avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1285 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES PREMIUM

Cum se pot înregistra PFA-urile în Spațiul Privat Virtual pentru a depune online declarația unică

Ajută la înțelegerea cum să te asiguri că PFA-urile respectă la timp toate obligațiile fiscale, prevenind astfel riscul de amenzi sau erori și asigurând că totul este în ordine.

Alexandru Boiciuc în PFA & Profesii liberale
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Mai 2018 | 1 | 30982 | Timp de citire: 1 min.

Cei care obțin venituri independente, adică, în principal, persoanele fizice autorizate (PFA), pot transmite declarația unică la Fisc cu ajutorul Spațiului Privat Virtual (SPV). În acest context, redacția noastră vă explică pe scurt ce pași trebuie urmați pentru a crea un cont de utilizator în SPV, o aplicație online a Fiscului. Declarația unică pentru persoanele fizice a înlocuit recent mai multe formulare fiscale, printre care se numără declarațiile 200, 201 și 600, și trebuie depusă, pentru 2018, până la data de 16 iulie. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Ajută la identificarea și evaluarea riscurilor economice, cum ar fi fluctuațiile costurilor forței de muncă (salariul minim) și performanța unor sectoare cheie (construcții), care pot afecta stabilitatea și planurile companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
18 Mai 2018 | 795 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Scuterele și tractoarele ar putea circula fără ITP

Orice schimbare legislativă, chiar și propunerile, trebuie monitorizată pentru a evalua riscurile de neconformitate sau, în acest caz, pentru a identifica oportunități de simplificare a operațiunilor legate de vehiculele companiei.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
17 Mai 2018 | 1 | 8972 | Timp de citire: 2 min.

Utilizatorii de scutere, dar și de alte vehicule, ar putea scăpa de obligația de a supune vehiculul deținut inspecției tehnice periodice (ITP). Această măsură se regăsește într-o propunere legislativă înregistrată recent la Senat pentru dezbatere. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Îmbunătățirea inspecțiilor fiscale și a controalelor din comerțul electronic, printre măsurile fiscale pregătite de Guvern

Ajută la înțelegerea cum sunt evaluate riscurile fiscale de către autorități (ex. evaziunea fiscală, datoriile mari) și cum pot fi îmbunătățite controalele interne pentru a proteja compania.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Mai 2018 | 3527 | Timp de citire: 2 min.

Guvernul pregătește mai multe măsuri fiscale pentru a crește veniturile de la bugetul statului, așa cum reiese dintr-un document analizat de redacția avocatnet.ro. Printre altele, autoritățile au în vedere, pentru perioada următoare, îmbunătățirea inspecțiilor fiscale desfășurate la firme, eficientizarea verificărilor la companiile care se ocupă cu comerțul online, introducerea facturării electronice, precum și revizuirea procedurii de rambursare a TVA-ului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Declarația unică pentru persoanele fizice este disponibilă de-acum și în format electronic

Departamentul trebuie să identifice și să evalueze riscurile legate de nerespectarea noilor reguli fiscale de către persoanele fizice asociate companiei (administratori, PFA-uri colaboratoare) pentru a evita probleme legale sau financiare.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Mai 2018 | 35 | 66573 | Timp de citire: 2 min.

Declarația unică pentru persoanele fizice (fostul formular 212), care înlocuiește mai multe formulare fiscale, printre care 200, 220 și 600, a fost publicată în martie 2018, de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), în Monitorul Oficial, iar de miercuri este disponibilă și în format electronic. Aceasta este folosită de-acum, în principal, de persoanele fizice autorizate (PFA) și de ceilalți contribuabili care obțin venituri din activități independente, din investiții sau din chirii, printre altele. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce trebuie să ştii despre perioada minimă a contractului de telefonie, internet sau TV

Sprijină identificarea și minimizarea riscurilor financiare și operaționale asociate cu contractele de servicii de comunicații, în special cele legate de clauze de prelungire automată și penalități neașteptate.

Oana Teodorescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
16 Mai 2018 | 10 | 27471 | Timp de citire: 3 min.

Nu de puţine ori, utilizatorii de telefonie mobilă, internet sau televiziune au diverse nemulţumiri în relaţia cu furnizorii de astfel de servicii. Din acest motiv, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) pune la dispoziţia românilor o serie de informaţii şi sfaturi utile, pentru a evita apariţia unor neînţelegeri între clienţi şi furnizori, precum şi pentru prevenirea unor abuzuri din partea companiilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cardul de sănătate în Italia: Cum se poate obține acest document în 2018

Pentru a evalua și diminua riscurile legate de sănătatea și bunăstarea angajaților care operează în țări străine, asigurând că au acces la îngrijiri medicale adecvate.

Dragoș Niculescu în Obligatii legale în Italia
Redactor coordonator, avocatnet.ro
16 Mai 2018 | 5929 | Timp de citire: 2 min.

Cei ce locuiesc în Italia au nevoie, pentru a beneficia de servicii medicale în sistemul național de sănătate, ca și în România, de un card de sănătate. Pe baza acestui card, o persoană ce locuiește în peninsulă poate fi consultată de către medicul său de familie, se poate programa la o consultație a unui medic specialist, se poate interna în spital sau poate cumpăra medicamentele prescrise. Citește articolul

ACCES PREMIUM

PNDR 2014-2020: În curând, antreprenorii vor putea obține fonduri nerambursabile pentru industria alimentară

Acest departament evaluează ce riscuri pot apărea pe parcursul proiectului (financiar, operațional) și cum pot fi ele evitate sau minimizate, asigurând o bună gestionare internă.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
16 Mai 2018 | 2137 | Timp de citire: 1 min.

În curând, antreprenorii vor putea solicita fonduri nerambursabile pentru demararea sau dezvoltarea unor afaceri în sfera industriei alimentare, după ce ghidul solicitantului aferent PNDR 4.2 a fost publicat pentru dezbatere publică la finalul săptămânii trecute. Prin urmare, sesiunea pentru primirea proiectelor se va lansa în perioada următoare, iar în articolul de astăzi prezentăm succint condițiile în care această finanțare se va acorda. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Tu și GDPR-ul: Când și cum te vei putea opune prelucrării datelor personale de către alții

Necunoașterea și nerespectarea dreptului de opoziție poate aduce amenzi mari și poate strica reputația firmei, iar acest departament trebuie să prevină astfel de situații.

Simona Voiculescu în Date personale & viața privată
Director Editorial, avocatnet.ro
16 Mai 2018 | 2 | 8996 | Timp de citire: 3 min.

În anumite situații, putem să-i spunem celui care ne prelucrează datele personale că nu mai vrem ca acest lucru să se întâmple: mai exact, atunci când datele sunt prelucrate în temeiul unui interes public sau unui interes legitim al celui ce prelucrează, potrivit Regulamentului european privind protecția datelor (GDPR). Dreptul de a ne opune prelucrării nu trebuie să ne coste nimic și trebuie să ne fie adus la cunoștință de cel ce ne prelucrează datele. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Tichete de masă și de creșă: Acestea au valori majorate începând cu luna mai 2018

Departamentul de Managementul Riscului trebuie să se asigure că firma respectă noile valori și reguli pentru tichete, evitând astfel posibile amenzi sau probleme legale.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
16 Mai 2018 | 2 | 11881 | Timp de citire: 2 min.

Începând din această lună, valoarea tichetelor de masă, dar și a celor de creșă, a crescut, potrivit unor acte normative publicate de curând în Monitorul Oficial. Dacă în cazul tichetului de masă creșterea nu este prea mare, aceasta este puțin mai consistentă în cazul tichetului de creșă. Ambele tipuri de tichete pot fi acordate de angajatori propriilor salariați. Citește articolul