avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 485 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Să schimbăm împreună legea Propunere adresata consultantilor fiscali si ...
Discuție deschisă în Să schimbăm împreună legea

Propunere adresata consultantilor fiscali si expertilor contabili

Avand in vedere ca pana luni proiectul OUG privind unele reglementari fiscale este supus dezbaterii publice, va propun sa sesizam organismele profesionale din care facem parte in legatura cu aberatiile pe care le contine acest proiect. Poate vom reusi sa schimbam ceva. Cel putin guvernantii nu vor putea spune ca opinia publica nu a reactionat.

P.S.: nu uitati ca suntem afectati atat direct (prin firmele noastre) cat si indirect (prin clientii nostri).

Pentru CCF, propunerile se adreseaza Grupului de lucru pentru legislaţie şi proceduri fiscale.
Cel mai recent răspuns: Ana Muntianu , Consultant fiscal 09:33, 15 Aprilie 2009
maccount a scris:

Stimati colegi, sa imi spuna cineva ce vor sa spuna ca eu de doua zile incerc sa inteleg....dar ma deruteaza mereu expresia " cu deducerea amortizarii fiscale"... si iar ma intreb ce au vrut oare ????


4. La articolul 22, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alin.(51) cu urmatorul cuprins:
“(51) Prin exceptie de la prevederile alin.(5), rezervele din reevaluarea mijloacelor fixe, inclusiv a terenurilor, care sunt deduse la calculul profitului impozabil prin intermediul amortizarii fiscale sau al cheltuielilor privind activele cedate si/sau casate se impoziteaza concomitent cu deducerea amortizarii fiscale, respectiv la momentul scaderii din gestiune a acestor mijloace fixe, dupa caz.”???????



Cred ca se refera la inregistrarea amortizarii fiscale.

Adica ai un mijloc fix cu o anumita amortizare (sa zicem x).
Ii faci reevaluarea si modifici amortizarea (noua amortizare sa zicem ca este y).
Inregistrezi noua amortizare y.
Diferenta x-y, provine din reevaluare si o impozitezi.

Cam asa cred eu...
6.500 lei= 1.300.000 lei X 0,5%...asta inseamna ca societatile sunt condamnate sa realizeze venituri de 1.300.000 lei pentru a deveni rentabile in legatura cu impozitul reglementat, altfel...sub acet prag marginal, orice venit realizat va fi impozitat cu o cota mai mare decat 0,5% (tinand cont de cota forfetara)
in alta ordine de idei 6.500 lei= 40.625 lei X16%...adica acesta este profitul impozabil care impozitat cu actuala cota ar face ca 6.500 lei sa nu devina o povara suplimentara. La o marja de profit de 15% veniturile pe care o societate trebuie sa le realizeze pentru a realiza acest profit impozabil este de 270.833 lei, deci o alta condamnare.

Aceasta cota forfetara este de fapt o taxa pe societati ci nu un impozit- adica cine vrea sa aiba societate in Romania trebuie sa stie ca plateste o taxa de 6.500 lei anual. De ce?

Pentru ca actualul guvern este analfabet, nu are nici doua clase primare in ceea ce priveste rolul sau in economie si mai ales nu stie sa simuleze eventuale masuri si interventii la care apeleaza pentru a echilibra executia bugetara.
Calculul a fost facut intr-o simplitate incredibila:- s-a luat numarul de firme existente care nu platesc impozit pe profit, s-a aplicat o reducere de pesimism (in sensul ca 50% dintre ele oricum nu vor plati nimic niciodata) si pe numarul ramas a repartizat o cota din deficitul de incasari la buget...si gata...au bocait bugetul.

Ce putem face? Nimic. Ne supunem doctrinei socialiste conform careia luam de la cei care produc ca sa acoperim gaurile create de cei ineficienti. Avem un guvern socialist asta este, institutiile publice consuma si risipesc, privatul trebuie sa suporte.

Credeti ca daca cineva va arata pe baza de argumente ca cota forfetara s-a dovedit ineficienta in statele care au aplicat la ea, ca in statele respective cota unica a eliminat in schimb alte taxe, ca in vremuri de criza economica se diminueaza cheltuielile bugetare pe o proiectie de venituri realist prognozate, ca in nici un caz nu se creste presiunea fiscala pe cei care produc, ci din contra presiunea fiscala creste in stadiile de crestere economica nu in cele de regres, ca in vremuri de criza constrangerile fiscale duc la evaziune si economie subterana, ca doar facilitatile fiscale creaza premisa unor colectari suplimentare la buget...Credeti ca este cineva de la guvern capabil sa inteleaga asa ceva? Eu nu cred. Eu cred ca actualul guvern sufera de studiu, de cultura economica si fiscala, de programe si de specialisti...si ce este mai grav sufera de lipsa constiintei, de lipsa de interes si de nesimtire crasa.

Am deschis acest topic tocmai pentru a ne mobiliza si a lua pozitie. Poate acest demers este sortit esecului, dar POATE NU.

In fond CECCAR-ul, CCF-ul si CAFR-ul au ca scop printre altele si apararea intereselor membrilor lor. Ar fi cazul sa se sesizeze si sa actioneze.
Impreuna cu niste amici am scris tuturor celor care ar putea opri promulgarea acestei ordonante... Bineinteles, raspunsuri nu am primit – cel putin pana in prezent. Nu suntem "in domeniu” – ca sa zic asa - dar intelegem ca asemenea dispozitii distrug, practic, cele mai multe afaceri. Nu au luat in calcul ca sunt organizati in SRL medici, avocati, traducatori, arhivari, contabili etc... sau oameni care fac numai comert cu amanuntul, stradal... – cazuri in care venitul / profitul nu sunt atat de mari incat respectivele persoane sa aiba de unde plati atatia bani... Sa ii ia de la banca?! Multi nu vor mai avea parte de dividende... adica, daca nu sunt si salariati la propria firma nu vor mai avea... din ce sa traiasca... pt ca banii firmei sunt, totusi, banii firmei...
Mi s-a parut ingrijorator si faptul ca un reprezentant al "patronatelor” afirma – categoric – ca masura e acceptata de unii patroni, motivand... "cine nu are profit nu are ce cauta intre noi; ne incurca”. Aceasta mentalitate ar fi de natura sa ma dezamageasca... pt ca individul nu a luat in calcul toate situatiile probabile, s-a gandit, practic, la eliminarea concurentei (chiar irelevanta) prin aceste dispozitii plasate ca nuca in perete...
Un alt aspect oarecum ingrijorator este "impactul” in randul celor care sunt salariati... Acestia considera ca... e o masura binevenita deoarece patronii nu si-ar declara toate veniturile! Acesti salaraiati nu inteleg ca pot fi, indirect, afectati de asemenea masuri – si nu le explica nimeni "competent”...
Poate nu am cautat suficient, dar nu am gasit opozitii din partea celor care ar putea "stopa” aceste modificari...
Tot poate, dupa ordonanta vor urma ceva "norme metodologice”...
Am inteles ca s-a stabilit ca firmele sa plateasca un cuantum de 500 de euro pentru a cifra de afaceri de pana la 15.000 de euro. Cei care au o cifra de afaceri cuprinsa intre 15.000 si 30.000 de euro ar putea plati 1.000 de euro anual, iar pentru o cifra de afaceri intre 30.000 si 100.000 euro, impozitul ar putea fi 1.500 de euro. Pentru o cifra de afaceri cuprinsa intre 1 milion si 30 de milioane de euro, impozitul ar putea fi de 10.000 de euro la stat, iar pentru 30 milioane euro, plata s-ar ridica la 15.000 euro.

Alte discuții în legătură

Modificare norme cod fiscal - proiect Ana Muntianu Ana Muntianu PROIECT H.G. REFERITOR O.U.G. 34/2009 VARIANTÃ DE LUCRU GUVERNUL ROMÂNIEI HOTÃRÂRE pentru modificarea şi completarea normelor ... (vezi toată discuția)
Si tot nu inteleg care sunt ch.deduct.si care nu MOCANU DOINA MOCANU DOINA Am citit si recitit OUG 34/ 2009 si tot am dubii in privinta cheltuielilor deductibile. Va rog din suflet sa ma \"luminati\" pentru ca a trecut deja ... (vezi toată discuția)
Inregistrari contabile-bonuri motorina si taxi Fl0r3ntina Fl0r3ntina cum inregistrez bonurile de motorina si bonurile de taxi in contabilitate? (vezi toată discuția)