Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Discuția despre adaptările necesare în transportul aerian și despre investițiile masive în sănătate publică reflectă o preocupare crescută pentru responsabilitatea socială și impactul asupra comunității, aspecte centrale pentru acest departament.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Bunăstarea angajaților și sprijinul pentru sănătatea mentală sunt componente importante ale responsabilității sociale și sustenabilității unei companii. Articolul abordează aceste teme prin prisma experienței personale, fiind relevant pentru inițiativele de susținere a personalului.
Când am auzit prima dată de anxietate, recunosc că nu mi-a fost foarte clar ce înseamnă. Desigur, am înțeles definiția concretă, am înțeles la nivel rațional ce îmi explicau prietenii mei care spuneau că sunt anxioși despre cum devin, poate, agitați și cum au gânduri pe care nu le pot controla. Dar nu empatizam la un nivel profund cu asta pentru că mie nu mi se întâmplase să nu îmi controlez gândurile. Sau cel puțin așa îmi spuneam eu mie. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care o companie își îndeplinește 'misiunea socială' prin adaptarea serviciilor pentru a sprijini bunăstarea mentală, educația și dezvoltarea personală a comunității (angajații clienților corporate) în perioade dificile.
Săptămâna trecută, Bookster a lansat serviciul de livrare a cărților acasă, pe perioada stării de urgență în care mai multe companii lucrează de acasă. Serviciul de livrare acasă pe perioada stării de urgență este oferit gratuit tuturor companiilor care au un abonament la serviciile corporate oferite de Bookster (livrare, campanii de încurajare a lecturii, recomandări personalizate, etc.). La fiecare împrumut de carte, cititorii pot alege unde își doresc să fie făcută livrarea: acasă sau la birou. Citește articolul
Articolul promovează principii de consum conștient, reducerea aglomerației materiale și o viață centrată pe valori (familie, sănătate, recunoștință) în detrimentul materialismului excesiv. Aceste idei se aliniază cu valorile de durabilitate și responsabilitate socială pe care departamentul de CSR/ESG le cultivă, încurajând alegeri mai sustenabile și o abordare etică în viața de zi cu zi, inclusiv prin influențarea pozitivă a angajaților.
„Când eram mică, aveam genul acela de dulap, pe care îl deschideai pe propria răspundere. Pentru că atunci când deschideam ușa, un val de lucruri se revărsau afară: haine, jucării plus diverse alte chestii. Nu știam atunci, dar în calitate de copil aveam nevoie de minimalism”, mărturisește Denaye Barahona pe blogul său simplefamilies.com. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu modul în care compania contribuie la bunăstarea societății. Articolul vorbește despre problemele grave pe care le întâmpină copiii din medii defavorizate, precum riscul de sărăcie și lipsa de acces la educație, subiecte care sunt de interes major pentru inițiativele de responsabilitate socială.
În timp ce statele și guvernele se luptă cu stoparea răspândirii epidemiei și dotarea spitalelor cu materialele necesare luptei împotriva coronavirusului, oamenii obișnuiți se străduiesc să se adapteze noilor condiții de izolare socială și se preocupă în privința modului în care va arată viitorul. Pandemia ne-a zguduit din temelii bazele pe care ne-am construit viețile personale și profesionale, fortându-ne la întoarcerea către o viață simplă și fără ambiții. Deși frustrant pentru mulți, #stamacasa este singurul vaccin pe care îl putem controla și administra pentru moment. Citește articolul
Informațiile despre protejarea drepturilor lucrătorilor și evitarea abuzurilor se aliniază cu principiile de responsabilitate socială și sustenabilitate ale unei companii, fiind de interes pentru departamentul CSR/ESG.
Cei ce intenționează să plece la muncă în străinătate și, în acest sens, să semneze un contract de muncă ar trebuie să consulte mai întâi ghidul oficial publicat recent de Ministerul Muncii și Protecției Sociale, care a deschis, totodată, și o linie telefonică pentru aceștia. Citește articolul
O companie preocupată de implicarea socială sau de programe de Responsabilitate Socială Corporativă (CSR) în domeniul educației ar fi interesată de acest cadru legal pentru a înțelege cum poate sprijini școlile sau elevii.
Atunci când se închid școlile, indiferent de cauză sau durată, elevii au de-acum obligația de a participa la cursuri online, iar la revenirea la școală, ei pot primi calificative și note pe baza materiei predate la distanță, potrivit unui ordin al Ministerului Educației și Cercetării (MEC), document oficializat joi. Citește articolul
Dacă societatea colaborează cu asociații sau fundații (ex: prin inițiative de responsabilitate socială), modificările privind guvernanța acestora sunt relevante.
79 de proiecte și propuneri legislative au trecut tacit de Senat pentru că ar fi trebuit să fie votate în martie sau aprilie și nu au mai ajuns să fie dezbătute în plen. Așadar, merg mai departe, pentru discuții și vot final, la Camera Deputaților. Am selectat 13 din aceste proiecte ce conțin măsuri importante pentru persoanele fizice și pentru firme deopotrivă: Citește articolul
Acest articol este important pentru că explică mecanismul prin care o parte din impozitul pe venit al persoanelor fizice ajunge la organizațiile non-profit. Companiile pot folosi aceste informații pentru a încuraja angajații să sprijine cauze sociale, parte a strategiei de responsabilitate socială.
Modalitatea de depunere a formularelor 230 privind redirecționarea unei sume din impozitul anual datorat a fost modificată printr-un ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), publicat marți în Monitorul Oficial. Astfel, având în vedere starea de urgență declarată de autorități din cauza epidemiei de coronavirus, formularele 230 pot fi depuse online, scanate, pe bază de borderou. Citește articolul
Acest departament folosește sponsorizările ca parte a inițiativelor de binefacere ale companiei. Ei vor să știe cum pot susține organizații și instituții publice eficient din punct de vedere fiscal.
Guvernul a venit cu încă o serie de măsuri de ordin financiar-fiscal, pentru a putea limita efectele (economice) negative, generate de criza coronavirus, printr-o ordonanță de urgență apărută recent în Monitorul Oficial. Una din schimbări se referă la posibilitatea microîntreprinderilor de a aplica deduceri din impozitul micro pentru sponsorizările acordate instituțiilor și autorităților publice. Citește articolul