Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este interesat să se asigure că există proceduri clare și că sunt respectate regulile pentru delegare, pentru a preveni riscuri legale, financiare sau de reputație care ar putea apărea din încălcarea legislației muncii.
În cadrul seriei „Delegări&detașări 2019. Dosar juridic”, am arătat, printre altele, care sunt drepturile angajatului delegat, la ce se poate opune și ce trebuie să accepte ca dispoziție a angajatorului. Totuși, aceste drepturi au fost prezentate în articole separate. De aceea, voi prezenta, într-un singur articol, care sunt drepturile respective. Citește articolul
Acest departament este interesat să identifice și să prevină riscurile care pot apărea din detașări (de exemplu, probleme cu legea muncii sau dispute cu angajații), pentru a proteja compania de pierderi.
În cadrul seriei „Delegări&detașări 2019. Dosar juridic”, am arătat, printre altele, care sunt drepturile angajatului detașat, la ce se poate opune și ce trebuie să accepte ca dispoziție a angajatorului. Totuși, aceste drepturi au fost prezentate în articole separate. De aceea, voi prezenta, într-un singur articol, care sunt drepturile respective. Citește articolul
Rolul acestui departament este să identifice și să prevină riscurile pentru firmă. Nerespectarea regulilor privind casele de marcat poate duce la amenzi mari și la întreruperea activității, așadar, ei trebuie să se asigure că există controale și proceduri pentru a evita aceste probleme.
Mult-amânata înlocuire a tuturor caselor de marcat din România a fost pusă în practică, în sfârșit, în cursul anului 2018. Aceasta e în plină defășurare și are șanse mari să se întindă până în prima parte a anului 2019. Ca să fie posibilă introducerea noilor case de marcat, autoritățile au operat mai multe modificări în cursul anului curent. Citește articolul
Incertitudinea legată de reglementările guvernamentale (cum ar fi ordonanța de urgență analizată de Comisia Europeană) și impactul lor asupra pieței energetice pot genera riscuri semnificative pentru afacere, inclusiv pentru investiții, siguranța aprovizionării și stabilitatea operațională. Departamentul trebuie să identifice și să gestioneze proactiv aceste riscuri.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este interesat de identificarea și gestionarea riscurilor asociate călătoriilor internaționale, inclusiv riscuri pentru angajați sau pentru reputația companiei, și de măsurile de prevenire a acestora.
La fel cum a făcut și în alți ani, recent, Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a realizat și publicat un "Ghid de călătorie pentru Sărbătorile de iarnă 2018", document ce este destinat informării românilor care-și petrec sărbătorile de iarnă în străinătate. Ghidul conține informații despre țările în care românii obișnuiesc să petreacă sărbătorile de iarnă, mai exact, despre Austria, Bulgaria, Elveţia, Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie și Ungaria. Citește articolul
Mesajul principal al articolului este despre evitarea riscului de a pierde date importante, prin a nu te baza pe o singură sursă de stocare (să nu pui toate ouăle într-o singură traistă). Departamentul de Management al Riscului este interesat de orice acțiune care ajută la prevenirea pierderii de informații sau de active, inclusiv cele digitale.
Dacă ai postat foarte multe fotografii online și ți-e frică să nu le pierzi, ar fi bine să înveți cum descarci fotografiile de pe Facebook pentru backup offline. Citește articolul
Noile taxe introduse rapid și fără dezbatere creează incertitudine și riscuri financiare și operaționale semnificative pentru firmă, mai ales pentru cele din sectoarele vizate (bănci, telecom, energie).
Guvernul vrea să introducă noi taxe pentru firme de la 1 ianuarie 2019, prin ordonanță de urgență, cea mai discutată dintre acestea fiind, de departe, taxa pe lăcomie pe care o vor datora băncile și IFN-urile. În acest context, specialiștii PwC România atrag atenția că schimbările vor fi destul de problematice. Citește articolul
Identifică și gestionează riscurile legate de nerespectarea legilor privind salariul minim și contribuțiile, pentru a preveni penalitățile și eventualele probleme juridice.
Creșterea salariului minim de la 1 ianuarie la 2.080 de lei presupune, în primul rând, o ușoară creștere a costului cu forța de muncă pentru cei care au angajați cu minimul pe economie. Aplicarea salariului minim diferențiat de 2.350 de lei va fi pentru unii o grijă în plus de la începutul anului viitor. Mai crește și valoarea contribuției la fondul de handicap pentru cei obligați la plata acesteia, dar și costul forței de muncă zilieră și cel cu internii. Citește articolul
Acest departament trebuie să identifice și să gestioneze riscurile operaționale și de reglementare. Știrile despre nereguli și măsurile luate de autorități îi ajută să înțeleagă mai bine unde pot apărea probleme și cum să le prevină.
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a început o analiză a tranzacţiilor derulate în data de 19 decembrie 2018 pe piaţa reglementată administrată de BVB cu privire la posibilitatea existenţei unui “abuz pe piaţă”. Citește articolul
Acest departament evaluează și gestionează pericolele la care este expusă firma. Nerespectarea noilor reguli privind casele de marcat poate duce la amenzi mari și chiar suspendarea activității, ceea ce reprezintă un risc financiar și operațional major pentru companie.
Suntem în plină perioadă de înlocuire a vechilor case de marcat folosite de firme, conform legislației în vigoare. Dar, deși Finanțele estimează că în jur de 800.000 de aparate ar fi trebuit să fie înlocuite până la 1 noiembrie 2018, acum sunt în funcțiune doar aproximativ 200.000 de case de marcat noi, adică doar un sfert din total. Companiile sunt obligate, mai exact, să înlocuiască aparatele cu jurnal tipărit cu aparate cu jurnal electronic. Citește articolul