avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1743 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... concediu maternitate
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

concediu maternitate

Sunt profesor suplinitor, in data de 31 aug 2012 mi se incheie contractul de munca, iar in jurul datei de 12 octombrie 2012 se presupune ca voi naste, as vrea sa stiu daca voi beneficia de concediul de maternitate de 2 ani cu toate ca nu voi mai avea un loc de munca din data de 31.august 2012. Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 17:44, 4 Martie 2012
De ce sa nu mai vina ? ... scrie cumva intr-un text de lege ce fel de zi este ultima zi a unui salariat ? ...

Se pot aduce si alte argumente legale care sa sustina ca acel c.i.m. inceteaza la data de 31.08.2012 ... nu numai prevederile art.56 alin.1 lit.i C.mun.
1. Sunt de acord cu ce spune Codul muncii:

Art. 56
(1) Contractul individual de munca existent inceteaza de drept:
...
i) la data expirarii termenului contractului individual de munca incheiat pe durata determinata;
...

2. - Dar nu sunt de acord cu ce spune@freeelis ca data expirarii termenului pentru care a fost incheiat CIM este ultima zi de lucru din CIM.
- Asta este interpretarea personala a lui.
- Eu procedez asa cum a spus @saamy si mi se pare mai corect.
- Data expirarii termenului CIM nu poate fi aceeasi cu data incetarii CIM.

3. - Orice incetare a unui CIM se face incepand cu ziua urmatoare ultimei zile de lucru a salariatului respectiv.
- Asa fac de 40 de ani si asa este corect pentru salariat.

4. Nu am gasit un text de lege, asa acum spune @freeelis, care sa precizeze ca incetarea CIM se face cu ultima zi de munca a unui salariat.
Nu cred ca am ca am scris asa ceva eu ... ca data expirarii termenului pentru care a fost incheiat CIM este ultima zi de lucru din CIM.