avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 752 soluții astăzi
Forum Activitate amotida

Activitate amotida

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Da, in functie de cota indiviza.

caradis a scris:

Buna ziua. Am cerut primariei un punct de vedere in privinta faptului ca o asociatie a hotarat prin Adunare generala ca reparatiile sa se imparta pe scari, la comun fiind doar terasa subsolul si terasa blocului. Raspunsul primariei a fost unul foarte clar : Nu se poate decide in adunarea generala asa , reparatiile la partile comune fiind suportate de catre toti propietarii(toate scariile ) .Din experienta stiu ca majoritatea blocurilor au decis sa isi suporte cheltuielile impartite pe scari. As dori si alte puncte de vedere . Multumesc

Gresit sau cel putin superficial raspunsul primit. Desi o unica asociatie care cuprinde insa o singura cladire dar cu mai multe scari/tronsoane, anumite costuri (nu orice si nu dupa cum diversi ar interpreta ei ca ar fi sau nu ar fi), in raport de situatie, se pot departaja iar dispozitiile legale si aflate in vigoare (L 196/2018) ajuta in sensul respectiv.
La obiect, in cazul dvs, veti putea proceda dupa cum prevede art.49 (4):
"Hotărârile adunărilor generale se iau în cadrul adunării generale convocată sau reconvocată,
după caz. În statutul propriu al asociației de proprietari pot fi prevăzute și alte condiții de luare a
hotărârilor, dar nu cu mai puțin de jumătate plus unu din voturile celor prezenți la adunarea
generală convocată sau reconvocată. Pentru situațiile care vizează numai proprietarii unui tronson
sau ai unei scări, hotărârile sunt luate prin acordul scris al majorității proprietarilor scării sau
tronsonului respectiv, membri ai asociației de proprietari, pe bază de tabel nominal.
"

civilu a scris:

Vad mai mult sens in aplicarea filtrelor in ordine inversa: AG si apoi 2/3 din total. Daca AG (adica proprietarii care au facut efortul de a se inscrie in asociatie, deci in teorie mai interesati de ce se intampla in bloc) nu e de acord, nu mergi mai departe. Daca e de acord, atunci intrebi si restul proprietarilor daca considera ca cheltuiala respectiva e intr-adevar necesara.



Exact, deoarece, de regula, propunerile si discutiile pt modernizari au loc in cadrul AG unde in cazul unui vot pozitiv se poate dispune realizarea acestora cu respectarea articolului de care se face vorbire, respectiv dupa ce se strang semnaturi in ce priveste acordul a minim 2/3 dintre proprietari.

PS: Insa intr-un caz ipotetic in care se stie deja dorinta multora in ce priveste necesitatea unei anumite investitii intr-o modernizare si cand nevoia de organizare a unei AG este doar pt a se dispune respectiva investitie si a se stabili diverse alte amanunte cu privire la aceasta, atunci da, se pot strange semnaturile dinainte iar AG constituita chiar nu vad cum si de ce ar putea sa nu treaca o asemenea hotarare.
A asociatiei.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Deoarece trebuie constatat in primul rand provenienta scurgerilor, daca acestea sunt de la instalatiile comune sau doar de la instalatia vecinilor, primul pas ar fi sa faceti sesizare catre presedintele asociatiei in care sa descrieti problemele cu care va confruntati, sa cereti verificari si, desigur, sa cereti si un raspuns de la acesta cu privire la ce urmare va da sesizarii dvs si apoi cu privire la eventuala solutionare,,,
In raport de raspuns, daca vi-l va da (el este obligat sa o faca in termen de 10 zile) si daca se vor fi facut verificarea si constatarile, etc, veti putea lua o decizie referitor la ce si daca este de facut ceva mai departe.


Lucian B. Dumitrescu a scris:

Ce acte sunt obligat prin lege sa prezint președintelui asociației de proprietari în momentul în care am cumpărat un apartament? Trebuie sa îi predau o copie după aceste acte sau doar sa declar anumite informații ?
M-ar interesa care e cadrul legal exact pentru astfel de situație și dacă protecția datelor cu caracter personal se aplica.

Cadrul legal este Legea 196/2018 pe care va recomand s-o cititi.
Uzual si normal, se da o copie/ii a/le contractului /elor de V/C sau mai bine zis o copie a unei parti a acestuia/ora din care reies informațiile necesare, conform actelor de proprietate, in vederea calculului cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari pentru respectiva locuinta sau/si pentru spatiile cu alta destinatie decat aceea de locuinta (de ex. boxe, locuri de parcare proprietate privata), sau puteti da o copie de pe care sa fi sters in prealabil date care nu e nevoie sa le cunoasca asociatia (precum de ex. pretul platit, etc, etc, etc). Deasemeni asociatia are nevoie si de numele proprietarului/lor precum si datele de contact al acestuia/ora (telefon, e-mail, adresa de contact).
Art 33 (6) (.... ) noului proprietar îi revine obligația să prezinte președintelui
asociației de proprietari, în termen de 10 zile lucrătoare de la efectuarea transferului dreptului de
proprietate, informațiile necesare, conform actelor de proprietate,(...) și datele de contact ale proprietarului.

In mod normal chestiunea cu aceasta obligatie ar trebui sa o aveti undeva mentionata inclusiv in contractul de V/C, deoarece se presupune ca era responsabilitatea notarului sa o treaca la incheierea actului autentic...
Deasemeni, dupa achizitia apartamentului, veti declara si numarul de persoane ce locuiesc acolo precum si oiridecateori intervine vreo schimbare.
ART. 30 (1) Proprietarii din condominii au obligația să notifice președintelui orice schimbare intervenită
în structura și numărul membrilor familiei prin deces, căsătorii sau nașteri, persoanele luate în
spațiu, precum și locatarii/comodatarii ca urmare a închirierii sau a împrumutării locuinței. (2) Notificarea prevăzută la alin. (1) se face în scris în termen de 10 zile de la schimbarea intervenită, de la luarea în spațiu, respectiv de la semnarea contractului de închiriere/comodat.



Nu este obligatoriu dar presupun ca veti dori sa fiti si membru in asociatia respectiva (pt a participa si avea de ex, drept de vot in AG) astfel:
Art. 17 (7) Înscrierea ulterioară în asociație a proprietarilor care nu au fost prezenți la adunarea
proprietarilor în vederea constituirii asociației de proprietari sau care au dobândit calitatea de
proprietari ulterior adunării de constituire, după caz, se face la cererea scrisă a acestora, prin
semnarea unui act adițional la acordul de asociere. .


Lucian B. Dumitrescu a scris:

eu ii plătesc salariul (o parte din factura lunara către asociație e pentru salariul sau). Sunt obligat sa plătesc aceasta suma?

ART. 58 (1) Președintele asociației de proprietari și membrii comitetului executiv pot fi remunerați pe
baza unui contract de mandat, conform hotărârii adunării generale a proprietarilor, consemnată în
procesul-verbal.


1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Daca lucrurile stau exact precum in prezentarea dvs, presedintele pare ca nu e in regula sau poate ca nu are vreo dovada ca dvs realmente detineti dreptul de proprietate asupra apartamentului respectiv.
Probabil este si rea vointa din partea lui dar, daca v-a cerut sa-i demonstrati ca sunteti proprietar, nu era mai simplu sa-i faceti dovada prin actul de proprietate pe care il detineti?
Posibil, in raport de speta, sa existe si confuzii cu privire la termeni de genul proprietar vs membru, cine stie...

Oricum, pentru buna dvs cunoastere, va dau aici cateva referinte din Legea 196/2018:
Art. 33 (6) (... .... ) noului proprietar îi revine obligația să prezinte președintelui
asociației de proprietari, în termen de 10 zile lucrătoare de la efectuarea transferului dreptului de
proprietate, informațiile necesare, conform actelor de proprietate, în vederea calculului cotelor de
contribuție la cheltuielile asociației de proprietari pentru respectiva locuință sau pentru spațiile cu
altă destinație decât aceea de locuință, și datele de contact ale proprietarului.


Teoretic, chestia de mai sus a fost facuta (din ce spuneti), dar posibil sa nu existe nimic consemnat in actele pe care le are presedintele la dispozitie in arhiva asociatiei, cine stie...
Odata informatiile de mai sus prezentate si consemnate, presedintele este in ilegalitate daca nu respecta prevederile de la:
ART. 28
(1) Proprietarii din condominiu au dreptul să fie informați în legătură cu toate aspectele ce
privesc activitatea asociației, să solicite în scris și să primească copii după orice document al
acesteia. Proprietarii care solicită copii după documentele asociației de proprietari vor suporta
costul de multiplicare a acestora.
Art. 57 e) (Presedintele are obligatia de a) răspunde în scris la sesizările și contestațiile scrise ale proprietarilor din condominiu în termen de maximum 10 zile de la primirea acestora;
(pt eventuale confuzii, ATENTIE: a proprietarilor zice... nu a doar a membrilor asociatiei)

Desi precizati ca ati participat la sedintele anuale ale asociatiei, faptul ca actualul presedinte (din posibila lipsa a unor inregistrari) va cere dovada dreptului de proprietate e posibil sa nici nu gaseasca o inregistrare a dvs ca membru in asociatie... Drept pentru care, va dau mai jos si ce spune legea cu privire la aceasta:
Art. 17 (7) Înscrierea ulterioară în asociație a proprietarilor care nu au fost prezenți la adunarea
proprietarilor în vederea constituirii asociației de proprietari sau care au dobândit calitatea de
proprietari ulterior adunării de constituire, după caz, se face la cererea scrisă a acestora, prin
semnarea unui act adițional la acordul de asociere. Prin grija președintelui asociației de proprietari,
actele adiționale se atașează dosarului de înființare a asociației, se păstrează la sediul asociației și
se prezintă compartimentelor de specialitate din cadrul primăriei, la solicitarea acestora.


1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Legea 196/2018 prevede:

" ART. 31
(1) Cu un preaviz motivat scris de 5 zile emis de comitetul executiv al asociației de proprietari,
proprietarul este obligat să permită accesul președintelui sau al unui membru al comitetului
executiv, administratorului și al unei persoane calificate în realizarea lucrărilor de
construcții/reparații, după caz, în proprietatea sa individuală, atunci când este necesar să se
inspecteze, să se repare ori să se înlocuiască elemente din proprietatea comună, la care se poate
avea acces numai din respectiva proprietate individuală. Fac excepție cazurile de urgență când
termenul pentru preaviz este de 24 de ore
.
(2) În cazul în care proprietarul nu permite accesul în proprietatea sa, în conformitate cu
prevederile alin. (1), acesta răspunde civil și penal, după caz, pentru toate prejudiciile create
proprietarilor afectați, în condițiile legii."

Conform acestei legi, nerespectarea de catre proprietari a prevederilor art. 31 alin. (1) este o contraventie care se poate sanctiona cu amenda de la 500 lei la 3.000 lei.
Constatarea contraventiei se face de catre Politia locala.

Urmati procedura prevazuta la Art. 31, apoi in cazul ca nu se permite accesul, chemati imediat Politia locala.

2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util


AnaBaileFelix a scris:
părinții mei dețin un spațiu de parcare alocat blocului unde locuiesc

Detin (adica au in proprietate) sau cumva e vorba de un contract de inchiriere prin licitatie/atribuire de locuri de parcare ori altfel de drept (abonament, etc) ?
AnaBaileFelix a scris:
Care este legea în aceasta privința? Poate parca orice în timpul zilei și la anumite ore?

Trebuie precizat ca daca nu este deci vorba de proprietate privata, raspunsul este ca nu exista o lege anume si doar primariile sunt cele care administreaza locurile respective, primarii care si emit hotarari si regulamente cu privire la organizarea şi funcţionarea sistemului de administrare a parcarilor publice. Regulamentele pot fi diferite de la primarie la primarie, unele pot stipula clar orele in care pe locul atribuit si pt care exista autorizatie de parcare poti avea folosinta exclusiva si orele in care acesta nu este "rezervat" si la dispozitia ta, altele pot stipula si ca pe locul respectiv (in cazul in care este gasit liber) poate parca oricine un anumit timp scurt (cu implinirea unor conditii precum de exemplu afisarea la loc vizibil a unui nr de telefon pt contact) in cadrul unui anumit interval orar, etc, etc

Drept urmare, atat timp cat nu vorbim de proprietate privata (caci din context eu deduc ca nu), identificati ce regim si sub ce forma exista acel drept apoi verificati regulamentul primariei de care apartineti cu privire la aceasta.
Răspuns la discuția Infiltrație tavan/Asigurare
Probabil singura solutie pentru a finaliza cel mai rapid lucrarile de hidroizolare/sau invelitoare ar fi daca cei de la ultimul etaj (cei afectati puternic) ar pune banii pt respectivele lucrari astfel incat acestea sa se faca urgent.
Insa, chiar si in acest mod, trebuie o decizie la nivelul asociatiei in care sa se consemneze aceste lucruri, ca apoi voi sa puteti recupera acele sume datorate conform cotelor indivize ale tuturor, fie si incet incet, de la toti proprietarii apartamentelor din bloc. Nustiu dar cred ca asta as incerca eu sa fac daca as fi pus in situatia prezentata.

Cat despre asigurare va pot spune doar un lucru pe care l-am aflat pe cand cautam date referitoare la asigurari (pt apartamentul mamei mele ce se afla la ultim etaj) : in cazul infiltratiilor de la terasa blocului societatile de asigurari nu acopera sau nu am gasit eu vreuna care sa o faca .