avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 558 soluții astăzi
Forum Activitate begonia

Activitate begonia

carmenmur a scris:

de somaj se poate beneficia
de cresterea copilului pana la doi ani , beneficiaza numai persoana care a platit contributii la cas.

Conform OUG nr. 148 / 2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului

(1) Persoanele care, în ultimul an anterior datei naşterii copilului ori producerii evenimentelor menţionate, au realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, de până la 3 ani, precum şi de o indemnizaţie lunară reprezentând 75% din media veniturilor realizate în ultimele 12 luni.

(2)În calculul celor 12 luni se includ şi perioadele în care persoanele s-au aflat în una sau mai multe dintre următoarele situaţii:
………………..;
b)au beneficiat de indemnizaţie de şomaj, stabilită conform legii;
…………………..

(2)Cele 12 luni prevăzute la alin. (1) pot fi constituite integral şi din perioadele în care persoanele s-au aflat în una sau mai multe dintre următoarele situaţii:
………………………….
l)se află în perioada de 60 de zile de la absolvirea cursurilor de zi ale învăţământului universitar, organizat potrivit legii, cu examen de licenţă sau de diplomă, în vederea angajării ori, după caz, trecerii în şomaj, potrivit legii.

m)urmează cursurile de zi ale învăţământului preuniversitar şi universitar, organizat potrivit legii, frecventate fără întrerupere. Sunt exceptate de la această obligaţie persoanele care au întrerupt cursurile din motive medicale.

Răspuns la discuția Admitere INM august 2011
Da , cartea lui Udroiu [ link extern ]
Răspuns la discuția litigiu
Puteti sa va recuperati banii prin intermediul instantei sau mai aveti putintica rabdare (cel mult 90 de zile) deoarece, cf OUG 48/2010, administratia locala va prelua spitalele fara datorii acestea urmand sa fie platite de Ministerul Sanatatii............. :D In alta ordine de idei spitalele sunt finantate integral din venituri proprii adica, aidoma dumneavoastra, presteaza servicii pe care le factureaza CJAS-ului in limita numarului de cazuri rezolvate in luna respectiva. Cu alte cuvinte banii de salarii "nu vin" (ca la invatamant de exemplu), iar in cazuri nefericite, la spitalele cu adresabilitate redusa sau in anumite perioade (sarbatori- cand romanu' are alte preocupari decat sa se caute de sanatate) este posibil ca sumele decontate de Casa sa nu acopere nici fondul de salarii (care oricum reprezenta 80-90%). Astfel este foarte posibil sa nu fie rea vointa ci pur si simplu o lipsa de disponibilitati. In acest sens v-as mai putea recomanda sa incercati o esalonare la plata.
O saptamana minunata!
Răspuns la discuția CFP
Conform Codului Muncii durata concediului fără plată se stabileşte prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau prin regulamentul intern al unitatii.
Spre exemplu, la nivel de ramura sanitara "contractul individual de muncă poate fi suspendat prin acordul părţilor, în cazul concediilor fără plată, pentru studii sau pentru interese personale după cum urmează:
a) până la 90 de zile calendaristice pe an pentru situaţii personale sau studiu;
b) până la 12 luni pentru angajare în străinătate;
c) pentru alte situaţii, cu avizul organizaţiilor sindicale."

O saptamana minunata!
Răspuns la discuția certificatul energetic
Desi initial art.23 ( elaborarea si eliberarea certificatelor) din Lg 372 /2005 privind performanta energetica a cladirilor prevedea aplicarea la 3 ani de la data intrarii in vigoare a legii respectiv incepand cu data de 01.01.2010 acesta a fost modificat prin OUG114/2009 care amana (cel putin pana in prezent :) )aplicarea pana la data de 1 ianuarie 2011."

O saptamana minunata!
Efectele concediului fara plata sunt cele prevazute la art. 49 alin. (2) Codul Muncii: suspendarea prestarii muncii de catre salariat si a platii drepturilor de natura salariala de catre angajator. Astfel in aceasta perioada angajatul si angajatorul nu mai platesc contributiile la bugetul de stat, bugetele asigurarilor sociale si fondurile speciale,iar intervalul cat salariatul este în concediu fără plată pentru interese personale, nu este considerată vechime în muncă. Nu sunt inspector res. umane dar stiu ca , spre exemplu in declaratia la sanatate obligatiile pentru zilele petrecute in concediul fara plata sunt raportate ca 0 (zero).
O zi minunata!
La multi ani doamnelor si....domnilor!
Conform art.2 din OUG71 ordonatorii principali de credite ar trebui sa stabileasca,prin ordin, procedura de efectuare a platilor . Aveti cunostinta de un astfel de ordin emis de Ministrul sanatatii?
Răspuns la discuția sef birou
ORDONANTA DE URGENTA nr. 229 din 30 decembrie 2008 privind masuri pentru reducerea unor cheltuieli la nivelul administratiei publice

(la data 14-mai-2009 actul a fost aprobat de Legea 144/2009 )
Având în vedere necesitatea luarii unor masuri de diminuare a cheltuielilor din administratia publica, motivate de actuala criza economico-financiara,
luând în considerare oportunitatea restructurarii cheltuielilor publice în vederea minimizarii costurilor,
întrucât, în lipsa unor reglementari imediate, exista riscul cresterii cheltuielilor bugetare, cu implicatii asupra deficitului bugetar,
tinând cont ca aceste elemente vizeaza interesul public si constituie situatii extraordinare si de urgenta, a caror reglementare nu poate fi amânata,
În temeiul prevederilor art. 115 alin. (4) din Constitutia României, republicata,
Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. I
- Articolul 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2006 privind unele masuri pentru întarirea capacitatii administrative a României pentru integrarea în Uniunea Europeana, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 90 din 31 ianuarie 2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 47/2008, se abroga.
Art. II
Alineatele (2) si (3) ale articolului 112 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 365 din 29 mai 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.
Art. III
(1)La aprobarea structurii organizatorice a autoritatilor si institutiilor publice din administratia publica centrala si locala vor fi respectate prevederile art. 112 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora numarul total al functiilor publice de conducere din cadrul fiecarei autoritati sau institutii publice, cu exceptia functiilor publice de secretar al unitatii administrativ-teritoriale si de sef al oficiului prefectural, este de maximum 12% din numarul total al functiilor publice, precum si prevederile art. XVI din Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei în exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si în mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv:
a)pentru constituirea unui birou este necesar un numar de minimum 5 posturi de executie;
b)pentru constituirea unui serviciu este necesar un numar de minimum 7 posturi de executie;
c)pentru constituirea unei directii este necesar un numar de minimum 15 posturi de executie;
d)pentru constituirea unei directii generale este necesar un numar de minimum 25 de posturi de executie.
(2)Autoritatile si institutiile publice din administratia publica centrala si locala au obligatia de a face modificarile corespunzatoare în structura organizatorica si în statele de functii, de a stabili numarul maxim de functii publice de conducere si de executie, cu avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, în termen de 45 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Publicat în Monitorul Oficial cu numarul 3 din data de 5 ianuarie 2009



O zi buna!
Noi am incetat contractul asistentelor iar primaria a incheiat contracte noi. Asa este si normal pentru ca nu prea vad cum ar putea primaria sa faca act aditional la un contract la care nu este parte................
Răspuns la discuția medic
Legea 330/2009 prevede ca sporul se stabileste in functie de categoria de risc : "pentru personalul care îşi desfăşoară activitatea cu surse de radiaţii sau generator de radiaţii, un spor pentru condiţii periculoase de până la 30% din salariul de bază, diferenţiat pe categorii de risc radiologie, astfel: 10% la categoria I, 15% la categoria a II-a, 20% la categoria a III-a şi 30% la categoria a IV-a;"
Aceleasi procente le prevedea si legislatia anterioara(oug115) asa ca ori au gresit anterior incadrarea in categoria de risc si vor sa remedieze ori acum ,la calcularea noului salar, s-a strecurat o greseala. Ramane sa vedeti la personal care din variantele de mai sus este cea veridica.