avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1743 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... concediu maternitate
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

concediu maternitate

Sunt profesor suplinitor, in data de 31 aug 2012 mi se incheie contractul de munca, iar in jurul datei de 12 octombrie 2012 se presupune ca voi naste, as vrea sa stiu daca voi beneficia de concediul de maternitate de 2 ani cu toate ca nu voi mai avea un loc de munca din data de 31.august 2012. Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 17:44, 4 Martie 2012
Utilizatoarea care a deschis discutia este profesor suplinitor. In cazul acesta contractul sau de munca determinat a fost incheiat pe o perioada de 12 luni,incepand din 1 septembrie (prima zi)31 august inclusiv (ultima zi de activitate).Decizia de incetare a cim se face cu data de 1 septembrie. De altfel daca este vorba de invatamant,angajatul a fost platit in august 2011 pt. 22 de zile lucratoare ,daca avea contractul incetat incepand cu 31 august plata nu se mai putea efectua pt.ziua de31,raporturile de munca fiind incheiate...
Ultima modificare: Sâmbătă, 3 Martie 2012
ContSters136493, utilizator
Care este baza legala a acestui rationament, avand in vedere prevederile art.56 alin.1 lit.i C.mun.?
Data de incetare a unui raport de munca este data incepand cu care salariatul nu mai desfasoara activitate in baza unui contract de munca. Ultima zi de lucru este cea trecuta in contractul de munca,respectiv 31 august 2011 in cazul nostru. Daca CIM este incheiat pe perioada 01.09.2010 - 31.08.2011 atunci data de sfarsit sau incetare CIM este 01.09.2011.
Se respecta prevederea art.56,al.(1)lit.i.cim ul a fost incheiat pana pe 31 august inclusiv,din 1 septembrie acesta inceteaza,odata cu expirarea termenului pt. care a fost incheiat.