Acest departament trebuie să fie la curent cu noile reguli privind încasările și plățile în numerar și cu sancțiunile legate de casele de marcat, pentru a se asigura că toate tranzacțiile de vânzare sunt conforme și pentru a evita probleme.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să știe care sunt sumele maxime pe care le poate încasa în numerar de la clienți, pentru a nu depăși limitele legale la emiterea facturilor și încasarea plăților.
Plafoanele pe care trebuie să le respecte firmele atunci când fac sau acceptă plăți în numerar se vor micșora din 11 noiembrie, de principiu, cu 80%, potrivit Legii privind reforma fiscală, publicată vineri în Monitor. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să știe exact ce condiții (suprafață, valoare, dotări) trebuie să îndeplinească o locuință pentru a beneficia de TVA-ul mai mic, pentru a comunica corect prețurile și avantajele fiscale clienților.
Cota redusă de taxă pe valoarea adăugată (TVA) pentru livrarea de locuințe se aplică, potrivit legislației fiscale, doar celor care îndeplinesc o serie de condiții, inclusiv să poată fi locuite ca atare în momentul livrării. Noua lege privind reforma fiscală, apărută recent, stabilește, printre multe alte lucruri, și ce înseamnă că o locuință poate fi locuită ca atare, respectiv dotările minime necesare pentru ca ea să fie considerată astfel și să poată fi achiziționată cu TVA redus. Citește articolul
Departamentul de Vânzări trebuie să fie la curent cu noile cote de TVA pentru a ajusta prețurile produselor, a comunica corect cu clienții și a planifica strategiile de vânzare.
De la 1 ianuarie 2024, livrarea alimentelor eco, tradiționale și montane este o operațiune pentru care TVA-ul crește de la 5% la 9%, conform legii reformei fiscale a Guvernului. Totuși, dacă alimentele respective conțin zahăr adăugat, cota de TVA poate fi chiar de 19%. Citește articolul
Se asigură că vânzarea și comercializarea acestor produse (articole pirotehnice, explozivi de uz civil) se fac doar conform legii, către clienți autorizați și în locuri aprobate, respectând cerințele esențiale.
Dacă ești o persoană fizică sau juridică care intenționează să lucreze cu materii explozive, trebuie să obții o autorizație prealabilă, în conformitate cu Legea nr. 126/1995 privind regimul materiilor explozive. Dar ce înseamnă exact materii explozive și cum poți obține această autorizație? Citește articolul
Pentru că arată ce produse pot fi vândute legal și ce riscuri există, inclusiv suspendarea activității de vânzare, dacă produsele nu respectă regulile de ambalare și marcare.
Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a demarat recent operațiunea „Nargile”, care vizează companiile ce comercializează tutun pentru narghilea, conform unui comunicat publicat vineri. Această operațiune are ca scop principal combaterea evaziunii fiscale și a comerțului ilicit în acest domeniu. Citește articolul
Dacă firma vinde produse sau servicii către instituții publice, echipa de vânzări trebuie să știe că facturile lor trebuie emise și transmise prin e-Factura pentru ca plățile să poată fi procesate.
Autoritățile au stabilit recent, prin lege, noi prevederi ce vizează companiile care emit facturi în relația cu entitățile statului. Pe de o parte, se introduce o interdicție de a plăti facturile pentru achiziții publice, în lipsa transmiterii facturilor prin e-Factura, și, pe de altă parte, se extinde indirect sfera facturilor ce trebuie transmise prin e-Factura în relația B2G. Citește articolul
Echipa de vânzări, care primește bani și emite bonuri, trebuie să fie conștientă de importanța respectării stricte a regulilor pentru a evita amenzi mari și chiar închiderea activității firmei.
Sancțiunile aplicabile în situațiile în care, la controalele autorităților, sunt identificate sume nejustificate la utilizatorii de case de marcat urmează să fie înăsprite din 11 noiembrie 2023, conform unei legi recent oficializate. În esență, sunt vizați comercianții și prestatorii care nu emit bonuri fiscale sau care le emit cu valori inferioare prețurilor de vânzare, precum și cei care introduc în sau scot din unități sume de bani fără documente justificative. Pe deasupra, amenzile nu vor mai putea fi plătite la jumătate din cuantumul minim în termen de 15 zile. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum să prezinte produsele cu garanție clienților, cum să afișeze corect prețul și garanția la raft și pe bon, și ce reguli de returnare a ambalajelor trebuie să comunice.
Începând cu data de 30 noiembrie 2023, toți comercianții din România sunt obligați să implementeze Sistemul de garanție-returnare (SGR). Acest sistem se aplică atât produselor fabricate pe teritoriul național, cât și produselor importate sau achiziționate intracomunitar. O obligație care le revine este aceea de a informa consumatorii cu privire la procedura de returnare a ambalajelor reciclabile și la metodere de returnare a garanției aferente. Citește articolul
Ajută la asigurarea că produsele vândute sunt transportate și ajung la destinație conform legii, prevenind deturnările și problemele de conformitate care ar putea afecta tranzacțiile.
Dincolo de sistemul e-Transport, care deja funcționează, autoritățile vor introduce curând și sistemul e-Sigiliu, prin acesta urmărindu-se trasabilitatea transporturilor rutiere de bunuri, potrivit unei legi recent apărute în Monitorul Oficial. Instrumentul va fi folosit pentru a preveni evaziunea fiscală. Citește articolul