avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 911 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Responsabilitate Socială & Sustenabilitate (CSR/ESG)

Departament: Responsabilitate Socială & Sustenabilitate (CSR/ESG)

ACCES GRATUIT

Înveliș antiviral: soluția pe care o pulverizezi pe suprafețe și te protejează de virus trei luni

Adoptarea unor soluții avansate de igienă demonstrează angajamentul companiei față de sănătatea și siguranța angajaților și a comunității, aspecte importante pentru responsabilitatea socială.

Playtech.ro în Weekend
2 Mai 2020 | 1 | 4011 | Timp de citire: 1 min.

Cercetătorii din Hong Kong spun că au creat o substanță pe care o numesc înveliș antiviral și te protejează până la 90 de zile de virus. Substanța creată de aceștia se numește MAP-1 și le-a luat cercetătorilor din cadrul University of Science and Technology (HKUST) zece ani să o dezvolte. Potrivit acestora, ar oferi protecție „semnificativă” împotriva bacteriilor și virusurilor, inclusiv împotriva celui care provoacă COVID-19. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Criza COVID-19: oportunitatea perfectă pentru companii de a-și demonstra angajamentul pentru sănătatea mintală și starea de bine a angajaților

Articolul vorbește despre angajamentul companiilor față de bunăstarea angajaților și despre beneficiile pe termen lung pentru societate, aspecte care se încadrează perfect în strategiile de responsabilitate socială și sustenabilitate ale unei companii.

Portal HR în Weekend
2 Mai 2020 | 2026 | Timp de citire: 2 min.

Pandemia globală COVID-19 a afectat nu numai sănătatea fizică și securitatea financiară a multor persoane, ci și sănătatea lor mintală. În ceea ce privește angajații, depresia și anxietatea în rândul acestora au fost identificate ca trăsături definitorii ale vremurilor noastre, chiar înainte de izbucnirea crizei actuale. Astfel, Organizația Mondiala a Sănătății estima că aproape 300 de milioane de oameni suferă de depresie și anxietate la nivel global și că doar în Statele Unite ale Americii se pierd în fiecare an circa 1 trilion de USD ca urmare a scăderii productivității la locul de muncă cauzată de acești factori. Citește articolul

ACCES GRATUIT
România online

Cum faci o plângere la ITM, dacă vrei să-ți reclami angajatorul pentru nerespectarea legii

Articolul subliniază importanța respectării drepturilor angajaților și a tratamentului corect. Aceste aspecte sunt fundamentale pentru reputația companiei în materie de responsabilitate socială și sustenabilitate (CSR/ESG), demonstrând un angajament etic față de forța de muncă.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
1 Mai 2020 | 50 | 71310 | Timp de citire: 5 min.

Salariații care întâmpină diverse probleme la locul de muncă pot sesiza acest lucru la Inspectoratele Teritoriale de Muncă (ITM) sau direct pe site-ul Inspecției Muncii (IM). Plângerile se pot depune în format fizic, la sediile ITM, sau în format electronic, prin e-mail, fax sau completând un formular electronic disponibil pe site-ul IM. Citește articolul

ACCES PREMIUM
SSM în timpul epidemiilor

În anumite cazuri, firmele ar trebui să modifice condițiile de lucru ale salariaților care au avut coronavirus

Pentru acest departament este important ca angajatorii să trateze toți angajații cu respect, să le ofere sprijin pentru recuperare și să evite discriminarea. Asta arată că firma este responsabilă social.

Dragoș Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor coordonator, avocatnet.ro
30 Aprilie 2020 | 1 | 2763 | Timp de citire: 2 min.

Angajatorii care vor relua activitatea, odată cu relaxarea preconizată a măsurilor speciale în vigoare, au primit recent o serie de îndrumări specifice, printr-un ghid bazat pe informații furnizate de Agenția Uniunii Europene pentru siguranță și sănătate în muncă, astfel încât să protejeze salariații în această perioadă dificilă. O atenție deosebită ar trebui acordată celor ce au depășit îmbolnăvirea cu noul coronavirus, dar care au rămas cu sechele, și care, la întoarcerea în activitate, vor avea nevoie de alte condiții de lucru decât cele anterioare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Închiderea anului școlar: Cum se vor încheia mediile și ce se întâmplă cu materia neparcursă, potrivit măsurilor anunțate de autorități

Ajută compania să înțeleagă mai bine provocările cu care se confruntă angajații-părinți și să dezvolte programe de sprijin, demonstrând grija pentru bunăstarea lor și pentru comunitate.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
28 Aprilie 2020 | 4075 | Timp de citire: 2 min.

În acest an școlar, preșcolarii și elevii, cu excepția celor din clasele a VIII-a și a XII-a, nu se vor mai duce la școală și nu vor mai da teze, mediile urmând să se încheie pe baza a cel puțin două calificative sau note. Acestea sunt doar o parte dintre măsurile pe care Ministerul Educației și Cercetării le-a stabilit pentru reluarea activității în unitățile de învățământ, în contextul epidemiei de coronavirus din țara noastră. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Minimizarea riscurilor de SSM: Ce pot să facă angajatorii pentru a gestiona mai bine și mai sigur reînceperea muncii

Articolul subliniază importanța bunăstării angajaților, a sprijinului psihologic și a unei comunicări transparente, contribuind la promovarea unei culturi organizaționale responsabile și sustenabile.

Alexandros Bakos în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
28 Aprilie 2020 | 3001 | Timp de citire: 5 min.

Într-un ghid bazat pe informații furnizate de Agenția Uniunii Europene pentru siguranță și sănătate în muncă există o serie de îndrumări pentru angajatorii care reiau activitatea, în contextul actual în care riscurile create de coronavirus încă pot să existe. Practic, ghidul îi sfătuiește pe angajatori cum să reducă riscul infectării, cum ar trebui reluată activitatea sau cum să gestioneze lucrul de acasă.   Citește articolul

ACCES GRATUIT

Atipicul șomaj românesc: sub media UE la general, dar peste media UE la tineri și pe termen lung

Departamentul de CSR/ESG ar putea fi interesat de șomaj, în special la tineri, pentru a identifica oportunități de implicare socială, de a iniția programe de sprijin pentru comunitate sau pentru a înțelege impactul social al operațiunilor companiei.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
28 Aprilie 2020 | 817 | Timp de citire: 1 min.

Deși România are o rată a șomajului relativ redusă la nivel european, valorile consemnate pentru șomajul pe termen lung au depășit anul trecut această medie. Procentajul este mai ridicat față de uzanțele din statele UE și mult peste media regională la grupa de vârstă 15 - 24 de ani, grupă la care ne poziționăm detașat pe ultimul loc în blocul central - estic, potrivit datelor publicate de Eurostat. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Fabrica de armament a statului a început producția de măști pentru față

Departamentul este interesat de inițiativele naționale și guvernamentale în timpul crizelor, cum ar fi producția de măști, pentru a înțelege contextul social și a-și alinia strategic eforturile de responsabilitate socială.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
28 Aprilie 2020 | 751 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Coronavirus - stare de urgență

Iohannis: Școlile și universitățile se redeschid când începe noul an școlar și universitar

Modul în care o companie gestionează impactul acestei decizii asupra angajaților (ex: suport familial, flexibilitate pentru părinți) poate reflecta angajamentul său social și responsabilitatea față de comunitate.

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Aprilie 2020 | 2 | 6725 | Timp de citire: 1 min.

Școlile și universitățile nu se mai redeschid pentru continuarea cursurilor aferente anului școlar și universitar 2019-2020, a anunțat astăzi președintele României, Klaus Iohannis. Acesta a spus că elevii și studenții vor reveni fizic la cursuri în toamnă, la începerea viitorului an școlar și universitar. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Revenirea la muncă a salariaților: Principalele aspecte pe care firmele trebuie să le aibă în vedere

Articolul vorbește despre grija față de angajați, consultarea acestora și asigurarea bunăstării lor în situații de criză, elemente cheie ale responsabilității sociale corporative.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
27 Aprilie 2020 | 5216 | Timp de citire: 4 min.

Reluarea activității în firmele unde, total sau parțial, aceasta a fost întreruptă sau redusă presupune, din perspectiva sănătății și securității în muncă (SSM), reevaluarea unor riscuri, adăugarea unora noi, construirea unor planuri de acțiune și a strategiilor pentru eventualitatea în care epidemia de COVID-19 sau altele similare ar putea forța din nou restrângerea activității. Potrivit unui ghid elaborat pe această temă de Agenția Europeană pentru Securitate și Sănătate în Muncă, angajatorii trebuie adapteze condițiile de muncă și să prevină riscurile de infectare ale angajaților în lunile care urmează. Înainte de a dezvolta subiectul, câteva aspecte esențiale recomandate de Agenție: Citește articolul