Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul arată cum anumite interacțiuni cu persoane incompetente pot duce la riscuri operaționale, cum ar fi eșecul unor proiecte (punctul 6) sau probleme neașteptate (punctul 9), ajutând la identificarea și evitarea acestor situații.
Murphy, care a fost un personaj real, cu social security number & tot farafâstâcul, a postulat faptul că “Indiferent cât de imun la prostie este ceea ce produci, e doar o chestiune de timp ca un prost mai performant să își facă apariția”. Citește articolul
Dificultatea de a găsi angajați, riscurile de mediu legate de legislație și creșterea costurilor de transport reprezintă potențiale probleme care pot afecta funcționarea companiei. Acest departament monitorizează astfel de riscuri pentru a le gestiona.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile asociate cu proiectele importante și se asigură că sunt luate măsuri pentru a le reduce, iar parteneriatele cu statul implică riscuri specifice care trebuie evaluate.
Intrată în vigoare în 2016, Legea parteneriatului public privat (PPP) a fost vineri înlocuită oficial de o nouă reglementare, care a adus, desigur, și numeroase modificări și noutăți în domeniul acestor parteneriate. Sunt vizate chestiuni precum durata contractului, finanțarea, încheierea și modificarea contractului de PPP, dar și sancțiunile extracontractuale. Citește articolul
Un sistem de pensii instabil reprezintă un risc macroeconomic major care poate afecta stabilitatea economică generală, puterea de cumpărare a angajaților și mediul de afaceri, aspecte pe care acest departament le monitorizează pentru a evalua și gestiona riscurile companiei.
Într-o analiză publicată în Forbes la începutul lunii octombrie 2017, analistul John Mauldin a avertizat că Europa trebuie să se aștepte la o ”furtună a pensiilor”. Citește articolul
Incertitudinile sau modificările în sistemul de pensii pot genera riscuri financiare pentru companie sau pot afecta stabilitatea angajaților, necesitând o evaluare din partea acestui departament.
Programul legislativ al Guvernului pentru anul perioada mai - decembrie 2018 include, printre altele, un „proiect de lege privind reglementarea pensiilor obligatorii administrate privat (Pilonul II)”. Măsura figurează în cadrul acestui document drept o prioritate legislativă, fiind propusă suspendarea contribuțiilor în perioada 1 iulie - 31 decembrie. Citește articolul
Articolul vorbește despre cum să previi incidentele de securitate a datelor și ce măsuri interne trebuie luate pentru a reduce riscurile ca informațiile confidențiale să ajungă pe mâini greșite.
Securitatea datelor personale prelucrate de către firme este un aspect important, conform Regulamentului general pentru protecția datelor (GDPR), ce se va aplica în toată Uniunea Europeană, deci și în România, de vineri. Pentru a nu risca pierderea, modificarea neautorizată sau chiar folosirea ilegală a datelor personale, companiile sunt obligate să ia măsuri adecvate de securitate. Citește articolul
Departamentul de Managementul Riscului este interesat pentru că orice modificare legislativă poate introduce riscuri noi pentru companie (de exemplu, amenzi sau probleme operaționale). Ei trebuie să identifice aceste riscuri și să planifice cum să le gestioneze.
Dispeceratul taxi va include și aplicațiile informatice prin care pasagerii, folosindu-se de telefonul mobil, în principal, pot comanda taxiuri, potrivit unui proiect de act normativ pus recent în dezbatere publică, care va modifica Legea taximetriei dacă e adoptat de Executiv. Se va introduce, de asemenea, și o definiție pentru ce trebuie să fie o aplicație mobilă ce permite comandarea unui taxi, dar și faptul că aplicația va fi proprietatea dispeceratului taxi. Citește articolul
Acest departament are rolul de a identifica și reduce pericolele pentru firmă. Nerespectarea regulilor fiscale sau greșelile în declarații pot aduce riscuri financiare și legale, iar ei trebuie să se asigure că există proceduri corecte și controale interne pentru a preveni astfel de situații.
Formularul 100, ce este folosit de firme pentru declararea obligațiilor de plată la bugetul de stat, a fost modificat pentru a introduce posibilitatea microîntreprinderilor de a deduce sumele acordate ca sponsorizări, potrivit unui act normativ recent al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Totodată, au apărut și alte schimbări la regulile ce țin de completarea formularului 100. Citește articolul
Articolul abordează riscuri legate de siguranța alimentară, volatilitatea monedelor virtuale și gestionarea bugetelor pentru proiectele de infrastructură, toate necesitând strategii de control intern.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Gestionarea corectă a datelor personale este o componentă cheie a managementului riscului în orice companie. Acest articol ajută la înțelegerea riscurilor legate de confidențialitatea datelor și a modului în care reglementările precum GDPR influențează aceste riscuri, contribuind la elaborarea strategiilor de control intern.
În cazul în care ai dezvoltat o obsesie pentru toate lucrurile pe care le știe gigantul din Mountain View despre tine, este bine de știut că nu este foarte greu să înveți cum ștergi istoricul activităților tale de pe Google. Citește articolul