ACCES GRATUIT
Pentru ce probleme sau chestiuni administrative poți depune cereri online la ANPC
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) și-a schimbat portalul online pentru depunerea de cereri, astfel încât acum este posibil să depui cereri digitale pentru mai multe acțiuni.
Articolul continuă mai jos
Așa cum scriam recent, ANPC are o nouă interfață pentru portalul său online, modernizarea platformei sale digitale simplificând procesul de interacțiune a consumatorilor cu această instituție.
Prin intermediul unei autentificări securizate realizate prin intermediul ROeID sau cu ajutorul unei semnături digitale, accesul la platformă este permis atât persoanelor fizice, cât și celor juridice.
Ca urmare, persoanele fizice pot folosi site-ul ANPC pentru a depune o reclamație, pentru a solicita informații de interes public, pentru a informa Autoritatea cu privire la nereguli constatate (care nu privesc direct consumatorul care face sesizarea) ori pentru a depune o plângere împotriva unei companii aeriene.
În ceea ce privește persoanele juridice, acestea pot, pe lângă interacțiunile aflate la îndemâna persoanelor fizice, să solicite eliberarea unui extras de cazier comercial, să rectifice sau să radieze datele înscrise în acesta ori să înregistreze comisioane bancare, acolo unde este cazul.
Un capitol aparte al portalului este dedicat operatorilor economici care efectuează operațiuni cu metale prețioase.
Aceștia pot solicita eliberarea autorizației ori a vizei anuale necesare funcționării, pot cere renunțarea la operațiuni cu bunuri de acest tip, suspendarea sau încetarea activității.
În plus, entitățile care activează în acest domeniu pot depune cereri de modificare a elementelor de identificare și cereri de înregistrare a mărcii de responsabilitate.
Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Juridic & Conformitate,
Vânzări (Commercial - partea de "sales"),
IT & Protecția Datelor (GDPR / Cybersecurity),
Managementul Riscului & Control Intern,
Managementul Calității (QA/QC),
Relații Publice & Afaceri Corporative,
Asigurări & Gestionarea Reclamatiilor
Articolul face referire la următoarele acte normative
ORDONANȚĂ nr 21 / 1992,
LEGE nr 261 / 2007,
LEGE nr 544 / 2001,
LEGE nr 455 / 2001,
LEGE nr 26 / 1990,
LEGE nr 31 / 1990,
LEGE nr 193 / 2000
Citește mai mult despre
anpc,
model reclamatie anpc,
portal ANPC,
reclamatii la anpc,
sesizare anpc,
platforma online,
consumatori,
drepturi consumatori,
comercianti
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (0)