Se pune accent pe încrederea și loialitatea clienților, lansarea de noi produse/servicii și extinderea pe noi piețe, aspecte vitale pentru strategia de vânzări și dezvoltare comercială.
Între încredere și profitabilitate există o strânsă corelație, fapt confirmat de o analiză PwC care arată că încrederea consumatorilor este unul dintre principalii factori determinanți ai variației de performanță, precum și de sondajul recurent privind afacerile de familie care concluzionează că încrederea este un avantaj competitiv vital. Citește articolul
Departamentul de Vânzări este direct afectat de regulile privind emiterea bonurilor fiscale, înmânarea acestora clienților și obligativitatea de a accepta plata cu cardul. Acum, încălcarea acestor reguli duce imediat la amenzi, fără o șansă de remediere prealabilă.
Faptele contravenționale din domeniul fiscal urmează să fie scoase, la începutul lunii noiembrie 2023, de sub „protecția” Legii prevenirii, astfel că inspectorii de stat vor putea să le sancționeze de la prima abatere. Măsura este inclusă într-o hotărâre oficializată vineri de Guvern, la scurt timp de la apariția documentului în dezbatere publică. Citește articolul
Departamentul de Vânzări este direct afectat de noile reguli privind eliberarea bonurilor fiscale și a facturilor, precum și de obligativitatea acceptării plăților cu cardul. Nerespectarea acestor reguli poate duce la amenzi semnificative, influențând procesele de vânzare și relația cu clienții.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 2 - 8 octombrie 2023. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să înțeleagă cum TVA-ul diferit poate schimba prețul final al produselor sau serviciilor, mai ales dacă vând atât produse ambalate, cât și produse gătite sau livrate, pentru a stabili prețuri corecte și a explica clienților eventualele diferențe de preț.
Directiva europeană de TVA permite statelor membre să aibă cote reduse diferite de TVA pentru alimentele compuse din același ingredient principal, care să se aplice în funcție de cum se face vânzarea acestora, însă numai în anumite condiții, a hotărât joi Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). În speță era vorba despre o băutură lactată care era taxată cu 5% dacă era vândută la magazin și cu 8% dacă era vândută la cafenea. Citește articolul
Dacă firma oferă cursuri de formare profesională, anularea acestei prevederi poate schimba prețul final al serviciilor (datorită scutirii de TVA), influențând strategiile de vânzare și competitivitatea pe piață.
Prevederea din normele de punere în aplicare a Codului fiscal ce prevedea scutirea de TVA pentru formarea profesională doar atunci când furnizorul este autorizat în baza Ordonanței privind formarea profesională a fost anulată recent în instanță, pe motiv că introducea o condiție neprevăzută în Codul fiscal. Cu alte cuvinte, scutirea de TVA trebuie să se aplice și dacă furnizorul de formare profesională e autorizat în baza altor acte normative. Ca urmare a acestei decizii, Camera Consultanților Fiscali (CCF) a solicitat Ministerului Finanțelor să dea o circulară ca „să popularizeze” sentința care a anulat prevederea din normele de aplicare și să intervină cât mai curând să modifice prevederile din norme. Citește articolul
Departamentul de vânzări, mai ales cel care vinde spațiu publicitar la TV sau cel care se ocupă cu promovarea produselor pentru copii, trebuie să știe exact cât timp mai poate fi vândut sau cumpărat pentru reclame, pentru a-și planifica strategiile și a respecta noile limite.
Pentru a proteja copiii, durata maximă a publicității difuzate în cadrul emisiunilor TV destinate acestora va fi de 12 minute într-o oră, după cum apare într-un proiect legislativ ce a primit azi raport favorabil la Camera Deputaților, for decizional în acest caz. Citește articolul
Articolul menționează prelungirea limitării adaosurilor comerciale la anumite produse alimentare și agricole, informație crucială pentru stabilirea prețurilor și strategiilor de vânzare.
Poate cel mai important lucru de reținut este ce NU se întâmplă, teoretic, în octombrie 2023 - Codul fiscal rămâne neschimbat, deoarece reforma Guvernului este blocată la controlul de constituționalitate. În rest, firmele și PFA-urile trebuie să gestioneze majorarea salariului minim brut pe țară, să fie atente la unele obligații noi și nu numai. Iată ce trebuie reținut: Citește articolul
Comercianții, în special cei din retail (hipermarketurile sunt menționate), sunt direct afectați de implementarea SGR, deoarece trebuie să gestioneze colectarea ambalajelor și returnarea garanției, ceea ce influențează procesul de vânzare și relația cu clienții. De asemenea, datele despre înmatriculările auto sunt esențiale pentru strategia de vânzări a companiilor din industria auto și conexe.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Noile reguli influențează modul în care produsele cu ambalaje sunt vândute – cu sau fără garanție, în funcție de consumul în locație. Departamentul de vânzări trebuie să înțeleagă aceste modificări pentru a adapta strategiile și interacțiunile cu clienții.
Începând cu data de 30 noiembrie 2023, structurile din domeniul HoReCa au și ele obligații în ceea ce privește Sistemul Garanție-Returnare (SGR). Potrivit legii, cei care comercializează produse în ambalaje de unică folosință din plastic, sticlă sau metal, cu volume între 0,1 litri și 3 litri, trebuie să se înregistreze în SGR și să îndeplinească mai multe obligații legale - iar asta e valabil și pentru HoReCa. Unitățile de acest fel nu percep însă garanția de 50 de bani în toate cazurile, ci doar pentru produsele consumate în afara locației. Cu toate acestea, comercianții din HoReCa nu sunt obligați să organizeze puncte de colectare pentru ambalaje, acestea urmând a fi predate administratorului SGR. Citește articolul
Acest departament analizează piața și concurența. Apariția unui nou jucător pe piața asigurărilor poate influența strategiile de vânzări ale companiei, mai ales dacă produsele sau serviciile lor necesită asigurare (de exemplu, vânzarea de mașini sau locuințe).
O nouă companie va funcționa pe piața asigurărilor din Romania, după ce Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a acordat autorizație de funcționare ca societate de asigurări generale, inclusiv pentru polițe de răspundere civilă auto (RCA), firmei Eazy Asigurări. Decizia Autorității a fost publicată astăzi in Monitorul Oficial. Citește articolul