Acest departament ar putea fi interesat de modul în care noile costuri pentru importuri pot influența prețul final al produselor vândute și, implicit, strategia de vânzări și competitivitatea pe piață.
Pentru a-și păstra competitivi producătorii, dar și pentru a evita relocarea producției din Uniunea Europeană în țările terțe, Comisia Europeană introduce o taxă pe carbon (CBAM) aplicabilă importurilor de produse din industrii intens poluante, din următoarele sectoare: ciment, fontă, fier și oțel, aluminiu (de exemplu, minereu de fier, tuburi, țevi, rezervoare, construcții și părți de construcții, șuruburi, piulițe), îngrășăminte, energie electrică și hidrogen, toate acestea fiind considerate „produse CBAM”. Citește articolul
Articolul arată cum sistemul de garanție-returnare afectează direct procesul de vânzare al produselor cu ambalaj, inclusiv modul în care comercianții interacționează cu clienții la vânzare și la returnarea ambalajelor.
În contextul sistemului garanție returnare (SGR), micii comercianți se pot confrunta cu dificultăți în implementarea obligațiilor impuse, având în vedere limitările lor de spațiu și resurse financiare. Legea le permite totuși să se asocieze cu alți comercianți sau să încheie acorduri cu autoritățile locale sau anumite asociații pentru organizarea punctelor de colectare a ambalajelor. Ca modalitate de preluare, se poate opta pentru preluarea manuală sau prin automate, inclusiv la comun cu alți mici comercianți. Cert e că operatorii nu pot refuza preluarea ambalajelor și au responsabilitatea de a le păstra în condiții adecvate până la predarea lor administratorului de sistem. Tariful de gestionare, care va fi stabilit ulterior, va fi plătit de către administratorul SGR pentru fiecare unitate de ambalaj returnată la punctele de colectare. Citește articolul
Pentru că oferă informații esențiale despre dinamica prețurilor pe piețele internaționale și strategiile de export, ajutând la planificarea și adaptarea activităților de vânzări.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Afectează modul în care sunt generate și transmise facturile către clienți, putând influența procesele de vânzare.
1 ianuarie 2024 este următorul termen major din calendarul implementării facturării electronice în România, din moment ce obligația de raportare a facturilor în sistemul e-Factura va fi extinsă pentru toate tranzacțiile din relația B2B. În aceste condiții, am adunat laolaltă principalele avantaje și dezavantaje ale măsurii, așa cum reies ele din declarațiile fiscaliștilor și ale autorităților fiscale. Citește articolul
Trendurile economice generale și așteptările privind creșterea prețurilor și a activității în comerțul cu amănuntul pot influența strategiile de vânzări și estimarea veniturilor din vânzări.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Afectează produsele care pot fi vândute (doar cele marcate SGR), modul de afișare a prețurilor (cu garanție separată) și interacțiunea cu clienții în legătură cu returnarea ambalajelor.
Sistemul garanție returnare (SGR) va intra în vigoare în România începând cu 30 noiembrie 2023, iar comercianții ce pun pe piață produse în ambalaje vizate de SGR trebuie să se înregistreze în acest sistem, să organizeze punctele de returnare, într-un fel sau altul și să colecteze garanția de la cumpărători, indiferent de dimensiunea afacerii. SGR este obligatoriu inclusiv în cazul micilor comercianți, chiar dacă nu le revine obligația de a organiza puncte de returnare în incintă, tocmai din lipsa spațiului, așa cum le revine marilor comercianți. Care sunt, în mare, principalele obligații ale micilor comercianți? Citește articolul
Departamentul de vânzări trebuie să înțeleagă cum va fi afectat prețul produselor (prin adăugarea garanției) și cum să comunice aceste noi reguli de returnare și plată a garanției către clienți în procesul de vânzare.
Comercianții înregistrați în SGR (Sistemul Garanție Returnare) sunt invitați, începând de astăzi, să consulte contractul pe care îl vor încheia cu administratorul, toamna aceasta. Timp de 20 de zile, comercianții pot să trimită observații și recomandări cu privire la conținutul documentului până. Anunțul se adresează celor care deja s-au înregistrat în sistem, dar încă se mai poate face înregistrarea comercianților de băuturi care nu au respectat termenul limită de 28 februarie. Toți cei care comercializează produsele vizate de SGR sunt obligați să se înregistreze în sistem, indiferent de dimensiunea afacerii. Citește articolul
Echipa de vânzări emite facturi către clienți, iar odată cu obligativitatea e-Factura, trebuie să înțeleagă cum se va schimba procesul de facturare și trimitere a facturilor către partenerii de afaceri.
Calendarul pentru implementarea generalizată a sistemului e-Factura în relația business to business, ce va fi stabilit curând de Guvern, vine la pachet cu mai multe neclarități. Din păcate, momentan există răspunsuri concrete doar pentru câteva dintre ele, restul urmând să fie rezolvate de autorități, într-un fel sau altul, în viitorul apropiat. Citește articolul
Sondajul privind percepția economică a românilor și îngrijorările legate de prețuri ajută la înțelegerea puterii de cumpărare a clienților și la adaptarea strategiilor de vânzări.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Este esențial pentru departamentul de vânzări, deoarece noile reguli impun oferirea de alternative reutilizabile sau fără plastic direct la punctele de vânzare, ceea ce poate schimba strategiile de comercializare a produselor.
Operatorii economici care introduc pe piața națională alternative reutilizabile durabile sau care nu conțin plastic la produsele din plastic de unică folosinţă, sticle PET care conțin plastic reciclat și plastic reciclat pentru a fi încorporat în sticle PET trebuie de acum să se înregistreze într-un registru special, ținut de Administrația Fondului pentru Mediu, conform unor norme ce au apărut azi în Monitorul Oficial. Cei care deja introduc pe piață astfel de produse au termen-limită de înregistrare la final de noiembrie, până în termenul de intrare în vigoare a sistemului garanție-returnare. Citește articolul