Acest departament se ocupă de imaginea companiei în fața investitorilor și de buna administrare generală (guvernanță corporativă). O bună gestionare a inspecțiilor fiscale, conform noilor reguli, arată că firma este responsabilă și transparentă, ceea ce este important pentru încrederea investitorilor și pentru o bună guvernanță corporativă.
Odată cu intrarea in vigoare a OUG 188/2022, prin care se modifică și se completează Codul de procedură fiscală, ordonanță care a fost adoptată în contextul mai larg al reformei administrației fiscale, modalitatea de desfășurare a controalelor fiscale se modifică în multe aspecte materiale. Scopul principal al acestor modificări ar fi acela al eficientizării activității de control prin implementarea mai multor mecanisme care sunt, pentru prima dată, specific reglementate în legislația noastră. Una dintre modificările care contribuie la această schimbare de paradigmă în activitatea de control fiscal se referă la locul desfășurării inspecției fiscale. Citește articolul
Informarea investitorilor despre sănătatea financiară și conformitatea fiscală a companiei este crucială. Statutul pe aceste liste este un indicator important al bunei administrări și al riscurilor.
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat, la început de februarie 2023, atât lista firmelor cu datorii în ultimul trimestru din 2022, cât și, mai nou, lista firmelor corecte din aceeași perioadă. Citește articolul
Performanța mediului financiar și a sectorului bancar, precum și tendințele economice generale, sunt informații importante pentru investitori și pentru a demonstra o înțelegere solidă a contextului de piață.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Asigurarea că operațiunile companiei în domeniul imobiliar respectă noile norme de guvernanță și transparență, pentru a menține încrederea investitorilor și a partenerilor.
Atât activitatea de intermediere imobiliară, cât și modul în care este organizată profesia de intermediar imobiliar, respectiv agent sau agenție imobiliară, vor fi reglementate, pe viitor, printr-o lege dedicată, potrivit unui proiect legislativ aflat de joi în dezbaterea senatorilor. Printre altele, acum se stabilește că agenții imobiliari vor fi trebui să încheie, în mod obligatoriu, un contract scris cu orice client și totodată și condițiile pe care trebuie să le îndeplinească ori procedura pe care trebuie s-o urmeze cei ce vor să se autorizeze ca intermediari imobiliari. Citește articolul
Acest departament trebuie să informeze corect acționarii sau investitorii despre cum impozitarea dividendelor le poate afecta veniturile și pentru a asigura transparența în relația cu aceștia, respectând regulile de bună guvernanță.
Deoarece impozitul pe veniturile din dividende s-a majorat, este important de precizat că noua cotă de 8% se aplică dividendelor distribuite după 1 ianuarie 2023. Asta înseamnă că dividendele distribuite în 2022 și plătite în 2023 sunt impozitate cu vechea cotă de 5%. Citește articolul
Informațiile despre cum pot fi anulate dobânzile aferente ajutoarelor de stat, în urma unei decizii de instanță, sunt relevante pentru a prezenta o imagine corectă și actualizată a situației financiare a companiei către investitori și pentru a demonstra o bună guvernanță corporativă în gestionarea obligațiilor fiscale.
Dacă o companie e obligată să restituie un ajutor de stat acordat din bugetul național, atunci aceasta poate beneficia de anularea accesoriilor (dobânzi și penalități) pentru suma respectivă prin accesarea amnistiei fiscale prevăzute de OUG 69/2020. Așa reiese dintr-o decizie recentă a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ), conform specialiștilor de la Reff & Asociații | Deloitte Legal, care au fost implicați în litigiu. Citește articolul
Detaliile despre succesul pieței de capital de risc și despre cum sunt percepute startup-urile românești de către investitori sunt cruciale pentru a înțelege apetitul investitorilor și pentru a comunica eficient cu aceștia.
Startup-urile românești au atras anul trecut 101,7 milioane de euro, cu 11% peste volumul tranzacțiilor din 2021 și de 12,3 mai mari decât cele din 2017, conform Romanian Venture Report 2022, realizat de How To Web, KPMG și KPMG Legal. Citește articolul
O bună guvernanță corporativă înseamnă asigurarea că firma este condusă corect și etic, respectând toate reglementările. Protecția datelor este o parte importantă a acesteia, iar încălcările pot afecta încrederea investitorilor și stabilitatea firmei.
Prelucrarea datelor personale ce țin de sănătatea persoanei vizate se face în condiții mult mai stricte decât celelalte categorii de date, iar un pacient trebuie să ofere consimțământul explicit pentru fiecare scop al prelucrării în parte. O recentă sancțiune aplicată de Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) ne amintește că aplicarea GDPR se face inclusiv de către medicii stomatologi și că folosirea datelor pacienților pentru a face un exemplu al practicilor și procedurilor pentru publicul interesat necesită consimțământul explicit al pacientului. Citește articolul
Stabilitatea costurilor cu energia și gestionarea riscurilor prin contracte PPA pot influența performanța financiară și încrederea investitorilor, aspecte relevante pentru guvernanța corporativă.
Schema de stat pentru plafonarea prețurilor pentru energia electrică este programată să se aplice până în martie 2025, însă, după cum s-a văzut în lunile recente, lucrurile se pot schimba destul de brusc prin lege sau ordonanță. În aceste condiții, companiile care vor să evite să stea la mâna autorităților sau cele care vor să se pregătească pentru expirarea schemei pot lua în calcul așa-zisele contracte de tip „power purchase agreement” pentru a ține costurile sub control pe termen lung, potrivit specialiștilor. Citește articolul
Pentru a menține transparența și a demonstra investitorilor că firma respectă obligațiile legale și are o bună guvernanță corporativă, un aspect important în evaluarea performanței generale a companiei.
Informații ample despre activitatea companiilor și persoanelor fizice care fac vânzări sau închirieri prin marketplace-uri trebuie să ajungă anual la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), conform unei ordonanțe oficializate marți de Guvern. Raportarea este făcută de către cei care gestionează asemenea marketplace-uri, vizate fiind atât vânzările de bunuri și prestările de servicii, cât și închirierile de bunuri. În acest fel, Guvernul a transpus la noi directiva europeană supranumită DAC7. Citește articolul