avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 254 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Să schimbăm împreună legea Propunere adresata consultantilor fiscali si ...
Discuție deschisă în Să schimbăm împreună legea

Propunere adresata consultantilor fiscali si expertilor contabili

Avand in vedere ca pana luni proiectul OUG privind unele reglementari fiscale este supus dezbaterii publice, va propun sa sesizam organismele profesionale din care facem parte in legatura cu aberatiile pe care le contine acest proiect. Poate vom reusi sa schimbam ceva. Cel putin guvernantii nu vor putea spune ca opinia publica nu a reactionat.

P.S.: nu uitati ca suntem afectati atat direct (prin firmele noastre) cat si indirect (prin clientii nostri).

Pentru CCF, propunerile se adreseaza Grupului de lucru pentru legislaţie şi proceduri fiscale.
Cel mai recent răspuns: Ana Muntianu , Consultant fiscal 09:33, 15 Aprilie 2009

CAPITOLUL V
Măsuri în domeniul politicii fiscale

Art. 32. – Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, public ată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembr ie 2003, cu modificările şi
completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 18 va avea următorul cuprins:
„Impozit minim
Art. 18. - (1) Contribuabilii care desfăşoară activităţi de natura barurilor
de noapte, cluburilor de noapte, discotecilor, cazinourilor sau pariurilor sportive,
inclusiv persoanele juridice care realizează aceste venituri în baza unui
contract de asociere, şi la care impozitul pe profit datorat pentru activităţile
prevăzute în acest articol este mai mic decât 5% din veniturile respective sunt
obligaţi la plata unui impozit de 5% aplicat acestor venituri înregistrate.
(2) Contribuabilii, cu excepţia celor prevăzuţi la alin.(1) al prezentului
articol, art.13 lit.c)-e), art. 15 şi la art.38, la care impozitul pe profit este mai mic
10
decât suma impozitului minim pentru tranşa de venituri totale corespunzătoare,
prevăzute la alin.(3), sunt obligaţi la plata impozitului la nivelul acestei sume.
(3) Pentru aplicarea prevederilor alin.(2), sumele corespunzatoare
impozitului minim, stabilite în funcţie de veniturile totale înregistrate la data de
31 decembrie a anului precedent, sunt următoarele:
Venituri totale anuale (lei) Impozit minim anual
(lei)
0 - 52.000 2.200
52.001 - 215.000 4.300
215.001 - 430.000 6.500
430.001 - 4.300.000 8.600
4.300.001 - 21.500.000 11.000
21.500.001 – 129.000.000 22.000
Peste 129.000.001 43.000
(4) Pentru încadrarea în tranşa de venituri totale prevăzută la alin.(3), se
iau în calcul veniturile totale, obţinute din orice sursă, înregistrate la data de 31
decembrie a anului precedent, din care se scad:
a) veniturile din variaţia stocurilor;
b) veniturile din producţia de imobilizări corporale şi necorporale;
c) veniturile din exploatare, reprezentând cota -parte a subvenţiilor
guvernamentale şi a altor resurse pentru finanţarea investiţiilor;
d) veniturile din reducerea sau anularea provizioanelor pentru care nu s -a
acordat deducere, conform reglementărilor legale;
e) veniturile rezultate din anularea datoriilor şi a majorărilor datorate
bugetului statului, care nu au fost cheltuieli deductibile la calculul profitului
impozabil, conform reglementărilor legale;
f) veniturile realizate din despăgubiri de la societăţile de asigurare;
g) veniturile prevăzute la art. 20 lit. d).”
2. La articolul 21, litera n) a alineatului (3) va avea următorul cuprins:
½n) cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii, exclusiv cele privind
combustibilul, aferente autoturismelor folosite de persoanele cu funcţii de
conducere şi de administrare ale persoanei juridice, deductibile limitat la cel
mult un singur autoturism aferent fiecărei persoane cu astfel de atrib uţii.½
3. La articolul 21, dupa litera ş) a alineatului (4) se introduce o nou ă literă,
lit. t), cu următorul cuprins:
„t) în perioada 1.05.2009 – 31.12.2010, cheltuielile privind combustibilul
pentru vehiculele rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru
transportul rutier de persoane, cu o greutate maximă autorizată care să nu
depăşească 3.500 kilograme şi care să nu aibă mai mult de 9 scaune de
11
pasageri, incluzând şi scaunul şoferului , aflate în proprietatea sau în folosinţa
contribuabilului, cu excepţia situaţiei în care vehiculele se înscriu în oricare din
următoarele categorii:
1. vehiculele utilizate exclusiv pentru: intervenţie, reparaţii, pază şi
protecţie, curierat, transport de personal la şi de la locul de desfăşurare a
activităţii, precum şi vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care
de reportaj, vehiculele utilizate de agenţi de vânzări şi de agenţi de recrutare a
forţei de muncă. ½
2. vehiculele sunt utilizate pentru transportul de persoane cu plată,
inclusiv pentru activitatea de taxi;
3. vehiculele sunt utilizate pentru închirierea către alte persoane, inclusiv
pentru desfăşurarea activităţii de instruire în cadrul şcolilor de şoferi;
4. La articolul 22, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alin.(5 1)
cu următorul cuprins:
“(51) Prin excepţie de la prevederile alin.(5), rezervele din reevaluarea
mijloacelor fixe, inclusiv a terenurilor, efectuată după data de 1 ianuarie 2004,
care sunt deduse la calculul profitului impozabil prin intermediul amortizării
fiscale sau al cheltuielilor privind activele cedate şi/sau casate se impozitează
concomitent cu deducerea amort izării fiscale, respectiv la momentul scăderii
din gestiune a acestor mijloace fixe, după caz.”
5. La articolul 34, alineatele (7) şi (8) vor avea următorul cuprins:
“(7) Prin excepţie de la prevederile alin.(6), contribuabilii prevăzuţi la
alin.(1) nou-înfiinţaţi efectuează plăţi anticipate în contul impozitului pe profit la
nivelul impozitului minim anual aferent primei tranşe de venituri totale,
prevăzută la art. 18 alin.(3), recalculat în mod corespunzator pentru perioada
impozabilă respectivă.
(8) În cazul contribuabililor care în anul precedent au beneficiat de scutiri
de la plata impozitului pe profit, conform legii, iar în anul pentru care se
calculează şi se efectuează plăţile anticipate nu mai beneficiază de facilităţile
fiscale respective, impozitul pe profit pentru anul precedent, pe baza căruia se
determină plăţile anticipate, este impozitul pe profit determinat conform
declaraţiei privind impozitul pe profit pentru anul precedent, luându -se în calcul
şi impozitul pe profit scutit.”
6. La articolul 34, după alineatul (14) se introduc patru noi alineate, alin.
(15) – (18), cu următorul cuprins:
“(15) Pentru anul 2009, contribuabilii prev ăzuţi la alin.(1) lit.b) aplică
următoarele reguli:
a) pentru trimestrul al II-lea, se compară impozitul pe profit datorat la
sfârşitul trimestrului cu impozitul minim anual, prevăzut la art. 18 alin.( 3),
recalculat în mod corespunzător pentru perioada 1 mai – 30 iunie 2009, prin
împărţirea impozitului minim anual la 12 luni şi înmulţirea cu numărul de luni
aferent perioadei respective;
12
b) pentru trimestrele al III -lea şi al IV-lea se compară impozitul pe profit
datorat la sfârşitul fiecărui trimestru cu impozitul minim anual, prevăzut la art.
18 alin.(3), recalculat în mod corespunzător pentru trimestrul respec tiv prin
împărţirea impozitului minim anual la 12 luni şi înmulţirea cu numărul de luni
aferent trimestrului respectiv.
(16) Pentru anul 2009, contribuabilii prevăzuţi la alin.(1) lit.a) efectuează
în continuare plăţile anticipate în contul impozitului p e profit stabilite conform
prezentului articol.
(17) În situaţia în care contribuabilii prevăzuţi la alin.(1) lit.a) au înregistrat
în anul 2008 pierdere fiscală, aceştia efectuează plăţi anticipate în contul
impozitului pe profit în sumă de o pătrime din impozitul minim anual, prevăzut
la art. 18 alin.(3).
(18) Pentru anul 2009, contribuabilii prevăz uţi la alin.(1) lit.a) şi alin.(5),
pentru definitivarea impozitului pe profit anual, aplică prevederile art.18 alin.(2)
prin compararea impozitului pe profi t datorat la sfârşitul anului fiscal cu
impozitul minim anual, prevăzut la art. 18 alin.(3). ”
7. La articolul 48, după litera l) a alineatului (7), se introduce o nouă literă,
lit. l1), cu următorul cuprins:
½ l1) în perioada 1.05.2009 – 31.12.2010, cheltuielile privind combustibilul,
pentru vehiculele rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru
transportul rutier de persoane, cu o greutate maximă autorizată care să nu
depăşească 3500 kg şi care să nu aibă mai mult de 9 scaune de pasageri,
incluzând şi scaunul soferului, cu excepţia situaţiei în care vehiculele se înscriu
în oricare din următoarele categorii:
1.vehiculele utilizate exclusiv pentru: intervenţie, reparaţii, pază şi
protecţie, curierat, transport de personal la şi de la locul de de sfăşurare a
activităţii, precum şi vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care
de reportaj, vehiculele utilizate de agenţi de vânzări şi de agenţi de recrutare a
forţei de muncă;
2.vehiculele sunt utilizate pentru transportul de persoan e cu plată,
inclusiv pentru activitatea de taxi;
3.vehiculele sunt utilizate pentru închirierea către alte persoane, inclusiv
pentru desfăşurarea activităţii de instruire în cadrul şcolilor de şoferi.½
8. Articolul 107 va avea următorul cuprins:
½Cota de impozitare
Art. 107. – (1) Cota de impozitare pe veniturile microîntreprinderilor este:
2% în anul 2007; 2,5% în anul 2008; 3% în anul 2009.
(2) În situaţia în care impozitul datorat de microîntreprinderi este mai mic
decât impozitul minim anual, prevăzut la art. 18 alin.(3), acestea sunt obligate
la plata impozitului la nivelul acestei sume.
(3) În aplicarea alin.(2), pentru anul 2009, se au în vedere următoarele
reguli:
13
a) pentru trimestrul al II -lea, se compară impozitul pe veniturile
microîntreprinderilor datorat la sfârşitul trimestrului cu impozitul minim anual,
prevăzut la art. 18 alin.(3), recalculat în mod corespunzător pentru perioada 1
mai – 30 iunie 2009, prin împărţirea impozitului minim anual la 12 luni şi
înmulţirea cu numărul de luni aferent perioadei respective;
b) pentru trimestrele al III -lea şi al IV-lea se compară impozitul pe
veniturile microîntreprinderilor datorat la sfârşitul fiecărui trimestru cu impozitul
minim anual, prevăzut la art. 18 alin.(3), recalculat în mod corespunzător pentru
trimestrul respectiv prin împărţirea impozitului minim anual la 12 luni şi
înmulţirea cu numărul de luni aferent trimestrului respectiv.
9.La articolul 141 alineatul (2) lit. g) se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„g) livrările de bunuri care au fost afectate unei activităţi scutite, în temeiul
prezentului articol, dacă taxa aferentă bunurilor respective nu a fost dedusă,
precum şi livrările de bunuri a căror achiziţie a făcut obiectul excluderii dreptului
de deducere, conform art. 145 alin. (5) lit.b) şi art. 1451 “.
10. După articolul 145, se introduce articolul 1451 ”Limitări speciale ale
dreptului de deducere”, cu următorul cuprins:
“(1) În cazul vehiculelor rutiere motorizate, care sunt destinate exclusiv
pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maximă autorizată care să
nu depăşească 3.500 kilograme şi care să nu aibă mai mult de 9 scaune de
pasageri, incluzând şi scaunul şoferului , nu se deduce taxa pe valoarea
adăugată aferentă achiziţiilor acestor vehicule, precum şi ta xa aferentă
achiziţiilor de combustibil destinat utilizării pentru vehiculele care au aceleaşi
caracteristici, aflate în proprietatea sau în folosinţa persoanei impozabile, cu
excepţia vehiculelor care se înscriu în oricare din următoarele categorii:
a)vehiculele utilizate exclusiv pentru: intervenţie, reparaţii, pază şi
protecţie, curierat, transport de personal la şi de la locul de desfăşurare a
activităţii, precum şi vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care
de reportaj, vehiculele utilizate de agenţi de vânzări şi de agenţi de recrutare a
forţei de muncă.
b) vehiculele utilizate pentru transportul cu plată de persoane, inclusiv
pentru activitatea de taxi;
c) vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu plată, inclusiv pen tru
închirierea către alte persoane, instruirea de către şcolile de şoferi,
transmiterea folosinţei în cadrul unui contract de leasing financiar sau
operaţional;
d) vehiculele utilizate în scop comercial, respectiv în vederea revânzării .
(2) Prin achiziţie de vehicule, în sensul alin. (1), se înţelege cumpărarea
unui vehicul din România, importul sau achiziţia intracomunitară a vehiculului.
(3) Prevederile alin.(1) - (2) nu se aplică pentru avansurile care au fost
achitate înainte de data de 1 mai 2009 pentru valoarea totală sau parţială a
14
vehiculelor rutiere motorizate, dacă livrarea acestora intervine după data de 1
mai 2009, inclusiv.
(4) Prevederile prezentului articol se aplică pâna la data de 31.12.2010,
inclusiv.
(5) În cazul vehiculelor exceptat e potrivit alin.(1) se vor aplica regulile
generale de deducere stabilite la art. 145, 146 -1471.”
11. La articolul 1561, după alineatul (6) se introduc două noi alineate,
alineatele (61) şi (62), cu următorul cuprins:
(61) Prin excepţie de la prevederile alin. (2) – (6), pentru persoana
impozabilă care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală şi care
efectuează o achiziţie intracomunitară taxabilă în România, perioada fiscală
devine luna calendaristică începând cu:
a) prima lună a unui trimestru calendaristic, dacă exigibilitatea taxei
aferente achiziţiei intracomunitare intervine în această primă lună a
respectivului trimestru;
b) a treia lună a trimestrului calendaristic, dacă exigibilitatea taxei aferente
achiziţiei intracomunitare intervine în a doua lună a respectivului trimestru.
Primele două luni ale trimestrului respectiv vor constitui o perioadă fiscală
distinctă, pentru care persoana impozabilă va avea obligaţia depunerii unui
decont de taxă conform art. 156 2 alin.(1);
c) prima lună a trimestrului calendaristic următor, dacă exigibilitatea taxei
aferente achiziţiei intracomunitare intervine în a treia lună a unui trimestru
calendaristic.
(62) Persoana impozabilă care potrivit alin. (6 1) este obligată să îşi
schimbe perioada fiscală trebuie să depună o declaraţie de menţiuni la organul
fiscal competent, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la finele lunii în
care intervine exigibilitatea achiziţiei intracomunitare care generează această
obligaţie şi va utiliza ca perioadă fiscală luna calendaristică fără a avea
posibilitatea de a reveni la utilizarea trimestrului calendaristic ca perioadă
fiscală”.
12. La articolul 2441, după alineatul (7) se introduc cinci noi alineate,
alineatele (8) - (12), cu următorul cuprins:
“(8) Operatorii economici care intenţionează să comercializeze în sistem
angro produse energetice prevăzute la art. 175 alin. (3) lit. a) - e), sunt obligaţi
să se înregistreze la autoritatea fiscală teritorială conform procedurii şi cu
îndeplinirea condiţiilor ce vor fi stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală.
(9) Operatorii economici care desfăşoară activitatea de comercializare în
sistem angro de produse energetice prevăzute la art. 175 alin. (3) lit. a) - e)
sunt obligaţi să îndeplinească procedura şi condiţiile stabilite prin ordinul
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, prevăzut la alin. (8),
în termen de 90 de zile de la data publicării ordinului în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
15
(10) Nu intră sub incidenţa alin. (8) şi (9) antrepozitarii autorizaţi şi
operatorii înregistraţi pentru produse energetice.
(11) Desfăşurarea activităţii de comercializare de către operatorii
economici prevăzuţi la alin. (8) care nu îndeplinesc proced ura şi condiţiile
stabilite potrivit alin. (8), constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă
de la 50.000 lei la 100.000 lei şi confiscarea sumelor rezultate din această
vânzare.
(12) Desfăşurarea activităţii de comercializare de către operatorii
economici prevăzuţi la alin. (9) care nu îndeplinesc procedura şi condiţiile
stabilite potrivit alin. (8), după termenul stabilit la alin. (9), constituie
contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 50.000 lei la 100.000 lei,
confiscarea sumelor rezultate din această vânzare şi oprirea activităţii de
comercializare a produselor accizabile pe o perioadă de 1 - 3 luni.”
Art. 33. – După articolul 219 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată în Monitorul Oficial a l României,
Partea I, nr. 513 din 31 iulie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se
introduce un nou articol, art. 2191, cu următorul cuprins:
„Art. 2191 - Contravenţii în cazul declaraţiilor recapitulative
(1) Constituie contravenţie, nedepun erea la termenele prevăzute de lege
a declaraţiilor recapitulative reglementate la titlul VI din Legea nr. 571/2003, cu
modificările şi completările ulterioare, sau depunerea de astfel de declaraţii cu
sume incorecte ori incomplete.
(2) Fapta prevazută la alin. (1) se sancţionează cu amendă de 2% din
suma totală a achiziţiilor/livrărilor intracomunitare de bunuri nedeclarate sau,
după caz din diferenţele nedeclarate rezultate urmare declaraţiilor incorecte ori
incomplete.
(3) Nu se sancţionează contravenţi onal persoanele care corectează
declaraţiile recapitulative până la împlinirea termenului legal de depunere a
acestora.
(4) Nu se sancţionează contravenţional persoanele care, ulterior
termenului legal de depunere, corectează declaraţiile ca urmare a unui fapt
neimputabil persoanei impozabile.
(5) Amenda prevazută la alin. (2) se reduce cu 50% în situaţia în care
persoana impozabilă corectează declaraţia recapitulativă până la termenul
legal de depunere a următoarei declaraţii recapitulative.
(6) Dispoziţiile art. 221 alin. (1) şi (5) se aplică în mod corespunzător.”
Art. 34. – (1) Prevederile art. 2191 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală , republicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 513 din 31 iulie 200 7, cu modificările şi completările ulterioare , se
aplică faptelor constatate după data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de
urgenţă.
(2) În cazul declaraţiilor recapitulative cu termene de depunere anterioare
intrării în vigoare a prezentei ordonan ţe de urgenţă, dispoziţiile art.12 alin.(2)
16
din Ordonanţa Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi
completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător.
(5) Nu se sancţionează contravenţional persoanele care corectează, în
termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de
urgenţă, declaraţiile recapitulative cu termene de depunere anterioare intrării în
vigoare a ordonanţei.
CAPITOLUL VI
Alte dispoziţii
Art. 35. – (1) Limita valorică a garanţiilor de stat pentru anul 2009, în
conformitate cu Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.64/2007 privind datoria
publică, cu modificările şi completările ulterioare, se stabileşte în sumă de 6
miliarde lei.
(2) Pentru garanţiile de stat emise în valută, conversia se efectuează la
cursul de schimb valabil pentru data semnării contractului de împrumut.
(3) Acordarea garanţiilor de stat emise î n conformitate cu alin. (1) se va
realiza pentru finanţarea proiectelor prioritare pentru economia românească ,
derulate de către entităţi publice şi private non-financiare, în condiţiile
respectării legislaţiei privind ajutorul de stat.
Art. 36. – (1) Plata facturilor reprezentând contravaloarea bunur ilor
achiziţionate, serviciilor prestate sau lucrărilor efectuate se realizează de către
instituţiile publice în perioada 24 - 31 a fiecărei luni.
(2) În vederea derulării în condiţii de echilibru a cheltuielilor sectorului
public, instituţiile publice au obligaţia de a-şi programa plăţile efectuate prin
virament sau numerar, potrivit normelor metodologice aprobate prin ordin al
ministrului finanţelor publice.
(3) Instituţiile publice şi operatorii economici cu capi tal majoritar de stat
au obligaţia de a transmite către Ministerul Finanţ elor Publice o programare a
operaţiunilor de vânzare/cumpărare valută potrivit normelor metodologice
aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice .
(4) Prin normele metodologice prevăzute la alin. (2) se pot aproba
categorii de plăţi exceptate de la prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă.
(5) În termen de 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe
de urgenţă, termenele de plată aferente angajamentelor legale încheiate, se
corelează cu termenele de plată prevăzute la alin.(1).
(6) Angajamentele legale încheiate după data intrării în vigoare a
prezentei ordonanţe de urgenţă, se corelează cu termenele de plată prevăzute
la alin.(1).
Art. 37. – Instituţiile publice sunt obligate să furnizeze Ministeru lui
Finanţelor Publice, la termenele, periodicităţile şi în forma solicitată, date şi
17
informaţii financiar-contabile, în conformitate cu instrucţiunile şi normele
metodologice aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice.
Art. 38. – În cazul nerespectării prevederilor art.35 şi art.36, Ministerul
Finanţelor Publice este autorizat să ia următoarele măsuri:
a) blocarea deschiderilor de credite bugetare pentru ordonatorii principali
de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetului
asigurărilor pentru şomaj, bugetului Fondului naţional unic de asigurări de
sănătate şi ai bugetelor locale;
b) blocarea conturilor de disponibilităţi deschise la unităţile Trezoreriei
Statului pe numele instituţiilor publice finanţate inte gral sau parţial din venituri
proprii;c) în situaţia nerespectării termenului de plată sau al nerespectării
graficului de plăţi anunţat, Ministerul Finanţelor Publice îşi rezervă dreptul de a
scoate din decontare sumele neanun ţate, iar responsabilitatea pentru
nedecontarea documentelor de plat ă prezentate unităţilor teritoriale ale
trezoreriei statului revine în totalitate ordonatorilor de credit e.
Art. 39. – Alineatul (1) al articolului 5 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr.37/2008 privind regleme ntarea unor măsuri financiare în
domeniul bugetar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.276
din 8 aprilie 2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu
modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:
“(1) Ordonatorii principali de credite ai autorităţilor şi instituţiilor publice
finanţate integral din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat,
bugetele fondurilor speciale, din venituri proprii şi subvenţii acordate de la
aceste bugete şi integral din venituri proprii, vor depune centralizat la Ministerul
Finanţelor Publice până cel târziu în a zecea zi lucrătoare, inclusiv, a lunii
curente pentru luna anterioară, situaţii privind monitorizarea derulării
programului de investiţii publice.”
Art.40.- Prevederile art.32 pct.12 şi cele ale art.33, intră în vigoare în
termen de 10 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
Art. 41. – Articolul 1 şi alineatele (2) şi (3) ale articolului 2 din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr.223/2008 privind unele măsuri de reducere a unor
cheltuieli bugetare, publicată în Monitorul Oficia l al României, Partea I, nr.899
din 31 decembrie 2008, se abrogă.
Art. 42. – Anexele 1 - 3 fac parte integrantă din prezenta ordon anţă de
urgenţă.

Guvernul a aprobat sambata ordonanta de urgenta cu privire la rectificarea bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar-fiscale ce vizeaza introducerea unui impozit minim incepand cu 1 mai 2009, de 2.200 lei anual (aproximativ 500 de euro).
La prima vedere:

1. Se iau in calcul TOATE veniturile realizate la 31.12.2008
Deci daca nu am avut activitate, dar in 2008 am vandut un mijloc fix pentru a face rost de bani sa imi achit datoriile, acum in 2009 platesc impozit pentru aceasta vanzare.
2. La 31.12.2008, cursul valutar era de 1 euro = 3,9852. Ei iau in calcul un curs de 1 euro = 4.3000 lei, in conditiile in care euro este in scadere (acum este de aprox. 4.1189).
Da, trebuia sa fie ceva, o "soparlita", cum bine ai zis intr-un mesaj anterior.Nu inteleg de ce nu au luat in calcul cifra de afaceri.Si nu inteleg de ce se raporteaza ei la anul ce a trecut, an in care tot s-a mai miscat cate ceva.
Recunosc ca n-am citit cu ffff mare atentie "minunea" , dar nu inteleg ceva : o firma care nu are activitate , nu are nici regim derogatoriu , trebuie sa plateasca acest impozit minim . Platind impozitul , firma va fi creditata din buzunarul asociatului . Si , deodata , va avea activitate , pentru ca va trebui sa se inregistreze in contab cu suma creditata si cu plata impozitului. Deci , nu vom mai avea firme fara activitate ?!? Cum credeti ca devine chestiunea ?

Alte discuții în legătură

Modificare norme cod fiscal - proiect Ana Muntianu Ana Muntianu PROIECT H.G. REFERITOR O.U.G. 34/2009 VARIANTÃ DE LUCRU GUVERNUL ROMÂNIEI HOTÃRÂRE pentru modificarea şi completarea normelor ... (vezi toată discuția)
Si tot nu inteleg care sunt ch.deduct.si care nu MOCANU DOINA MOCANU DOINA Am citit si recitit OUG 34/ 2009 si tot am dubii in privinta cheltuielilor deductibile. Va rog din suflet sa ma \"luminati\" pentru ca a trecut deja ... (vezi toată discuția)
Inregistrari contabile-bonuri motorina si taxi Fl0r3ntina Fl0r3ntina cum inregistrez bonurile de motorina si bonurile de taxi in contabilitate? (vezi toată discuția)