avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1101 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES PREMIUM

Partener EY: Povară fiscală mai mare pentru salariat în 2018, am putea asista la o migrare către micro

Articolul subliniază avertismentele cu privire la 'consecințe fiscale nefaste pe termen lung', 'controale fiscale' și 'dosare penale' legate de tendința de migrare către micro-întreprinderi. Acestea reprezintă riscuri clare pe care departamentul trebuie să le identifice, să le evalueze și să propună strategii de control intern pentru a le evita.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
14 Februarie 2018 | 3 | 5468 | Timp de citire: 2 min.

Noile reguli pentru încadrarea firmelor în categoria microîntreprinderilor, coroborat cu transferul contribuțiilor sociale de la angajator la angajat, ar putea determina tot mai mulți antreprenori să migreze către microîntreprindere, în detrimentul statului de salariat, pentru o impozitare mult mai avantajoasă. Mai mult, discrepanța fiscală este considerată una dramatică de către Alex Milcev, partener al EY România. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum să eviți cele mai frecvente greșeli care determină eșecul afacerilor mici

Articolul identifică diverse riscuri majore (de piață, financiare, de resurse umane, concurențiale) care pot duce la eșecul unei afaceri, oferind o bază pentru analiza și gestionarea riscurilor potențiale.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
14 Februarie 2018 | 2767 | Timp de citire: 3 min.

Multe afaceri mici eșuează în primii ani de activitate, iar explicațiile pot fi multe: lipsa fondurilor necesare, probleme cu resursele umane, costurile subevaluate sau încasările supraevaluate. Multe dintre cauzele care împing afacerile în faliment pot fi intuite și corectate de către antreprenori, atunci când aceștia își planifică suficient timp pentru identificarea și analiza problemelor care pot influența obiectivele asumate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controale ITM 2018: La ce firme sunt șanse mari să vină inspectorii de muncă în acest an

Ajută la identificarea riscurilor de încălcare a legii și de a fi amendat de ITM, pregătind compania pentru a evita probleme și a-și proteja operațiunile.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Februarie 2018 | 2 | 15453 | Timp de citire: 3 min.

Principalul obiectiv al Inspecției Muncii (IM), care coordonează activitatea inspectoratelor teritoriale de muncă (ITM), este combaterea muncii nedeclarate sau subdeclarate. Un alt obiectiv major al inspectorilor este respectarea regulilor de securitate și sănătate în muncă (SSM). Astfel, având la bază activitatea din ultimii ani a inspectorilor de muncă, redacția noastră poate estima ce firme ar putea fi vizate în 2018 de controalele ITM privind munca la negru, munca la gri și siguranța salariaților. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Bacalaureat 2018: La competențe, dascălii trebuie să fie în același timp și la cursuri, și la examinare

Departamentul este interesat de identificarea și gestionarea problemelor operaționale care pot apărea din modul de organizare (cum ar fi imposibilitatea de a fi în două locuri simultan), precum și de riscurile legate de nerespectarea obligațiilor de către personal.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
14 Februarie 2018 | 4 | 4827 | Timp de citire: 2 min.

Organizarea competențelor lingvistice și digitale de la examenul de bacalaureat în această perioadă face ca elevii și profesorii să trebuiască să fie și la examinare și la cursuri în același timp. În metodologia de organizare a examenului de bacalaureat scrie că, la competențe, examinatori sunt și profesorii de la clasă ai liceenilor care dau examenele, iar nerespectarea sarcinilor impuse le poate aduce cadrelor didactice o sancțiune disciplinară. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UNBR: Secretarul unei primării nu poate reprezenta instituția în justiție

Articolul vorbește despre riscurile și consecințele (inclusiv penale) dacă o persoană fără calificarea necesară reprezintă o entitate în instanță. Acest departament trebuie să identifice și să prevină astfel de situații pentru a proteja compania de posibile amenzi, procese sau daune de imagine.

Oana Teodorescu în Mediul juridic
Redactor, avocatnet.ro
14 Februarie 2018 | 1 | 3632 | Timp de citire: 2 min.

Secretarul unei primării nu poate reprezenta instituția în justiție, conform unei opinii publicate pe site-ul Uniunii Naționale a Barourilor din România (UNBR). În plus, acesta poate comite o infracțiune printr-o astfel de reprezentare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Bugetul, instrumentul prin care firmele își pot maximiza performanța

Analiza bugetului comparativ cu realitatea ajută la identificarea rapidă a potențialelor probleme sau riscuri financiare, permițând companiei să reacționeze la timp și să ia măsuri corective.

Alina Demeter în Contabil și fiscal
Consultant în management financiar,
14 Februarie 2018 | 1930 | Timp de citire: 4 min.

De ce avem nevoie de un proces de bugetare? Ați întâlnit firme care nu au o viziune clară unde vor să ajungă din perspectiva profitabilității și care sunt pașii și resursele necesare pentru a reuși? Ele nu își planifică obiectivele financiare pe termen mediu și lung, iar activitatea este desfășurată în baza deciziilor de moment. Inevitabil, în acest caz, atât riscurile cât și oportunitățile nu vor fi detectate sau vor fi detectate foarte târziu, costurile de corecție în acest caz vor fi foarte mari, uneori prea târziu pentru a fi corectate. Profitabilitatea și continuitatea firmei vor fi afectate în sens negativ. Dar nu trebuie să fie așa. Soluția în acest sens o reprezintă planificarea financiară, iar instrumentul folosit este bugetul companiei. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cazier judiciar 2018: Cum pot românii din Italia să obțină certificatul de cazier și cât durează acest lucru

Acest departament ajută compania să evite problemele și să se asigure că totul funcționează corect. Informațiile despre cazierul judiciar sunt importante pentru a evalua riscurile legate de integritatea oamenilor cu care lucrează compania (angajați, colaboratori), pentru a preveni situațiile neplăcute.

Dragoș Niculescu în Obligatii legale în Italia
Redactor coordonator, avocatnet.ro
14 Februarie 2018 | 3 | 29060 | Timp de citire: 2 min.

În cazul în care au nevoie de un certificat de cazier judiciar, românii din Italia au posibilitatea de a solicita și obține acest document de la misiunile diplomatice ale României din peninsulă. Eliberarea unui certificat de cazier judiciar durează până la 30 de zile, dar, începând cu jumătatea anului 2016, persoanele interesate au posibilitatea de a obține un document echivalent într-un timp mult mai scurt. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Un cod de ninsori abundente, în vigoare de la ora 11.00. Lista județelor vizate

Pentru că trebuie să evalueze riscul ca vremea rea să oprească activitatea firmei, să afecteze proprietatea sau siguranța angajaților și să propună măsuri de prevenție sau soluții pentru astfel de situații.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
14 Februarie 2018 | 4209 | Timp de citire: 1 min.

Paisprezece judeţe se vor afla, de miercuri, de la ora 11.00, până joi, la aceeaşi oră, sub atenţionare cod galben de ninsori abundente şi vânt puternic, iar alte douăsprezece judeţe sunt deja sub cod galben de vreme rea. Potrivit meteorologilor, până joi după-amiază vor fi precipitaţii însemnate în cea mai mare parte a ţării. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Avertismentele legate de dezechilibrele economice, inflație și deprecierea monedei reprezintă riscuri financiare și operaționale importante, pe care departamentul trebuie să le evalueze și să le gestioneze pentru a proteja compania.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
14 Februarie 2018 | 569 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Românii și-au pierdut încrederea în economie, dar nu renunță la cumpărături. Paradoxul din statistici

Acest departament monitorizează riscurile economice, cum ar fi pesimismul consumatorilor, inflația și creșterea ROBOR, care pot afecta stabilitatea financiară și operațiunile companiei.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
13 Februarie 2018 | 2140 | Timp de citire: 1 min.

Încrederea românilor în economie, dar și dorinţa pentru cumpărături, au scăzut la finalul anului trecut. Citește articolul