Dacă firma este un furnizor de energie, este vital să înțeleagă sistemul de compensare și impactul datoriilor statului asupra veniturilor și relațiilor cu clienții.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Chiar dacă nu fac direct actele, echipa de vânzări trebuie să știe că bunurile vândute trebuie să vină cu documente de proveniență în regulă, altfel firma poate avea probleme.
Pentru a acoperi lipsa unor prevederi care au ieșit din legislație acum trei ani, Ministerul Finanțelor a decis să introducă în proiectul cu reforma fiscal-bugetară mai multe sancțiuni în scopul combaterii activităților economice ilicite și consolidării disciplina economico-financiară. Proiectul, devenit lege odată cu publicarea sa recentă în Monitor, prevede amenzi și confiscarea bunurilor pentru persoanele fizice și juridice care desfășoară activități economice fără documente de proveniență pentru bunurile deținute sau transportate sau pentru activitățile desfășurate de persoane fizice ori juridice fără să fie organizate conform legii. Noile prevederi se aplică din 11 noiembrie. Citește articolul
Articolul menționează verificarea noilor clienți, un proces important pentru departamentul de vânzări pentru a evita riscuri comerciale sau de reputație asociate cu aceștia.
În lumea de business, caracterizată de un ritm alert, știrile circulă repede, iar o reputație construită în ani poate fi distrusă în câteva ore. Cunoașterea membrilor echipelor, a clienților și a partenerilor de afaceri și, pe de altă parte, construirea încrederii în relația cu fiecare dintre aceștia sunt aspecte-cheie pentru siguranța și integritatea afacerii, pentru că permit factorilor de decizie să ia hotărâri în cunoștință de cauză și să identifice prompt potențialele riscuri. De aceea, verificările de fond s-au dovedit vitale în prevenirea fraudei în contexte diverse, precum recrutarea, tranzacțiile financiare și relația cu clienții și cu partenerii de afaceri. Dar care sunt cele mai frecvente prejudecăți legate de acestea? Citește articolul
Taxele mai mari pot schimba prețul produselor, iar echipa de vânzări trebuie să știe cum să comunice aceste prețuri clienților și să-și adapteze strategiile.
Băuturile nealcoolice cu zahăr adăugat vor fi supuse, așa cum se întâmplă acum cu produsele din tutun încălzit sau lichidele cu nicotină destinate țigaretelor electronice, accizelor nearmonizate, adică accizelor care nu sunt reglementate prin legislația europeană, ci sunt reglementate de fiecare țară în parte. Măsura e cuprinsă într-o lege apărută recent și se va aplica de la începutul lui 2024. Citește articolul
Analiza despre cât cheltuiesc oamenii, consumul guvernului și cum merg exporturile ajută la estimarea câți clienți vor fi și la adaptarea strategiilor de vânzări ale companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să înțeleagă cum se emit și se transmit facturile către clienți prin noul sistem e-Factura, pentru a asigura conformitatea și încasarea corectă a veniturilor.
Raportarea obligatorie a facturilor prin sistemul e-Factura se va aplica, de la 1 ianuarie 2024, pentru toate tranzacțiile derulate de contribuabili în relația B2B, potrivit unei legi recent oficializate. Documentul introduce un termen de raportare de cinci zile pentru facturile electronice și sancțiuni pentru nerespectarea sa, dar care se vor aplica abia din aprilie 2024. Ulterior, de la 1 iulie 2024, e-Factura va deveni singurul canal prin care se vor mai putea transmite facturile către destinatari, orice altă formă a acestor documente urmând să fie lipsită de efecte fiscale. Citește articolul
Dacă firma vinde produse care sunt incluse pe lista celor cu adaos comercial plafonat, acest departament trebuie să înțeleagă cum îi afectează noile reglementări prețurile și strategiile de vânzare.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 23 - 29 octombrie 2023. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Noile reguli privind e-Factura B2B, modificările TVA și sancțiunile pentru neregulile la bonurile fiscale sau tranzacțiile în numerar impactează direct procesele de vânzare și încasare.
Actul care cuprinde reforma fiscală pe care Guvernul și-a asumat răspunderea în Parlament la final de septembrie a fost publicată vineri seara în Monitorul Oficial. Ca atare, calendarul de intrare în vigoare a noutăților este unul destul de strâns, în condițiile în care există măsuri care se vor aplica din noiembrie. Vă prezentăm o sinteză a celor mai importante măsuri fiscale, în ordinea în care vor intra în vigoare.
Citește articolulPentru a înțelege cum afectează noile reguli de TVA prețul final al locuințelor și pentru a putea comunica corect aceste informații clienților, ajustând strategiile de vânzare.
Regulile privind taxa pe valoarea adăugată (TVA) aplicată livrării de locuințe noi au suferit mai multe modificări în ultimii ani. Astfel, au fost impuse praguri pentru valoarea locuinței ce poate fi cumpărată cu cota redusă de TVA și limitări privind numărul de locuințe ce se pot achiziționa în aceste condiții. În plus, pentru anul viitor se propune, prin proiectul de reformă fiscală ce a fost promulgat joi de președintele țării, creșterea cotei de TVA pentru livrarea de locuințe noi de la 5% la 9%. Citește articolul
Ajută echipa de vânzări să înțeleagă ce informații complete și corecte trebuie să ofere clienților pentru a asigura respectarea legii și a preveni problemele cu autoritățile.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul