avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 114 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale casa de marcat pentru PFA
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

casa de marcat pentru PFA

STITI CUMVA DACA O PERSOANA FIZICA AUTORIZATA TREBUIE SA AIBA CASA DE MARCAT ? DACA DA MI-AR FI DE FOLOS SI UN TEMEI LEGAL. VA MULTUMESC MULT DE TOT.
Cel mai recent răspuns: ismi3ismi , utilizator 18:32, 6 August 2010
Da. Aveti obligatia de a detine casa de marcat.
Multumesc pentru raspunsuri.
Inteleg ca am nevoie de casa de marcat si trebuie sa emit bonuri fiscale si sa-l predau clientilor. Se mai precizeaza ca (si aici citez din lege) "La solicitarea clienţilor, utilizatorii vor elibera acestora şi factură fiscală".
La acest tip de PF nu se tine contabililitate si intrebarea este - in acest caz ce se face cu facturile emise catre clienti ?

contabilitatea pentru PFA se tine in partida simpla. In acest caz din cate stiu se tine un borderou cu incasarile si platile pe care le faceti in fiecare luna. Facturile emise pe care o sa scrieti jos...achitat cu BF nr. .....din data de..... le veti trece in acest borderou....de fapt incasarea se face cu bon....nici nu cred ca se trece factura. Un consultant fiscal ce ne spune?:D
s) vânzările de bunuri şi prestările de servicii care nu se încasează integral în momentul livrării bunului sau prestării serviciului.

daca sunt distribuitor de dispozitive medicale care sunt decontate de casa de asigurari? la unele produse, pretul nostru este mai mare decat pretul de referinta care se deconteaza de cnas, diferenta platind-o pacientul. in cazul asta imi trebuie casa de marcat? ma incadrez la punctul litera s) art.2?

sunt srl, nu pfa.
Ultima modificare: Marți, 26 August 2008
ContSters61319, utilizator
aba812001 a scris:

contabilitatea pentru PFA se tine in partida simpla. In acest caz din cate stiu se tine un borderou cu incasarile si platile pe care le faceti in fiecare luna. Facturile emise pe care o sa scrieti jos...achitat cu BF nr. .....din data de..... le veti trece in acest borderou....de fapt incasarea se face cu bon....nici nu cred ca se trece factura. Un consultant fiscal ce ne spune?:D


La PFA se tine contabilitatea in partida simpla daca se opteaza la impunerea in sistem real. PFA impozitate pe baza normelor de venit nu conduc evidenta contabila.

Referitor la facturi, in situatia unui coafor nu se emit facturi fiscale. Sunt sufuciete bonurile de la casa de marcat, eliberate clientilor.
Ultima modificare: Marți, 26 August 2008
ContSters42967, utilizator

Alte discuții în legătură

Chitanta sau bon fiscal ? theya_05 theya_05 un PFA care are ca obiect de activitate amenajari interioare trebuie sa emita bon fiscal persoanelor fizice carora le presteaza servicii sau poate emite ... (vezi toată discuția)
Obligativitate bon fiscal g_adry g_adry Este obligatoriu ca o firma ce comercializeaza si instaleaza sisteme de energie regenerabila (sisteme solare apa calda si electricitate) este obligata sa ofere ... (vezi toată discuția)
Este suficienta chitanta sau se impune factura? eLaura eLaura Buna ziua! Pentru o firma care apeleaza la serviciile unui traducator autorizat este suficienta chitanta emisa de acesta din urma sau are nevoie de factura? ... (vezi toată discuția)