Publicarea salariilor este o acțiune de transparență majoră pentru o instituție publică și poate influența imaginea acesteia. Departamentul de Relații Publice este responsabil de modul în care instituția comunică cu publicul și de reputația sa.
Autoritățile și instituțiile publice sunt obligate să publice, de două ori pe an, liste cu salariile bugetarilor. Primul termen anual este la 31 martie 2024, astfel că angajatorii publici care nu s-au achitat de obligație riscă amenzi de până la 10.000 lei. Citește articolul
Acest departament este direct interesat, deoarece deepfake-urile pot manipula opinia publică și pot discredita imaginea companiei sau a liderilor săi, afectând reputația și relațiile cu publicul și necesitând un plan de comunicare în criză.
Odată cu avansul tehnologiei este esențial să poți identifica și gestiona conținutul falsificat online, așa numitul ”deepfake”. Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) a lansat recent un ghid în acest sens, oferind informații detaliate despre fenomenul deepfake. Ghidul acoperă informații despre tehnologiile implicate, oferă exemple și instrumente de detectare, dar și sfaturi practice pentru utilizarea responsabilă a tehnologiei digitale și pentru a proteja integritatea informației online. Citește articolul
Firma trebuie să comunice public măsurile anti-risipă și să informeze consumatorii, activități de gestionare a imaginii și a relațiilor publice.
După o perioadă în care măsurile de reducere a risipei au fost facultative, Legea nr. 217/2016 revine la aplicarea obligatorie a acestor măsuri în industria alimentară, inclusiv în restaurante și alte locații unde se servește mâncare. Până la momentul completării normelor de aplicare a Legii nr. 217/2016, iată principalele concluzii ale noilor reglementări: Citește articolul
Departamentul trebuie să știe cum să comunice public despre conformitatea companiei cu noile legi și cum să gestioneze percepția publică asupra afacerii în contextul acestor schimbări.
Pentru a reduce expunerea copiilor și tinerilor la produsele de tutun, Parlamentul a stabilit recent interzicerea vânzării prin automate și către cei ce nu au încă 18 ani a țigaretelor electronice (care pot avea sau nu nicotină), flacoanelor de reumplere pentru țigarete ori dispozitivelor electronice pentru încălzirea tutunului. Legea ce conține aceste măsuri a fost publicată joi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament urmărește subiectele de interes public și legislative care pot influența imaginea companiei sau relația cu comunitatea.
Copiii capabili de performanță școlară înaltă, ce au cerințe educaționale speciale (CES), vor putea învăța în grupe speciale, în baza unei programe care să răspundă nevoilor acestora, potrivit unui proiect legislativ aflat, de puțină vreme, în dezbaterea deputaților. Citește articolul
Acest departament urmărește politicile publice și problemele sociale pentru a înțelege cum acestea influențează imaginea companiei și relația cu publicul larg, autoritățile și alte părți interesate.
Senatul va dezbate propunerea de modificare a Legii 226/2021, care stabilește măsurile de protecție socială destinate consumatorilor vulnerabili. Schimbarea va consta în aceea că, în loc să primească lunar aceste ajutoare, pe tot parcursul anului, beneficiarii acestui ajutor vor primi întreaga sumă, cumulat, la începutul iernii. Citește articolul
Pentru a comunica intern și extern despre impactul aderării la Schengen asupra călătoriilor, ca parte a informării angajaților și a stakeholderilor despre evoluțiile relevante pentru activitatea companiei.
În 31 martie, România intră în spațiul Schengen, respectiv în zona ce permite circulația cetățenilor fără controale la frontiere, dar doar cu granițele aeriene și maritime. Astfel, în cazul călătoriilor cu avionul, mijloc de transport utilizat de foarte mulți dintre români, către țări din spațiul Schengen, de principiu, polițiștii de frontieră nu vor mai verifica documentele de călătorie. Noile reguli sunt valabile și pentru călătoriile cu vaporul. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu imaginea și reputația companiei, iar frauda poate dăuna grav acesteia, deci este vital să înțeleagă riscurile și metodele de prevenire.
Prevenirea fraudei în mediul corporativ nu este neapărat o chestiune de politici și proceduri, ci ține de crearea unei culturi a integrității și vigilenței în rândul angajaților. Conform unui sondaj realizat de Asociația Examinatorilor de Fraudă Certificați (ACFE), 42% din cazurile dovedite de fraudă au fost descoperite cu ajutorul sistemelor interne de raportare din cadrul organizațiilor, ceea ce evidențiază rolul-cheie pe care îl au angajații în detectarea fraudelor, precum și importanța oferirii unei pregătiri adecvate a acestora prin intermediul programelor de formare și awareness. Citește articolul
Pentru companiile cu prezență online extinsă sau platforme cu conținut generat de utilizatori, acest departament trebuie să gestioneze comunicarea publică și să asigure transparența privind politicile de conținut, mai ales în contextul dezbaterilor despre libertatea de exprimare.
În adoptarea unei legi pentru aplicarea regulamentului european privind piață unică a serviciilor digitale, legiuitorul român a înțeles să meargă dincolo ce prevede necesar regulamentul, prin faptul că a propus și oficializat o obligație care poate fi interpretată într-un mod mult prea extins, impunând obligații deținătorilor de site-uri cu comentarii, inclusiv unor persoane fizice ce administrează pagini de YouTube, Facebook sau LinkedIn. Citește articolul
Poate folosi informațiile despre eforturile companiei de a reduce risipa alimentară pentru a îmbunătăți imaginea publică și relațiile cu clienții și autoritățile, mai ales având în vedere obligațiile de raportare.
Modificări recente la legislația privind diminuarea risipei alimentare a transformat măsurile facultative de reducere a risipei în obligatorii pentru operatorii economici din sectorul alimentar. Legea nr. 217/2016 impune implementarea unui set minim de măsuri pentru reducerea risipei, indiferent de dimensiunea companiei, dar mai stabilește și obligații referitoare la informarea și responsabilizarea personalului, educarea consumatorilor cu privire la consumul responsabil, oferirea opțiunii de a lua mâncarea rămasă la pachet în sectorul ospitalității și elaborarea și raportarea anuală a planurilor de diminuare a risipei alimentare. Citește articolul