Pentru a se asigura că respectarea legii în relația cu foștii angajați contribuie la menținerea unei imagini pozitive a companiei și la evitarea problemelor de reputație publică.
Foștilor angajați nu li se pot percepe tarife pentru eliberarea unor documente care să ateste vechimea sau situația salarială, atâta timp cât angajatorul nu a fost desființat. Legea îl obligă pe angajator să răspundă cererii fostului salariat și îi pune în vedere inclusiv un termen-limită pentru a-i oferi adeverința cu datele cerute. Dacă situația obiectivă a angajatorului presupune că oferirea unor informații foștilor angajați este una dificilă, solicitantul nu poate fi obligat să plătească „deranjul”. Citește articolul
Ajută la înțelegerea politicilor statului privind sprijinul social, informație utilă pentru modul în care compania comunică despre implicarea sa în societate și pentru construirea unei imagini pozitive.
Din acest an, venitul minim de incluziune înlocuiește fostele ajutoare sociale, acesta având două componente: ajutorul de incluziune și ajutorul pentru familia cu copii. Acordarea ajutorului pentru familia cu copii depinde, în primul rând, de un nivel redus al veniturilor, dar și de frecventarea școlii de către copiii familiei. Cu cât lipsește mai mult un copil provenit dintr-o familie beneficiară a ajutorului, cu atât mai mică este valoarea sprijinului de la stat. Citește articolul
Acest departament urmărește subiectele sociale importante, cum ar fi cele legate de delincvența juvenilă și programele de reabilitare, pentru a înțelege cum pot influența imaginea publică a companiei și cum pot fi integrate în mesajele de comunicare externă.
Printr-o lege oficializată joi, Parlamentul a stabilit că vor exista centre educative și de detenție pentru minori în fiecare dintre cele opt regiuni de dezvoltare din România și că în cadrul lor se va organiza o secție specializată în tratarea și reabilitarea persoanelor condamnate care sunt dependente de droguri. Citește articolul
Se ocupă de imaginea publică a companiei și va fi interesat să comunice despre obținerea acestor fonduri și despre inovațiile tehnologice pe care le va dezvolta firma.
Microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii (adică, în esență, IMM-urile) pot cere, începând din 25 martie 2024, ajutoare consistente pentru dezvoltarea tehnologiilor digitale avansate, conform unui anunț recent al Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE). Citește articolul
Pentru a fi la curent cu subiecte de interes public major, cum ar fi problema drogurilor, care pot influența percepția publică asupra companiei și relațiile sale cu societatea.
Cu scopul de a descuraja traficanții de droguri, s-a stabilit, prin intermediul unei legi publicate joi în Monitorul Oficial, eliminarea posibilității de suspendare a executării pedepsei sub supraveghere în cazul traficului de droguri de mare risc. În plus, noua lege aduce și majorarea pedepselor pentru efectuarea de operațiuni cu diverse produse ce au efecte psihoactive. Citește articolul
Acest departament gestionează imaginea publică a companiei și comunicarea cu publicul larg. Fiind la curent cu evenimente majore precum alegerile este important pentru a înțelege contextul social și, eventual, pentru a comunica intern sau extern despre importanța implicării civice.
După cum a stabilit recent Guvernul, alegerile europarlamentare se vor desfășura în același timp cu cele locale, mai exact, în data de 9 iunie. Chiar dacă cele două scrutine au loc în aceeași zi, regulile de votare sunt diferite. De pildă, la alegerile locale se poate vota doar în țară, în timp ce, în cazul celor europarlamentare, dreptul de vot poate fi exprimat și în străinătate. Citește articolul
Acest departament este interesat să cunoască deciziile guvernamentale și schimbările în politicile sociale, cum ar fi creșterea ajutoarelor pentru copii, pentru a menține o imagine publică pozitivă și a comunica eficient cu publicul și cu autoritățile.
De la 1 martie, mai multe ajutoare de la stat au valori majorate cu peste 10%, odată cu creșterea valorii indicatorului social de referință (ISR). De principiu, sumele majorate vor fi primite de beneficiari începând cu luna aprilie. De la această regulă face excepție însă alocația lunară de plasament, care se plătește la noile valori chiar din această lună. Citește articolul
Acest departament se ocupă de imaginea publică a companiei și de cum sunt comunicate eforturile de reducere a risipei alimentare către public și media.
Printr-o lege aplicabilă de astăzi, s-au impus noi obligații pentru operatorii din industria alimentară. Mai exact, toți operatorii din sectorul agroalimentar, persoane fizice și juridice deopotrivă, au acum obligația de a aplica măsurile prevăzute de lege pentru prevenirea și diminuarea risipei alimentare. Citește articolul
Acest departament poate folosi informația despre atestatele de abilitare pentru a comunica extern despre nivelul înalt de expertiză academică al angajaților și pentru a consolida imaginea companiei ca un centru de cunoaștere și inovație.
Printr-un ordin publicat în această dimineață în Monitorul Oficial, Ministerul Educației (ME) a stabilit metodologia de acordare a atestatului de abilitare, adică a documentului ce permite deținătorului să conducă lucrări de doctorat. Citește articolul
Acest departament va comunica public eforturile companiei de a reduce risipa alimentară și va informa clienții despre măsurile luate, contribuind la o imagine bună a firmei.
„Diminuarea risipei alimentare este un obiectiv urmărit de toţi operatorii economici din sectorul agroalimentar”, prevede de câțiva ani Legea nr. 217/2016 privind diminuarea risipei alimentare. Doar că măsurile pentru diminuarea risipei nu au fost niciodată până acum impuse, ci doar recomandate. Din 21 martie însă, diminuarea risipei alimentare este un obiectiv impus tuturor operatorilor din sectorul agroalimentar pentru că măsurile cuprinse în Legea nr. 217/2016, modificată începând de joi, vor deveni obligatorii. Citește articolul