Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Prezintă indicatori macroeconomici importanți (finanțare externă, încrederea investitorilor) și inițiative guvernamentale (digitalizarea educației) care sunt esențiale pentru planificarea strategică pe termen lung a unei companii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Tema centrală a conferinței, 'Economia viitorului post-COVID: planurile României în strategia Europei', este fundamentală pentru departamentul de strategie, care trebuie să înțeleagă direcțiile macroeconomice și guvernamentale pentru a-și alinia planurile de afaceri.
Premierul României și alți oficiali ai Guvernului participă astăzi la o conferință online organizată de CursDeGuvernare.ro. Invitații discută despre redresarea economiei după criza provocată de epidemia de coronavirus. Citește articolul
Pentru că acest departament se ocupă de viitorul companiei, articolul oferă informații despre cum să planifici pe termen lung și să te pregătești pentru orice provocare, asigurând stabilitatea și creșterea afacerii.
Existența unui plan de continuitate a afacerii nu garantează că o companie poate trece fără probleme printr-o criză financiară, cum e cea provocată actualmente de pandemia de coronavirus, sunt de părere specialiștii de la PwC România. Chiar dacă s-a făcut un asemenea plan, o pregătire neserioasă a unei eventuale crize poate îngreuna destul de mult depășirea problemelor. Citește articolul
Acest departament analizează cum schimbările în veniturile familiilor pot influența piața, comportamentul consumatorilor și perspectivele economice, pentru a ajusta planurile strategice ale companiei.
Curtea Constituțională a României (CCR) a decis azi să respingă, cu unanimitate de voturi, obiecția formulată de Guvern cu privire la proiectul de lege care desființa ordonanța de amânare a dublării alocațiilor copiilor, astfel că documentul se îndreaptă acum către promulgare. Citește articolul
Analizează cum noile cerințe legale și riscurile asociate pot afecta planurile pe termen lung ale firmei, investițiile necesare și modul în care se desfășoară activitățile principale.
Recenta Lege a mirosurilor, de mâine în vigoare, aduce între obligațiile unor firme și respectarea unui nou set de reguli privind disconfortul olfactiv. În esență, dacă activitatea poate fi deranjantă, în mod obiectiv, din punct de vedere al mirosurilor emanate, atunci operatorul economic va trebui să își facă un plan de gestionare a disconfortului olfactiv, care va sta la baza obținerii autorizației de mediu, printre altele. Citește articolul
Oferă claritate asupra condițiilor de finanțare primite de la stat, informație utilă pentru planificarea strategiei de personal și pentru luarea deciziilor cheie în perioade de incertitudine economică.
Pentru că au apărut din nou întrebări în spațiul public legate de condiționarea angajatorilor de a păstra în firmă salariații întorși din șomaj tehnic o perioadă minimă, trebuie să clarificăm că la acest moment nu există o asemenea condiționare în lege. Astfel, dacă un salariat demisionează sau este dat afară, firmele care au primit bani de la stat pentru indemnizațiile de șomaj tehnic nu trebuie să returneze sumele respective. Citește articolul
Departamentul de strategie trebuie să ia în considerare aceste modificări legislative în planificarea pe termen lung a companiei, în special în ceea ce privește gestionarea datoriilor, evaluarea partenerilor de afaceri și posibilele scenarii de restructurare sau de dificultate financiară.
În contextul actual, marcat de o avalanșă de reglementări, domeniul insolvenței este unul de actualitate în condițiile în care multe companii au fost puse în situația de a-și regândi și adapta strategiile de business pentru a putea face față obligațiilor de plată scadente. Din acest motiv, o bună cunoaștere și o înțelegere corectă a cadrului legislativ și a noutăților apărute în materia insolvenței poate constitui un avantaj pentru companiile care se confruntă cu diferite aspecte specifice insolvenței. Citește articolul
Programele naționale de cadastrare și dezvoltarea infrastructurii au un impact strategic pe termen lung. Acest departament este interesat de modul în care aceste schimbări pot influența planurile de expansiune, investițiile în proprietăți sau operațiunile generale ale companiei.
În prima jumătate a acestui an, circa 490.000 de proprietăți au fost înregistrate gratuit prin Programul Național de Cadastru și Carte Funciară 2015-2023 (PNCCF), lucrări de cadastrare desfășurându-se, în prezent, în peste 2.000 de localități. De asemenea, în luna iunie, au fost scoase la licitație servicii de cadastrare gratuită pentru încă aproape 250 de localități. Cheltuielile vor fi acoperite din fonduri externe nerambursabile, informează Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI). Citește articolul
Ajută la luarea deciziilor importante despre cum să gestioneze angajații și banii companiei pe termen mediu și lung, având în vedere sprijinul oferit de stat.
Firmele pot cere în iulie, în continuare, suportarea indemnizațiilor de șomaj tehnic pentru acei angajați care nu se pot încă întoarce la muncă, precum și decontarea acelui procent din salariu pentru cei întorși din șomaj tehnic. Platforma online pe care se pot depune documentele a fost actualizată și, de azi, se pot depune cererile pentru decontările pentru cei întorși din șomaj tehnic (luna iunie). Citește articolul
Informațiile despre starea economiei, restricții, modul în care se comportă clienții și perspectivele generale sunt esențiale pentru a stabili direcția companiei pe termen mediu și lung.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul