Departament: Sănătate și Securitate în Muncă (SSM)
Starea de alertă
Regulile oficiale pentru mersul la pescuit: Pescarii trebuie să păstreze o distanță de zece metri și nu au voie să facă grătar
Acest departament este interesat de măsurile de sănătate publică și siguranță, cum ar fi purtarea măștilor, distanțarea socială, trierea epidemiologică și igienizarea, pentru a proteja atât clienții (pescarii), cât și angajații care gestionează locațiile.
Pe perioada stării de alertă, cei care vor să meargă la pescuit sunt nevoiți să se adapteze la un comportament cu care nu erau obișnuiți până acum. De pildă, purtarea măștii este obligatorie până la momentul în care pescarul ajunge în zona destinată acestuia, iar activitățile care nu au legătură cu pescuitul recreativ, cum ar fi grătarele, sunt interzise, se arată într-un ordin publicat marți în Monitorul Oficial. Citește articolul
Coronavirus
Stare de alertă: Ce activități ale firmelor sunt, în continuare, interzise sau restricționate
Regulile despre evenimente, restaurante, sport și alte activități vizează sănătatea publică și siguranța, iar departamentul SSM trebuie să știe cum să adapteze măsurile de siguranță și igienă la locul de muncă și pentru clienți.
Începând cu 15 mai și, mai ales, în ultima perioadă, a apărut o serie de măsuri de relaxare, tot mai multe activități fiind permise. Acum, oamenii pot să circule (inclusiv în afara județului) fără să fie obligați să justifice acest lucru și pot chiar să iasă la terase. Însă nu toate activitățile sunt permise. Prezentăm, mai jos, ce restricții există, în continuare, și în ce domenii. Citește articolul
Știrile dimineții
Ce putem face pentru a călători în siguranță cu avionul, în vremea pandemiei. Recomandările experților
Pentru a oferi sfaturi și recomandări clare angajaților despre cum să se protejeze de infecții atunci când călătoresc și pentru a dezvolta proceduri de sănătate și siguranță în contextul pandemiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Regulile oficiale pentru terase. Ce trebuie să știe clienții?
Acest departament este responsabil cu siguranța angajaților și a clienților, asigurându-se că măsurile de prevenție și igienă sunt respectate pentru a minimiza riscul de îmbolnăvire.
De la 1 iunie, proprietarii de terase au putut să-și primească din nou clienții, însă cu respectarea unor reguli ce țin de distanțarea socială și de igienă, în contextul epidemiei de coronavirus, se arată într-un ordin deja intrat în vigoare, ce a fost publicat sâmbătă în Monitorul Oficial. Citește articolul
Măsuri de relaxare 1 iunie: Reluare evenimente în aer liber
Acesta este departamentul cel mai implicat, deoarece întregul articol se axează pe sănătatea și siguranța la locul de muncă și la evenimente. Detaliază măsurile de prevenție, igienă, distanțare, triaj și responsabilitățile specifice ale responsabilului SSM.
În Monitorul Oficial nr. 460 din 29 mai 2020 a fost publicat un Ordin comun al Ministerului Sănătății și Ministerului Culturii, prin care se menționează măsurile de relaxare ce vor fi aplicate evenimentelor organizate în aler liber, care se vor putea relua începând de săptămâna viitoare. Ordinul se aplică evenimentelor sau acțiunilor culturale desfășurate în aer liber și enumeră o listă a acestora, mentionând că enumerarea se limitează doar la aceste exemple: teatru, dans, concert, proiecție cinematografică, stand-up comedy, târg, expoziție, workshop, conferință cu caracter cultural. Iată o listă a acestor reguli de urmat. Citește articolul
Măsuri de relaxare 1 iunie: Reluare activitate muzee și galerii de artă
Acest departament se ocupă direct de sănătatea și siguranța angajaților și a vizitatorilor, prin implementarea și supravegherea măsurilor de prevenție a bolilor și a riscurilor la locul de muncă și în spațiile publice.
În Monitorul Oficial nr. 460 din 29 mai 2020 a fost publicat un Ordin comun al Ministerului Sănătății și Ministerului Culturii, prin care se menționează măsurile de relaxare ce vor fi aplicate în muzee și galerii de artă, începând de săptămâna viitoare. Iată care sunt acestea: Citește articolul
Poți refuza accesul în sediu al unui inspector venit în control, dacă are simptome specifice coronavirusului
Acest departament se ocupă direct de sănătatea și siguranța tuturor persoanelor din firmă, inclusiv vizitatorii, și implementează protocoalele de prevenire a bolilor, cum ar fi măsurarea temperaturii și verificarea simptomelor, conform cerințelor legale.
Dacă prezintă simptome asociate cu coronavirusul, unui inspector de stat venit în control la o companie îi poate fi refuzat accesul în sediu, sunt de părere specialiștii. Practic, triajul epidemiologic obligatoriu este valabil atât pentru propriii salariați, cât și pentru orice vizitator, fie el chiar și inspector la o autoritate a statului. Citește articolul
UPDATE Stare de alertă: Regulile oficiale pentru restaurantele care livrează mâncare sau o dau la pachet
Acest departament se ocupă direct de siguranța și sănătatea angajaților la locul de muncă, inclusiv de prevenirea răspândirii bolilor, de regulile de igienă, de distanțarea fizică și de asigurarea echipamentului de protecție.
În timpul stării de alertă, restaurantele pot funcționa numai dacă fac livrări de mâncare sau dacă dau mâncarea la pachet. Prin urmare, autoritățile au stabilit un set de reguli pe care trebuie să le respecte aceste companii, se arată într-un ordin comun emis de Ministerul Sănătății (MS) și de Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA). Citește articolul
Salariații nu vor să poarte masca la birou, deși sunt obligați. Cine este sancționat pentru asta?
Acesta este un domeniu central pentru departament, deoarece articolul explică obligațiile angajatorului și ale angajaților legate de sănătatea și siguranța la locul de muncă în context pandemic, inclusiv rolul medicului de medicina muncii în evaluarea riscurilor și stabilirea excepțiilor.
29 Mai 2020 | 3 | 7864 | Timp de citire: 4 min.
Cum portul măștii de protecție este obligatoriu și la locul de muncă, cu excepția situațiilor când medicii de medicina muncii stabilesc că nu e necesară masca pentru anumite persoane, o întrebare firească este: cine anume e sancționat și de către cine dacă salariații refuză să o poarte - firma, angajatul, amândoi? Care e sancțiunea și de ce ar fi bine ca firmele să completeze regulamentele interne pentru a sancționa angajații? Am încercat să găsim răspunsuri la aceste întrebări în cele ce urmează: Citește articolul
UPDATE S-a stabilit: De luni, se poate ieși din localitate fără declarație, iar terasele și plajele se redeschid, printre altele
Deși măsurile sunt pentru public, principiile de distanțare fizică (2m între mese, 7mp/persoană în spații închise), purtarea măștilor și regulile de igienă sunt relevante pentru a menține un mediu de lucru sigur și sănătos, adaptând normele interne la cele generale.
De la 1 iunie urmează o serie de relaxări ale măsurilor dispuse pentru starea de alertă, inclusiv posibilitatea de a ieși din localitate fără declarație sau deschiderea teraselor. Schimbările sunt conținute în Hotărârea Comitetului Național pentru Situații de Urgență (CNSU) nr. 26/2020. Citește articolul










