Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna seara! Suntem Asociatie de Proprietari si aproape lunar avem pierderi mari la apa, pierderi ale caror costuri le suportam noi, proprietarii. As dori sa aflu cum trebuiesc impartite aceste pierderi, in mod egal la fiecare apartament sau in functie de consumul fiecarui apartament, in conditiile in care apartamentele sunt contorizate cu apometre. Va multumesc
In cazul asociatiei mele, primul lucru care s-a facut a fost eliminarea pierderilor dintre contorul de bransament si coloanele verticale ce alimenteaza apartamentele (astea au fost singurele PIERDERI identificate).
Pentru ca totusi au existat in continuare diferente intre autocitirile proprietarilor si factura ApaNova s-a procedat astfel:
1. data citirii apometrelor este afisata lunar la avizier si este aceeasi cu data la care ApaNova face citirea contorului de bransament, data care este anuntata in fiecare factura pentru luna urmatoare;
2. citirea apometrelor se face cu trei zecimale, pentru a avea consumul exact, la litru
Chiar si asa diferente apar lunar. Din acest motiv se procedeaza lunar la repartizarea diferentelor inregistrate (care uneori sunt cu + alteori cu -) proportional cu consumul fiecarui repartitor, pe principiul regulii de 3 simpla.
Pentru a nu tulbura "linistea" proprietarilor, citirea este "autocitire" iar o data la 3 luni citirea se face de catre administratie, pentru conformitate. Odata cu citirea administratorul semnaleaza acolo unde observa ca robinetii sau flotorul de la bazin nu inchid bine pentru a se repara.
In felul acesta diferentele intre citirile individuale si contorul de bransament (datorate tipului si clasei apometrelor, vechimii acestora, modului in care au fost montate, momentului citirii etc) au scazut ajungand la valori de 2-3%.
ma bucur ca mai scrie cineva acest lucru care arata clar si concret ca se pot reduce drastic diferentele dintre citiri proprietari si furnizor
toti administratorii si presedintii ar trebui sa inteleaga si practice aceasta metoda pe care dupa cum vad nu o inteleg destul de multi si se vaita mereu ca apar diferente mari dar nu fac nimic sa indrepte acest lucru
Ca sa raspund punctual:
1 Eliminare pierderi din toata instalatia
2 Verificare metrologica apometre din apartament
3 Citire in aceeasi zi cu furnizorul
4 Citirea cu doua zecimale este suficienta
5 O data la trei luni verificare index si sigilii de catre administratie
6 Regula de trei simple este frumoasa dar....cel care consuma mai multa apa plateste si cel mai mult pierderile de apa.
Pentru edificare va dau un exemplu:
36 de apartamente = 36 de generatoare de pierderi: 36 de WC, 36 baterii bucatarie, 72 baterii baie(36cada/36chiuveta). Corect este ca pierderile trebuiesc impartite la nr de apartamente.
7 Cerere la furnizor pentru verificarea metrologica a apometrului din bransament la Biroul Roman de Metrologie Legala, nu la metrologia lor. O sa aveti surprize.
Numai bine.
daca se imparte la nr de apartamente ajungem in situatia ca 1 persoana care locuieste singura si are un consum de 6 mc sa plateasca pierdere 3 mc ,respectiv 50 %din consum ,iar cei cu consum 24 mc sa plateasca tot 3 mc pierdere respectiv 8 %.In lege spune clar se imparte pierderea la nr de persoane,si daca se depaseste 7mc/persoana,se calculeaza la consum