avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 808 soluții astăzi
Forum Activitate flocanelu

Activitate flocanelu

Discuție Șomaj Tehnic
Un cadru didactic auxiliar, in speta pedagoga si supraveghetoare de noapte la Internat scolar. Activitatea acesteia este anual in intervalul, 01.Nov. pînă in 30 Apr. deci 6 luni de activitate cand functioneaza Internatul scolar. De la 01.Mai si pînă la 31. Oct., Internatul nu functioneaza, deci 5 luni de inactivitate plus 1 luna care este concediul de odihna. In aceste 5 luni de inactivitate, persoana in cauza este pusa de directorul scolii sa faca alte activitati si anume: - zugravitul camerelor de la Internat si a claselor de la Scoala Gimnaziala urcandu-se pe schela improvizata - spalarea geamurilor de la etaj la Internat si Scoala - spalarea pardoselilor - repararea acoperisului - repararea instalatie de apa de la ghiuvete si wc - repararea bancilor si scaunelor si a paturilor de la Internat s.a. activitati pentru care nu este calificată. INTREBARI:
1.- persoana in cauza are obligatia sa execute activitatile de mai sus ?
2.- daca in perioada de 5 luni cand internatul nu functioneaza, directorul are voie sa-i desfaca contractul de munca pentru lipsa obiect de activitate ?
3.- persoana in cauza poate solicita suspendarea contractului de munca cu privire la intreruperea temporara ( 5 luni ) a activitatii la Internat si sa fie platita cu 75% din salariul de baza conf. art 52 lit c si art 53 din Codul Muncii ?
4.- ce inseamna sa fi la dispozitia unitatii ? Sa stai la domiciliu sau sa mergi la servici si sa lucrii activitati pentru care nu esti calificat ?
5.- suspendarea contractului de munca se mai considera vechime in munca ?
6.- ce vina are pedagoga daca internatul nu functioneaza pentru ca , conducerea scolii nu se implica si nu obliga elevii sa stea la internat si o ameninta pe pedagoga ca daca nu obliga ea copii sa stea la internat îi va desfiinta postul si ramane fara serviciu.?
Da, am citit ca la stabilirea contributiei sociale privind indemnizatia de consilier local se aplica disp. art. 76 alin 2 lit a din legea 227/2015, deoarece potrivit art 2 alin 1 coroborat cu art 11 alin 6 din legea 284/2010, consilierul local este incadrat in functie de demnitate publica aleasa. Dar va rog daca se poate sa ma lamuriti la urmatorul aspect. Legea 227/2015 privind Codul Fiscal, la art. 76 alin 2, spune ca ( regulile de impunere proprii veniturilor din salarii se aplica si urmatoarelor tipuri de venituri, considerate asimilate salariilor ) lit a, se refera la ( Indemnizatiile din activitati desfasurate ca urmare a unei functii de demnitate publica, stabilite potrivit legii ). Mergem la Legea 284/2010 care priveste salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Art. 2 alin 1, mentioneaza ca ( Dispozitiile prezentei legi se aplica ) lit. a ( personalului din autoritatile si institutiile publice, respectiv.....autoritati ale administratiei publice locale....). Art. 11 alin 6 , spune ca ( Functiile de demnitate publica alese si numite si cele asimilate functiilor de demnitate publica, au un singur nivel de salarizare, care este corespunzator clasei de salarizare si coeficientului de ierarhizare ) PÎNĂ AICI REZULTA CA UN CONSILIER LOCAL ESTE INCADRAT IN FUNCTIE DE DEMNITATE PUBLICA ????
Tot in legea 284/2010, la art. 47 se stipuleaza ca ( Anexele I - VIII fac parte integranta din prezenta lege ). Mergem la Anexa 1 ( Familia ocupationala de functii bugetare ADMINISTRATIE ), Capitolul IV ( Functii de demnitate publica ) si luam fiecare litera.
Litera A - Functii de demnitate publica alese ( Presedintele RO, presedintele Senatului, camerei Deputatilor, secretari Senat si cam. Deputatilor, senatori, deputati etc ) nu mentioneaza si consilier local
Litera B - Functii de demnitate publica numite ( Prim Ministru, ministrii, cei din CCR, din Consiliul Legislativ, Avocatul Poporului etc ) nu mentioneaza si consilier local
Litera C - Functii de demnitate publica alese din cadrul organelor autoritatii publice locale ( Primari si Viceprimari de municipii, orase si comune ) nu mentioneaza si consilier local
Litera D - Functii asimilate cu functii de demnitate publica ( Conducatorii si adjunctii institutiilor publice din subordinea Guvernului ) nu mentioneaza si consilier local.
Deci nici in prezent nu sunt lamurit daca consilierul local are functie de demnitate publica.Cunoasteti cumva alt articol de lege care mentioneaza concret acest aspect? Daca nu inseamna ca indemnizatia unui consilier local este supusa numai impozitarii de 16% fara celelalte contributii. Adevarat sau nu ? Astept un raspuns.
Va multumesc. Cu stima Nelu Floca.
Vreau sa lamuresc doua aspecte:
1.- sotul este consilier local (pensionar) si face parte din Consiliul de Administratie al Scolii Gimnaziale al comunei X, iar sotia este pedagog la Internatul Scolar de pe langa Scoala Gimnaziala X - exista incompatibilitate sau conflict de interese in cauza de fata ??
2.- sotul este Presedintele Consiliului de Administratie ( Director in functie ) al Scolii Gimnaziale din comuna X, iar sotia este consiliera local si secretara Scolii Gimnaziale, dar ca si consilier local nu face parte din Consiliul de Administratie al Scolii, dar ca secretar se impune sa faca parte din CA al Scolii - exista incompatibilitate sau conflict de interese ( consiliera - secretara - presedinte CA)
Va multumesc. Cu stima, Nelu Floca.
In conformitate cu art. 23 din L.215/2001 si art 4 din l. 393/2004 consilierii locali sunt alesi locali si indeplinesc o functie de autoritate publica. Activitatea de consilier local nu este o functie, ci o calitate, nu este salarizata, ci indemnizata, nu are caracter regulat, organizat si permanent, nu are program de lucru si atributii de serviciu, in afara celor prevazute expres prin lege si nu poate fi asimilata cu o functie electiva. Aceasta activitate, nu se desfasoara in baza unui contract de munca sau civil, ci in baza unui mandat. Consilierului local pentru activitatea prestata, nui se acorda o retributie sau remuneratie care sa aiba caracter salarial, ci i se acorda o indemnizatie in functie de participarea la sedintele consiliului local. Intrucat intre consilierul local si Consiliul local nu exista raporturi de munca, implicit perioada in care o persoana a fost consilier local, nu constituie vechime in munca, iar indemnizatia primita de consilierul local nu are caracter salarial si este supusa doar IMPOZITARII.
INTREBARI: 1.- care este actul normativ in care se stipuleaza ca, consilierul local desfasoara o functie de demnitate publica
2.- care este legea prin care indemnizatia de consilier local este supusa tuturor contributiilor sociale ( sanatate, pensie, somaj, concedii, accidente de munca etc) in afara de impozit ?
3.- daca se calculeaza aceste contributii, cum se raporteaza in D 112 ?
4.- Conf. instructiunilor de creare a declaratiei D112, consilierii se incadreaza la asigurat C tip 19 conform Nomenclatorului 6, aici explicatiile sunt clare, fara interpretari si nu se admite contributia de somaj si CAS. Ca sa se valideze trebuie raportat Consilierii in D112 la Asigurat A tip 3 conform Nomenclatorului 5, care este neconform cu instructiunile de creare declaratie. Deci cum interpretam si ce ignoram pentru a nu genera erori la D112 ?? Faptul ca in programul de salarizare consilierii apar cu o zi, doua de lucru nu este OK si am inteles ca la validare apar Atentionari. Deci in afara de impozitul pe venit se mai poate retine si celelalte contributii din indemnizatia de consilier ??
Va multumesc si daca se poate astept raspuns cu interpretare a legilor in acest sens. Cu stima, Nelu Floca
Aș dori daca se poate o lamurire mai exacta privind legislatia si calculul indemnizatiei de consilier local. Am inteles ca indemnizatia pentru o sedinta a consilierului este de 5 % din salariul primarului avut in 2013. Numarul maxim de sedinte pentru care consilierul poate fi platit este de 3 sedinte pe luna respectiv 1 sedinta ordinara plus 1-2 sedinte de comisii de specialitate. EXEMPLU : -.salariul primarului in 2013 a fost de 2633 lei, iar 5% din 2633 = 132 lei/sedinta.
.- in data de 25.08.2016 am avut o sedinta de comisie de specialitate unde in aceasta sedinta de lucru am verificat si avizat 4 proiecte de hotarare initiate de primar. In data de 31.08.2016 am avut sedinta ordinara unde ne-am adunat toti consilierii de la cele trei comisii si am aprobat prin HCL fiecare proiect initiat de primar. INTREBARE:
-. pentru sedinta de comisie de specialitate si pentru sedinta ordinara pot sa primesc indemnizatia de 264 lei ( 132lei/sedinta X 2 sedinte ) ?
Va multumesc. Astept daca se poate sa-mi comunicati si actele normative.
Cu stima, Nelu Floca

Regulamentul de organizare si functionare a unui Consiliu local comunal este valabil daca se xeroxeaza in intregime OG 35/2002 cu Regulamentul -cadru de organizare si functionare a Consiliilor locale fara a se respecta art 2 din OG 35 prin aceea ca, Consiliile locale vor adopta regulamente proprii de organizare si functionare adoptate specificului unitatii administrativ teritoriale ?
Cine intocmeste acest Regulament ?
Viceprimarul unei comune, poate sa fie reprezentant al Consiliului local in Adunarea Generala a S.C.( o Societate de Salubritate din alta localitate) S.R.L. ? sau functia de viceprimar este incompatibila cu functia de reprezentant al UAT in Adunarile Generale ale SC de interes local sau de interes national, conform art. 87 alin 1 lit f, din legea 161/2003.
Răspuns la discuția Restituire Cautiune
Nu eram intru totul sigur. Va multumesc.
Va multumesc pentru lamurirea data.
Răspuns la discuția SRL-uri
Am inteles. Va multumesc pentru indicatii.