Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Deciziile la nivel macroeconomic, precum plafonarea dobânzilor, și starea infrastructurii naționale sunt factori cheie în definirea strategiei de investiții, expansiune și planificarea pe termen lung a companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Informațiile despre modul de plată a impozitului pe profit sunt utile pentru a planifica mai bine bugetul și fluxul de bani al companiei pe termen lung.
Contribuabilii ce aleg să achite impozitul pe profit anual, cu plăţi anticipate, trebuie să plătească trimestrial o pătrime din impozitul pe profit datorat pentru anul precedent, actualizat cu indicele preţurilor de consum. Valoarea acestui indice, utilizată pentru anul 2018, a fost stabilită printr-un act normativ apărut marți în Monitorul Oficial. Citește articolul
Departamentul monitorizează schimbările fiscale și legislative care pot influența costurile generale ale companiei și modul în care se planifică bugetul pe termen lung.
Cheltuielile salariale pe care le au angajatorii în zilele nelucrătoare de sărbătoare legală vor putea fi deduse de companii, conform unui proiect de act normativ înregistrat recent la Senat pentru dezbatere. Măsura ar urmări acoperirea pierderilor angajatorilor din liberele legale, atunci când salariații nu vin la serviciu. Citește articolul
Pentru a evalua impactul acestor stimulente fiscale asupra costurilor cu forța de muncă și a strategiei generale a companiei, în special pentru firmele din sectoarele vizate (HoReCa, IT, R&D).
În contextul în care Guvernul a aprobat un act normativ prin care stabilește suportarea de la bugetul de stat a unei părți din cheltuiala firmelor cu contribuția la sănătate (CASS) pentru scutiții de impozit, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat marți, în dezbatere publică, un proiect de ordin prin care stabilește și normele de aplicare. Astfel, sumele deduse vor fi înscrise în declarația 112, fiind aduse și clarificări privind regularizarea în cazul veniturilor din salarii şi asimilate salariilor realizate în anul 2018, înainte de intrarea în vigoare a ordonanței de urgență. Citește articolul
Prezintă o structură pas cu pas pentru lansarea și finanțarea unei noi afaceri de realitate virtuală, oferind o bază pentru planificarea strategică a companiei.
Proiectele de realitate virtuală sunt din ce în ce mai prezente în rândul celor care sunt selectate pentru finanțare nerambursabilă prin intermediul fondurilor europene sau naționale. Mai mult, proiectele de realitate virtuală sunt incluse în categoria activităților creative, ceea ce sporește foarte mult șansele de a primi finanțare pentru investiția prezentată. Anul trecut, dar și în acest an, programul Start-up Nation va oferi o finanțare nerambursabilă de până la 200.000 de lei pentru implementarea unor proiecte de acest tip. Citește articolul
Pentru a include în planurile de dezvoltare ale companiei modul în care ar putea fi afectate investițiile în criptomonede de legile fiscale, ajutând la decizii mai bune pe termen lung.
Persoanele fizice care „minează” criptomonede sau, mai bine zis, câștigă bani de pe urma monedelor virtuale ar trebui să-și declare veniturile, pentru taxare, la Fisc. Aceasta este recomandarea specialiștilor în fiscalitate, ideea fiind de a evita problemele viitoare cu autoritățile, chiar dacă legislația în vigoare nu impune, în mod expres, declararea și taxarea veniturilor din criptomonede. Citește articolul
Analizează cum o astfel de redenumire și recunoaștere a calității produsului (prin omologare) se integrează în strategia de piață și în planurile de dezvoltare pe termen lung ale companiei.
Ne bucură enorm să te informăm că Apa minerală naturală oligominerală La Fântâna a primit recent două stele Superior Taste Award pentru calitate. Citește articolul
Articolul vorbește despre cum să gândești pe termen lung, să ai o viziune clară pentru afacere și să te adaptezi la schimbări, aspecte esențiale pentru direcția generală a companiei.
Așa cum nici afacerile nu sunt identice, nici antreprenorii nu au un singur mod de a înțelege mediul, competiția sau oportunitățile din piață. Prin urmare, experiențele personale de muncă și de viață, educația financiară, dar și așteptările pe care aceștia le au dictează felul în care aceștia își construiesc și conduc viitoarele afaceri. Cu toate acestea, antreprenorii au o serie de trăsături comune, iar în cele ce urmează vor fi prezentate trei aspecte cheie pe care trebuie să le urmărești întotdeauna. Citește articolul
Ar fi interesat de decizia strategică a unei instituții de a investi într-un ansamblu rezidențial și de cum acest tip de proiect se aliniază cu viziunea și planurile generale pe termen lung ale organizației.
Patriaria Română a depus spre avizare la Primăria Capitalei un Plan Urbanistic Zonal pentru construirea unui cartier rezidențial cu blocuri de opt etaje, pe un teren de 5.000 de metri pătrați. Citește articolul
Acest departament stabilește direcția pe termen lung a companiei și planurile de viitor. Experiențele cu autoritățile fiscale, mai ales cele negative, pot influența deciziile de investiții și modul în care compania își planifică activitățile, fiind important să înțeleagă riscurile și oportunitățile din relația cu statul.
Într-un dosar soluționat recent, Judecătoria Sectorului 1 București a desființat urmărirea silită a unui mare contribuabil și a adus mai multe reproșuri Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili (DGAMC). Astfel, instituția Fiscului ar trebui să nu se mai grăbească să demareze acțiuni de executare silită, mai ales atunci când în joc sunt creanțe fiscale cu o valoare ridicată, iar executarea lor silită ar putea perturba activitatea economică a contribuabilului. Citește articolul