fiscală, pe aceste liste nu vor mai apărea persoanele fizice, ci doar cele juridice, această lună fiind ultima în care românii vor mai apărea pe aceste liste. Citește articolul
Diferența legată de continuitatea activității în caz de deces (doar la II pot continua moștenitorii) este o informație importantă pentru evaluarea riscurilor și planificarea continuității unei afaceri mici.
Plănuiești ca în 2019 să începi o nouă afacere și nu știi ce să alegi între persoana fizica autorizată (PFA) sau întreprinderea individuală (II)? Noi, cei de la CIEL România, suntem alături de tine și ți-am pregătit mai jos detalii despre ambele tipuri de entități juridice. Citește articolul
Fluctuațiile cursului valutar pot crea riscuri financiare pentru companie, mai ales dacă are afaceri cu parteneri străini, iar acest departament trebuie să identifice și să gestioneze aceste riscuri.
Leul a continuat și miercuri tendinţa de scădere în raport cu euro, cursul afişat de Banca Naţională a României pentru moneda europeană fiind de 4,7569 lei/euro, în creştere 0,91% față de ședința precedentă. Citește articolul
Articolul subliniază importanța monitorizării continue, a identificării abaterilor și a luării măsurilor corective pentru a menține proiectul pe drumul cel bun și a asigura respectarea condițiilor și bugetului.
Implementarea unui proiect în baza unei finanțări nerambursabile de la stat presupune parcurgerea unor activități complexe, pe o durată lungă de timp. De aceea, pentru a asigura bunul mers al afacerii, este necesară stabilirea unei echipe de proiect, formată din specialiști cu pregărire și experiență în domenii diferite de activitate. Descoperă mai jos structura organizatorică a unei echipe ideale de proiect și principalele responsabilități ale fiecărui membru, pentru cazul în care vrei să demarezi o afacere în 2019. Citește articolul
Devalorizarea leului, instabilitatea fiscală generată de măsuri guvernamentale și incertitudinile economice legate de Brexit aduc riscuri financiare, operaționale și de piață, care trebuie identificate, evaluate și gestionate pentru a proteja compania.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care un număr mare de îmbolnăviri poate afecta operațiunile companiei (de exemplu, prin absențe masive) și cum se pot implementa măsuri pentru a reduce sau controla aceste riscuri, asigurând continuitatea afacerii.
În contextul în care numărul îmbolnăvirilor de gripă crește constant, Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) a informat recent unitățile școlare din Capitală cu privire la importanța efectuării triajului zilnic epidemiologic, dar și a situațiilor în care se pot suspenda cursurile în anumite clase. Citește articolul
Monitorizează respectarea procedurilor interne și a obligațiilor legale de raportare (cum ar fi declarația A4200) pentru a evita amenzi sau alte probleme cu autoritățile fiscale.
Începând cu finalul anului 2018, legislația românească a impus obligativitatea folosirii de case de marcat cu jurnal electronic de către agenții economici, indiferent de mărime. Potrivit acestei obligații, utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale au obligația să transmită la ANAF lunar, până la data de 20 a lunii pentru luna anterioară, registrul rapoartelor Z și bonurilor fiscale. Citește articolul
Monitorizează posibilele pericole pentru companie, iar nerespectarea obligației de a avea documente justificative pentru transferurile de bani poate duce la amenzi și probleme de conformitate, ceea ce reprezintă un risc financiar și legal.
Persoanele fizice autorizate (PFA) trebuie să aibă în evidențele proprii și documente justificative pentru transferurile online de bani în conturile persoanelor fizice, riscând altfel o amendă de câteva mii de lei. Necesitatea documentelor justificative a fost introdusă recent în legislație. Citește articolul