avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 824 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Relații cu Investitorii & Guvernanță Corporativă

Departament: Relații cu Investitorii & Guvernanță Corporativă

ACCES GRATUIT

La o săptămână după ce a adoptat proiectul de OUG, Guvernul a modificat Codul administrativ. Care sunt noutățile

Schimbările majore în legislația administrativă pot influența stabilitatea mediului de afaceri și guvernanța generală a țării, fiind un factor de interes pentru investitori și pentru evaluarea riscurilor corporative.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
4 Iulie 2019 | 4 | 4252 | Timp de citire: 2 min.

În ședința de săptămâna trecută, Guvernul a dat undă verde unui proiect de ordonanță de urgență ce cuprinde Codul administrativ al României, actul de temelie al funcționării administrației publice centrale și locale din țara noastră. Cât timp l-am așteptat să ajungă în Monitorul Oficial, Guvernul a mai făcut câteva modificări în conținutul proiectului inițial, pe care le-a adoptat în ședința de miercuri. Între altele, ele prevăd drepturi pentru minoritățile naționale și corectarea unei prevederi care făcea din funcționarii de la Finanțe bugetari cu statut special. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Guvernul trebuie să facă rost de 7 miliarde de lei ca să acopere gaura din buget, dar promite primarilor 1,5 miliarde

Monitorizează stabilitatea financiară a statului (deficit bugetar) și eforturile anti-corupție (raportul GRECO), deoarece acestea pot influența încrederea investitorilor și percepția asupra guvernanței corporative la nivel național.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
4 Iulie 2019 | 607 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ridesharing: Cât va costa să autorizezi o mașină pentru transport alternativ

Modificările legislative și costurile de conformare pot avea un impact asupra operațiunilor și performanței financiare a companiilor de transport alternativ. Informațiile sunt relevante pentru a comunica transparent cu investitorii și pentru a asigura o bună guvernanță corporativă.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Iulie 2019 | 9596 | Timp de citire: 2 min.

Ordonanța transportului alternativ, așa cum este cunoscut oficial ridesharing-ul la noi, prevede anumite costuri pentru autorizarea unei mașini. Însă acestea sunt doar costurile minime implicate de procedură, cel puțin teoretic, deoarece vor putea interveni și alte costuri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dividende interimare 2019: Demersurile pentru împărțirea profitului primelor două trimestre pot fi începute

Acest departament comunică cu investitorii și se asigură că firma este condusă corect și transparent, iar informarea despre cum se împart profiturile (dividendele) este crucială pentru încrederea investitorilor și buna guvernare a companiei.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Iulie 2019 | 1 | 7314 | Timp de citire: 1 min.

Al doilea trimestru al anului 2019 s-a încheiat zilele trecute, ceea ce înseamnă că firmele pot începe demersurile pentru împărțirea profitului aferent perioadei ianuarie - iunie sub formă de dividende. Însă împărțirea dividendelor interimare implică parcurgerea mai multor etape. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Memo fiscal

Dobânzile penalizatoare din contractele cu partenerii de afaceri: se includ sau nu în costul îndatorării?

Oferă informații despre modul în care costurile de împrumut influențează profitul impozabil, fiind util pentru raportările către investitori și pentru asigurarea unei bune guvernanțe corporative.

PKF Finconta în Știri & Revista presei
2 Iulie 2019 | 2816 | Timp de citire: 3 min.

Începând cu 1 ianuarie 2018 au fost introduse reguli noi pentru limitarea cheltuielilor cu dobânda și a altor costuri echivalente dobânzii din punct de vedere economic. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE În curând, se vor da finanțări de stat pentru accelerarea dezvoltării IMM-urilor

Informațiile despre programele de stimulare a IMM-urilor și despre clasificarea acestora pot fi relevante pentru a înțelege perspectivele de creștere ale companiei și pentru a comunica investitorilor stabilitatea și oportunitățile de dezvoltare.

Alexandru Boiciuc în Finanțări
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Iulie 2019 | 4472 | Timp de citire: 2 min.

Întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) din România vor putea accesa, în curând, două noi programe de finanțare nerambursabilă, conform unui act normativ apărut recent în Monitorul Oficial. Unul este pentru accelerarea dezvoltării IMM-urilor, iar altul este axat pe un târg al IMM-urilor, dar încă n-avem informații detaliate despre niciunul dintre ele. Citește articolul

ACCES GRATUIT

La ce ne mai trebuie Parlament? Povestea Codului administrativ adoptat prin OUG

Instabilitatea legislativă și lipsa de respect față de Constituție, evidențiate prin abuzul de ordonanțe de urgență, pot influența percepția investitorilor asupra stabilității mediului de afaceri și guvernanței în țară.

Simona Voiculescu în Editorial
Director Editorial, avocatnet.ro
29 Iunie 2019 | 1 | 6278 | Timp de citire: 7 min.

Acum ceva ani, Guvernul schimba pe sub masă formula legislativă din spatele unui Cod al insolvenței și-l făcea, din proiect de lege, proiect de ordonanță de urgență. Îl adopta motivând insuficient și neadecvat necesitatea ca el să intre în vigoare ca ordonanță de urgență, chestiune pe care Curtea Constituțională a României (CCR) a taxat-o la momentul respectiv. Codul acela a fost declarat neconstituțional și a dispărut din legislație. Adoptarea recentă a Codului administrativ al României prin ordonanță de urgență ne arată că Guvernul n-a învățat nimic din greșelile trecutului, că nu-și face niciodată temele și acționează după tupeu și interese, mai degrabă, nu după litera și spiritul Constituției. Ce a spus CCR atunci, pe OUG-ul cu Codul insolvenței, ce a spus Guvernul acum și ce ne rămâne: Citește articolul

ACCES GRATUIT

Roboții vor lăsa 20 de milioane de oameni fără joburi, până în 2030

Investitorii sunt interesați să știe cum aceste decizii strategice de automatizare vor influența profitabilitatea și stabilitatea pe termen lung a companiei.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
27 Iunie 2019 | 634 | Timp de citire: 1 min.

Roboții vor lăsa fără locuri de muncă circa 20 de milioane de oameni la nivel mondial, până în 2030, arată un raport publicat, miercuri, de Oxford Economics. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Măsuri pregătite de Fisc: Mai puține declarații și facilități pentru bunii plătitori

Acest departament este interesat de sănătatea financiară a companiei, de riscurile fiscale și de respectarea regulilor, aspecte care pot influența deciziile investitorilor și buna conducere a firmei (ex: cereri de insolvență, majorare capital social).

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Iunie 2019 | 6642 | Timp de citire: 3 min.

Autoritățile fiscale pregătesc noi măsuri pentru a eficientiza strângerea de bani la bugetul statului, conform unui document publicat azi de Fisc. În esență, principalele măsuri fac referire la reducerea numărului de declarații, introducerea de facilități pentru bunii plătitori, clasificarea în funcție de riscul fiscal și o amnistie fiscală. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Construcții: Cifra de afaceri, în funcție de care se dau facilități fiscale, se va stabili altfel de luna viitoare

Cei responsabili de relația cu investitorii și guvernanța corporativă trebuie să cunoască impactul acestor facilități fiscale asupra performanței financiare și atractivității companiei pentru investitori.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Iunie 2019 | 11789 | Timp de citire: 3 min.

Facilitățile fiscale din domeniul construcțiilor se stabilesc, printre altele, în funcție de cifra de afaceri pe care o au angajatorii. Dacă acum regula este că cifra de afaceri de 80% din construcții trebuie calculată lunar pentru anul curent, din iulie 2019 ea se va calcula pe anul anterior pentru anul curent, conform unei ordonanțe recent apărute în Monitorul Oficial. Firmele din domeniul construcțiilor beneficiază, între 2019 și 2028, de taxe salariale reduse pentru salariații proprii. Citește articolul