Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este interesat pentru că decizia afectează direct clienții (pasagerii) și reputația companiei. Satisfacția clienților este crucială pentru vânzări, iar evenimentele negative pot reduce încrederea și dorința de a cumpăra servicii pe viitor.
O grevă spontană a personalului navigant, determinată de restructurarea companiei, nu constituite o împrejurare care să exonereze compania aeriană de la plata compensaţiilor în cazul anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, a concluzionat recent Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul
Înțelegerea motivelor pentru care oamenii risipesc mâncare (de exemplu, cumpărături prost organizate) poate ajuta echipa de vânzări să adapteze ofertele, ambalajele sau promoțiile, pentru a corespunde mai bine nevoilor clienților și a reduce risipa.
Sărbătorile care au trecut ne arată câtă risipă alimentară facem. Aproape jumătate din mâncarea pentru Paşte a ajuns la gunoi şi odată cu ea şi banii cheltuiţi. Citește articolul
Articolul este util pentru departamentul de vânzări, mai ales când colectează date de la clienți pentru newslettere, oferte sau comunicări de marketing, deoarece explică exact cum trebuie cerut și obținut acordul clienților pentru a fi în regulă cu legea GDPR.
Consimțământul este unul dintre temeiurile juridice de prelucrare a datelor personale ale persoanelor fizice, conform Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), aplicabil și avocaților, din mai. Alegerea dinainte a temeiului prelucrării este esențială, subliniază Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) într-un ghid GDPR pentru avocați pe care l-a pus recent în dezbatere. E esențială pentru că nu se poate schimba ulterior, ca regulă, iar consimțământul clientului nu este chiar prima variantă de luat în considerare la prelucrare de către formele de exercitare a profesiei de avocat (FEPA). Citește articolul
Departamentul de vânzări va dori să știe cum se schimbă procesul prin care companiile vând produse sau servicii către instituțiile publice. Ei trebuie să înțeleagă cine ia deciziile de cumpărare și cum pot participa la aceste achiziții centralizate.
Ministerul Finanțelor Publice propune, prin intermediul a două proiecte de acte normative publicate recent în dezbatere publică, înființarea Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate (ONAC), o unitate de achiziții centralizate pentru autoritățile contractante, instituții centrale sau organisme din subordinea acestora. În anumite condiții, utilizatorii noului sistem vor putea fi chiar obligați să își achiziționeze bunurile și/sau serviciile necesare utilizând acest sistem centralizat. Noua instituție va asigura informarea publicului și a utilizatorilor prin intermediul unei pagini de internet proprii. Citește articolul
Echipa de vânzări folosește adesea sisteme ce conțin date despre clienți (CRM). Articolul le atrage atenția asupra modului corect de a gestiona aceste informații pentru a respecta legea.
Pentru a se conforma prevederilor din Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), firmele de contabilitate trebuie să urmeze anumiți pași, începând cu stabilirea datelor personale pe care le colectează și monitorizarea continuă a a prelucrării acestor date. De altfel, importanța departamentului financiar-contabil în tratarea GDPR este dată de faptul că acesta are acces la multe dintre datele personale ale angajaților, uneori chiar la toate. Citește articolul
Informatiile despre calitatea produselor și percepția clienților influențează direct strategiile de vânzare și imaginea mărcii. Problema dublului standard poate afecta încrederea cumpărătorilor.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Echipa de vânzări interacționează direct cu clienții și este important să știe cum pot clienții nemulțumiți să escaladeze o problemă și care sunt pașii oficiali de soluționare.
Consumatorii nemulţumiţi de produsele sau serviciile unui comerciant, care aleg procedura de soluţionare alternativă a litigiilor (SAL) în loc să se adreseze instanţei, trebuie să ştie care sunt paşii necesari pentru deschiderea procedurii SAL şi cum se desfăşoară aceasta. Citește articolul
Echipa de vânzări interacționează direct cu clienții. Înțelegerea SAL îi ajută să știe ce se întâmplă dacă un client e nemulțumit și cum pot evita ca o problemă mică să devină un litigiu costisitor, contribuind la o mai bună relație cu clienții.
Dacă eşti nemulţumit de serviciile sau produsele unui comerciant, te poţi adresa justiţiei, pentru a-l trage la răspundere pe aceasta sau pentru a-ţi recupera banii, însă un proces civil poate dura foarte mult şi poate fi destul de costisitor. În schimb, poţi alege să rezolvi conflictul fără a ajunge în instanţă, într-un timp mai scurt şi fără cheltuieli. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să știe cum pot fi rezolvate plângerile clienților care apar după vânzarea unui produs sau serviciu, pentru a gestiona relațiile cu aceștia și a menține o bună reputație.
În cele mai multe cazuri, consumatorii nemulţumiţi de anumite produse sau servicii se adresează justiţiei, în vederea tragerii la răspundere şi a sancţionării comercianţilor vinovaţi. Deoarece soluţionarea unui conflict în instanţă poate dura un timp îndelungat şi poate presupune cheltuieli mari, consumatorii au posibilitatea de a apela la soluţionarea alternativă a litigiilor (SAL), conform legislaţiei în vigoare. Citește articolul
Echipa de vânzări, mai ales cea care vinde servicii prin telefon sau online, trebuie să știe exact ce informații să ofere clienților și cum să încheie contractele la distanță, pentru a fi totul corect și transparent.
Dacă vrei să știi ce drepturi ai în România când accepți oferte prin telefon, mail sau online, atunci ai nimerit bine. Sunt câteva reguli de care să ții cont și să te asiguri că, în calitate de client, ești respectat (cât de cât). Citește articolul