Pentru companiile din sectorul apărării sau cele care monitorizează prioritățile guvernamentale, înțelegerea acestor alocări bugetare și strategii este importantă pentru a comunica eficient cu publicul, mass-media și instituțiile publice.
Sectorul de apărare va beneficia în 2023 de alocarea unor fonduri de 2,5% din PIB, conform deciziei din luna octombrie a CSAT – creștere anunțată încă din luna martie. Astfel, conform bugetului pe 2023, aprobat, joi, de Guvern, Ministerul Apărării Naționale va primi fonduri bugetare în valoare de 35,3 miliarde lei, cu 52,3% mai mult decât în 2022.
Citește articolulAcest departament este direct interesat de cum poate gestiona și corecta informațiile false sau dăunătoare care apar în căutările online și care pot afecta imaginea publică a companiei, a brandului sau a conducerii, având în vedere responsabilitatea sa pentru comunicarea externă.
Un motor de căutare trebuie să elimine informațiile pe care le afișează în urma căutărilor, dacă solicitantul care dorește ștergerea datelor prezintă elemente de probă adecvate și suficiente din care reiese că informațiile sunt inexacte, se arată într-o hotărâre recentă a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Admiterea acestei cereri de către motorul de căutare trebuie să se facă și dacă solicitantul prezintă o hotărâre judecătorească care constată incorectitudinea elementelor afișate. Citește articolul
Departamentul de Relații Publice poate folosi astfel de informații pentru a demonstra preocuparea companiei față de bunăstarea angajaților și a familiilor lor, contribuind la o imagine pozitivă în comunitate și în rândul publicului larg.
Pentru a ușura accesul la asistență medicală pentru copiii cu viroze respiratorii și pentru a reduce aglomerația și timpul de așteptare de la secțiile de urgență ale spitalelor, Ministerul Sănătății (MS) anunță deschiderea unor centre de evaluare a celor mici. În momentul de față, lista publicată de minister conține aproape 60 de astfel de centre de evaluare. Citește articolul
Ajută la formularea mesajelor publice și la gestionarea reputației companiei în contextul preocupărilor legate de mediu și responsabilitate socială.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Pentru a monitoriza reacțiile publice și comunicările guvernamentale legate de energia regenerabilă și prosumatori, pentru a gestiona imaginea companiei pe acest subiect.
În anumite condiții, prosumatorilor de energie electrică din surse regenerabile, adică inclusiv celor ce au panouri fotovoltaice, li se vor putea impune anumite taxe și tarife, potrivit unei ordonanțe adoptate de Guvern în ultima zi lucrătoare din luna noiembrie, chiar înainte de intrarea în minivacanța de Ziua Națională, și oficializată marți. Taxa, numită, în mod neoficial, “taxa pe soare”, este deja contestată, principala critică fiind că, prin introducerea ei, se descurajează producerea de energie “verde”. Citește articolul
Este important să se înțeleagă contextul economic general pentru a comunica eficient cu publicul, mass-media și alte părți interesate despre performanța și perspectivele companiei.
Bugetul pe 2023 va fi construit pe o creștere de 11,1% a PIB-ului nominal față de acest an, cu un deficit bugetar de 4,4% din PIB, atât pe cash, cât și pe ESA, o creștere economică de 2,8%, susținută de un avans al construcțiilor și un an agricol mai bun, la care se adaugă o creștere o consumului final cu 2,4% față de nivelul înregistrat în acest an. Citește articolul
Datele despre percepția clienților, încredere și modul în care companiile gestionează provocările economice sunt utile pentru comunicarea externă și construirea unei imagini pozitive.
Calitatea comportamentului față de clienți a scăzut în 2022 față de 2021, pe principalele 8 piețe interne, potrivit scorurilor obținute de furnizori la fiecare din cei 6 indicatori ai sondajului prin care KPMG a agregat opiniile consumatorilor din România a 100 de branduri. Citește articolul
Acest departament gestionează comunicarea externă și imaginea companiei. Informațiile despre drepturile sindicale și respectarea legislației muncii sunt importante pentru credibilitatea și reputația publică a firmei.
Față de prevederile anterioare, noua lege a dialogului social permite și șomerilor, pe lângă lucrători, să adere la un sindicat și chiar să rămână membri, dacă înainte de încetarea contractului individual de muncă făceau parte dintr-unul. Citește articolul
Urmărește inițiativele publice care pot influența imaginea companiei sau cu care compania s-ar putea asocia în campanii de comunicare sau responsabilitate socială.
De la împlinirea vârstei de 14 ani, persoanele cu domiciliul în România vor primi câte un voucher în valoare de 200 de lei, pe care îl vor putea folosi pentru a urma cursuri de prim-ajutor, potrivit unui proiect legislativ înregistrat, în această săptămână, la Senat pentru dezbatere. Citește articolul
Acest tip de anunț despre un proiect major de digitalizare și finanțarea prin PNRR este important pentru comunicarea externă și pentru imaginea publică a instituției.
Universitatea Româno-Americană continuă demersurile pentru transformarea digitală a universității, astfel încât să asigure studenților cele mai înalte standarde în educație pentru dobândi cunoștințele teoretice și mai ales practice necesare în profesiile digitale ale viitorului. Astfel, a fost semnat cu Ministerul Educației, în calitate de Coordonator de reforme și investiții responsabil pentru componenta C15 – Educație a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), contractul de finanţare nr. 14031 / 16.09.2022 pentru implementarea proiectului: ”Transformarea digitală a Universității Româno-Americane în vederea pregătirii studenților pentru profesiile digitale ale viitorului”. Citește articolul