Sedinta de informare va cuprinde, fara a se limita, elemente relevante cu privire la definirea medierii si principiile acesteia, rolul mediatorului, drepturile si obligatiile partilor, avantajele medierii, efectele juridice ale acordului de mediere, posibilitatea obtinerii pe cale necontencioasa a unei hotarari judecatoresti de consfiintire a acordului si posibilitatea autentificarii acordului de mediere de catre notar.
Art. 29 din Legea nr.192/2006
(1)Mediatorul are obligatia sa dea orice explicatii partilor cu privire la activitatea de mediere, pentru ca acestea sa inteleaga scopul, limitele si efectele medierii, in special asupra raporturilor ce constituie obiectul conflictului.
In situatia in care ambele parti vor fi prezente, se va elibera certificatul de informare. In functie de elementele particulare ale conflictului, trebuie sa cunoasteti faptul ca partile au dreptul de a fi informate in sedinte separate.
Dupa aceasta etapa, daca partile decid ca doresc medierea, se va trece la semnarea contractului de mediere (dovada vointei partilor) si se va programa prima sedinta de mediere (2-3 ore).
Art. 44
(1)Este interzisa desfasurarea sedintelor de mediere inainte de incheierea contractului de mediere.
(2)Contractul de mediere se incheie intre mediator, pe de o parte, si partile aflate in conflict, pe de alta parte.
Odata identificata solutia comuna, reciproc avantajoasa, se va redacta acordul de mediere, urmand ca partile sa il depuna in instanta pentru consfiintire.