Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Echipa de vânzări (în special din domeniul imobiliar) trebuie să fie la curent cu aceste informații pentru a le explica potențialilor clienți cum pot beneficia de un TVA mai mic la cumpărarea unei locuințe, ajutându-i să ia decizii și să înțeleagă costurile reale.
De la 1 ianuarie 2021 ar fi trebuit să se aplice reguli noi pentru achiziţia unei locuinţe cu o cotă redusă de taxă pe valoarea adaugată (TVA), respectiv de 5%. Totuși, chiar în ultima zi a lui 2020 a fost publicată o ordonanță ce amână aplicarea acestor noi reguli privind taxarea livrării de locuințe până la începutul anului viitor. Așadar, iată în ce situații se aplică TVA-ul redus în acest an la cumpărarea unui spațiu de locuit. Citește articolul
Informațiile despre cum sunt tratate fiscal facturile neplătite (creanțele neîncasate) pot influența deciziile legate de clienți, de cum se acordă termene de plată sau de evaluarea riscurilor asociate cu vânzările, pentru a reduce numărul de facturi rămase neîncasate.
Din prima zi a anului 2022, o să apară o îmbunătățire a condițiilor în care se pot deduce pierderile din creanțele neîncasate de la clienți. Mai precis, în zona de impozit pe profit, Codul fiscal se va modifica pentru ca ajustările pentru deprecierea creanțelor să devină deductibile integral, nu doar în proporție de 30%, așa cum se întâmplă acum. Măsura a fost stabilită inițial să se aplice de la 1 ianuarie 2021, însă Guvernul a intervenit și a amânat-o pentru 1 ianuarie 2022. Citește articolul
Utilizează avantajul reducerii de preț la locuințe datorită TVA-ului de 5% pentru a atrage clienți și a stimula vânzările de proprietăți imobiliare.
Prevederile legale privind aplicarea cotei de taxă pe valoarea adăugată (TVA) de 5% la vânzarea de locuințe nu s-au schimbat, așa cum a fost stabilit în cursul lui 2020, de la 1 ianuarie 2021, ci urmează să se modifice de la începutul lui 2022. Noua dată pentru aplicarea măsurii apare într-o ordonanță apărută în ultima zi a lui 2020, ce vizează, printre altele, amânarea unor termene stabilite de Codul fiscal. În principal, prevederile amânate vizează majorarea considerabilă a plafonul până la care se aplică această cotă redusă. Schimbarea ar fi trebuit să fie cea de-a doua majorare a acestui plafon de la momentul introducerii cotei reduse de TVA la vânzarea de locuințe, în 2008. Citește articolul
Este important pentru echipele de vânzări de locuințe, ajutându-le să explice clienților noul preț și beneficiile fiscale. Acest lucru influențează strategia de vânzări și marketing.
Din 2022, va crește plafonul până la care taxa pe valoarea adăugată (TVA) de 5% se va aplica vânzării de locuințe la 140.000 euro. Dincolo de faptul că această schimbare va viza toate tranzacțiile încheiate după data intrării în vigoare a modificării, ea se va aplica și tranzacțiilor demarate înainte de intrarea în vigoare a noii legi, însă cu privire la care livrarea are loc abia ulterior, precizează specialiștii Deloitte România. Citește articolul
Acest departament este vizat de intensificarea verificărilor la comercianții online și de controalele Consiliului Concurenței privind creșterea nejustificată a prețurilor. Ei trebuie să se asigure că strategiile și practicile de vânzare sunt conforme cu reglementările pentru a evita amenzi sau probleme legale.
Cu toate că, cel puțin în primăvară, lucrurile au părut să stea în loc, anul 2020 a adus o serie de schimbări majore în activitatea de verificare a companiilor. Majoritatea noutăților țin de activitatea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), însă există chestiuni noi de reținut și despre alte autorități care pot veni în control. Citește articolul
Echipele de vânzări folosesc frecvent mașini de serviciu, iar costurile suplimentare generate de amenzi le pot afecta direct bugetele și performanța.
Noul Guvern a păstrat de la 1 ianuarie aceeași valoare a punctului-amendă în funcție de care se stabilesc sancțiunile contravenționale rutiere: 145 de lei, mai exact, potrivit unei ordonanțe a Guvernului publicate în ultima zi din an. Plafonarea actuală urma să expire pe 31 decembrie și, în lipsa intervenției Guvernului, amenzile ar fi crescut foarte mult. Citește articolul
Departamentul de Vânzări este interesat, mai ales dacă firma activează în domeniul imobiliar (datorită schimbărilor la TVA pentru locuințe) sau dacă are automate comerciale (datorită amânărilor privind dotarea cu case de marcat), având un impact direct asupra strategiei și operațiunilor de vânzare.
În contextul economic actual, generat de pandemia de coronavirus, Guvernul a stabilit, printr-o ordonanță oficializată în ultima zi din anul trecut, o serie de măsuri fiscal-bugetare. Printre acestea se numără amânarea datei de la care se aplică taxa pe valoarea adăugată (TVA) de 5% pentru locuințe mai scumpe, de la care se acordă 500 de euro pentru educația copiilor sau de la care se modifică radical sistemul de ajutoare sociale. Citește articolul
Este responsabil de vânzarea sau închirierea proprietăților și trebuie să știe ce informații obligatorii despre performanța energetică a clădirilor trebuie incluse în anunțurile de promovare.
Este vorba, mai exact, despre obligația de a trimite electronic la Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA) informații energetice relevante despre clădirile auditate. Datele colectate de la auditorii energetici vor fi folosite pentru dezvoltarea unei baze de date la nivelul ministerului. Citește articolul
Amânarea unor modificări de TVA pentru locuințe poate influența strategiile de preț și vânzările, mai ales pentru companiile din imobiliare. De asemenea, informațiile despre voucherele de vacanță pentru bugetari pot fi utile pentru cei din turism.
Astăzi, Guvernul a venit cu o serie de măsuri fiscal-bugetare cuprinse într-o ordonanță de urgență publicată în Monitorul Oficial. Vorbim de chestiuni ce privesc salarizarea bugetarilor, indemnizațiile de pandemie și diversele mecanisme de care se pot folosi firmele și alți contribuabili cu datorii la stat, inclusiv plafonarea punctului-amendă pentru contravenții rutiere. Citește articolul
Pentru a înțelege regulile de călătorie de scurtă durată și cele pentru vizite de afaceri în Marea Britanie, esențiale pentru activitățile comerciale.
Mai sunt câteva zile, iar Marea Britanie va ieși, complet, din Uniunea Europeană. De aceea, e important pentru români să știe ce se va întâmpla în privința celor mai importante aspecte legate de circulația lor pe teritoriul Marii Britanii, de la accesul în Regat, la coordonarea sistemelor de asigurări sociale pentru cei care au relații profesionale în Marea Britanie. În plus, vor exista și niște schimbări în ceea ce privește folosirea cardului european de sănătate - important e că acesta nu va dispărea complet. Citește articolul